Schokkende start BELT CP V2

Ik heb toch ook nergens gezegd dat hij per sé AAN moet staan? alleen maar dat het niet per sé uit hoeft te staan, en de keuze dus aan jou is.


Tsjezus, je lijkt wel een klein kind....

Groet, Bert

Tis maar hoe je het leest.

Laat ik dan maar de meest volwassen persoon zijn en er bij deze geen woorden meer aan vuil maken.
 
Mogelijke oorzaken schokkende motor.

Sensei (vader van Taya-chan):

Na 4 pogingen om op mijn VOORMALIGE Honey Bee King V2, 35mHz van borstelmotor op brushless over te stappen hetvolgende:

1) E-Sky 3100kV en E-Sky 25A ESC (2e hands): de motor draaide als een gek; onhandelbaar>>> ESC was stuk!

2)E-Sky 3100kV en E-Sky 25A ESC (nieuw): de motor heeft 1x gedraaid; daarna einde oefening. Zending is retour gegaan!

3)Dezelfde combo-set bij iemand anders gekocht (nieuw): de motor kon zonder mainblades draaien, maar kon de kracht niet opbrengen MET mainblades... Zending is retour gegaan (de leverancier beweert dat er niets mis mee was , na testen, na retourzending...)

Tot zover een DRAMA!

4) BINGO! Een combinatie van een E-Sky 3100kV en een 25A programmeerbare Tower Pro ESC deed het. Nou de aanhouder wint. :mrgreen:
Welliswaar met de bekende optoer haperingen bij deze motor, maar eenmaal opgestart, vloog het als een tierelier!
TOTDAT ik dezelfde problemen kreeg als Mark! BALEN!

@Multisession;
ALS jou probleem ook na verloop van tijd optrad, zowel bij jou als je vader, dan KAN het liggen aan slijtage van de contacten in de "potmeter" van je gaspookje (mode 2, links); de E-Sky zenders staan er om bekend, dat er DAAR nog wel eens (zeker bij veel/dagelijks gebruik= 2à3 accupacks per dag, zoals ik...) slijtage optreedt.

Mijn 4e poging was dus TIJDELIJK BINGO! Aangezien dit "pientere pookje" een standaard mix van gas/pitch geeft. Na aanschaf van een nieuwe zender was het probleem over; maar kwam al gauw weer terug!
Toen heb ik de combo overgezet op de HB King V2 van Taya-chan, die met 2,4Ghz vliegt. Tot op heden NO PROBLEMOS!

Mark, nou weet ik dat jij een ander, nieuwer type 6CH 2,4 Ghz zender hebt (je vader ook), omdat je bij mij thuis geweest bent na een crasch en ik je heli opnieuw opgebouwd heb en afgesteld heb.
De dag daarop heb ik je gebeld met door BERT verstrekte informatie (de betekenis van limit en delay bovenop de gyro) en een door "MARIJN" verstrekte handleiding over de specifieke instelling van je heading lock gyro! Bij dit nieuwe type zender moest de gyro-switch precies andersom staan: 0=aan, 1=uit; verder functioneerde de rechter draaiknop bovenop je zender als "gain"; bij draaien naar rechts neemt de gevoeligheid van de gyro toe en bij een bepaalde (hoog genoeg) gevoeligheid gaat hij in headinglockmode, i.p.v. met de oude types zenders 0=gyro normal en 1=headinglock aan.

Het zou dus kunnen, dat het nieuwe type zender de OUDE kwaal nog heeft!

Tenslotte heb ik van horen zeggen, dat de combinatie van een ESC en 35Mhz electromagnetische storing in de gevoelige electronica van de regelaar KAN optreden. Laat het nou zo zijn dat mijn dochter Taya-chan met "setje 4" en haar 2,4Ghz deze storing NIET heeft! In ieder geval heeft Sensei zn King verkocht en een Belt CP (al weer een poosje terug) type 1 gekocht met een 3800kV brushless en een standaard 25A regelaar.
Deze werkte ook op 35Mhz. Geen problemen gehad!

@BERT;
Maar Sensei=Tjeerd is maar wat blij dat jij een Walkera 2801 computerzender met ontvanger 2,4GHz voor een vriendenprijsje aan mij hebt verkocht/"weggegeven" en hebt ingeprogrammeerd (daar had ik de ballen verstand van...)


Gr, Sensei.
 
Laatst bewerkt:
...
@SDeath;
Zou je ook eens naar Bert kunnen luisteren?
Als KNVvl-heli instructeur kun je veel van hem leren.
...
Groeten Tjeerd.
Laat ik me toch weer verleiden tot een reactie. =-)

Het ging mij vooral even op de manier waarop mijn reactie op de TS de grond in werd geboord, op een niet erg vriendelijke manier. Hij mag dan instructeur zijn maar de manier waarop ik terrecht gewezen werd getuigt niet van (in dit geval) vaardig zijn in lesgeven. Ik ken Bert verder niet maar laat ik het zo zeggen ik hoop niet dat hij tegen al zijn leerlingen op deze manier tekeer gaat en hoop dus dat het een eenmalige uitbarsting was. Misschien dat we elkaar verkeerd geinterpreteerd hebben omdat wel alleen elkaars reactie kunnen lezen en niet elkaars gezichts uitdrukking en lichaamstaal erbij hebben. Hij had ook kunnen zeggen : "... de brake mode op OFF zetten heeft ook zo zijn voordelen in mijn ogen, namelijk ...." in plaats van "... dat is DOMWEG niet waar ..." alsof ik een ander zit voor te liegen. Het kwam een beetje over (op mij iig) alsof iedereen en alles op internet het verkeerd heeft en dat hij gelijk heeft. As I said : het ging om de manier waarop.
 
Laat ik me toch weer verleiden tot een reactie. =-)

Het ging mij vooral even op de manier waarop mijn reactie op de TS de grond in werd geboord, op een niet erg vriendelijke manier. Hij mag dan instructeur zijn maar de manier waarop ik terrecht gewezen werd getuigt niet van (in dit geval) vaardig zijn in lesgeven. Ik ken Bert verder niet maar laat ik het zo zeggen ik hoop niet dat hij tegen al zijn leerlingen op deze manier tekeer gaat en hoop dus dat het een eenmalige uitbarsting was. Misschien dat we elkaar verkeerd geinterpreteerd hebben omdat wel alleen elkaars reactie kunnen lezen en niet elkaars gezichts uitdrukking en lichaamstaal erbij hebben. Hij had ook kunnen zeggen : "... de brake mode op OFF zetten heeft ook zo zijn voordelen in mijn ogen, namelijk ...." in plaats van "... dat is DOMWEG niet waar ..." alsof ik een ander zit voor te liegen. Het kwam een beetje over (op mij iig) alsof iedereen en alles op internet het verkeerd heeft en dat hij gelijk heeft. As I said : het ging om de manier waarop.


Sorry, maar dit vind ik gewoon een beetje sneu worden: Je valt er over dat ik "de woorden "domweg niet waar" gebruik, maar je gaat eraan voorbij dat je zelf schrijft "Deze moet voor een heli altijd uitstaan."

Ik reageerde op het gebruik van het woord MOET, wat in mijn ogen "domweg niet waar" is.En als je één zinnetje verder gelezen had, had je ook doorgehad dat mijn opmerking op het "moeten" sloeg, want die zin luidde: "Je hoeft hem niet te gebruiken...."

En het enige waaar je verder mee reageert, is "Ïk heb het van het internet", met alle respect niet de meest stevige basis om jezelf beledigd te voelen als jij MEENT dat ik je voor dom uitmaak (wat dus niet zo is....)

Als jij je wat genuanceerder uitdrukt, zal ik dat ook doen....

Maar ik meende eerlijk gezegd, dat jij de meest volwassene was?

Groet, Bert

PS: ik wil graag even opmerken, dat ik er niet om gevraagd heb, opnieuw hier weer bij gesleept te worden, ik was al bezig me gedeisd te houden na post 20, die volgens mij ook meer dan duidelijk genoeg was, dat het allen om het woord "moeten" ging....
 
Laatst bewerkt:
Lees ik weer eens post op dit forum, kom ik gelijk weer terecht in de Hollandse gezelligheid.

Ik ben weer vertrokken naar de buitenlandse forums!
 
kan kloppen, zag je op nuttcaze zijn forum (bietje aan het snuffelen voor mijn Belt CP V2)

(heb het over HBFP NL)
 
kan kloppen, zag je op nuttcaze zijn forum (bietje aan het snuffelen voor mijn Belt CP V2)

(heb het over HBFP NL)

Daar is de commincatie een stukje anders dan hier, minder competitie omtrent de waarheid, minder lange tenen, en vooral ondersteunend en vriendelijk. En jammer dat het op het modelbouw forum niet altijd mogelijk lijkt.
Zie je daar of hier :p
 
+het is een forum zonder alle no-knows...

Dat komt omdat mensen die op dat forum terecht komen vaak ook met de helis vliegen die Nuttcaze in z'n videos heeft getoond etc. Kortom, de meeste standaard issues zijn al beantwoord voordat iemand ook maar 1 vraag heeft gesteld.

Dan is een simpele verwijzing naar een video voldoende om hele discussies te voorkomen. ;)

Overigens heeft die Nuttcaze ook niet altijd gelijk hoor. Hij kan zelfs wat spastisch zijn wanneer het gaat om Esky ESC's en dat zie je in dit topic hier ook weer terug.

Afgeleid uit het bovenstaande zou ik niet per sé de conclusie trekken dat een kapotte ESC dit alles veroorzaakt. Ook hebben we het hier over een oude Honey Bee King v2 als ik me niet vergis? Daar zit niet dezelfde eletronica in als de Belt CP2.

Ik hoor vaak mensen zeuren over Esky accu's en ESC's en zelfs Gyro's, maar vaker ligt het aan de mensen die het spul gebruiken. ;)
 
Dat komt omdat mensen die op dat forum terecht komen vaak ook met de helis vliegen die Nuttcaze in z'n videos heeft getoond etc. Kortom, de meeste standaard issues zijn al beantwoord voordat iemand ook maar 1 vraag heeft gesteld.

Dan is een simpele verwijzing naar een video voldoende om hele discussies te voorkomen. ;)

Overigens heeft die Nuttcaze ook niet altijd gelijk hoor. Hij kan zelfs wat spastisch zijn wanneer het gaat om Esky ESC's en dat zie je in dit topic hier ook weer terug.

Afgeleid uit het bovenstaande zou ik niet per sé de conclusie trekken dat een kapotte ESC dit alles veroorzaakt. Ook hebben we het hier over een oude Honey Bee King v2 als ik me niet vergis? Daar zit niet dezelfde eletronica in als de Belt CP2.

Ik hoor vaak mensen zeuren over Esky accu's en ESC's en zelfs Gyro's, maar vaker ligt het aan de mensen die het spul gebruiken. ;)

Initieel gaat het topic over de Belt CP V2.

Taya-Chan haalt later de Honey Bee aan.

Ik herkende gewoon in de TS hetzelfde pobleem als ik had en heb hem verteld hoe het bij mij opgelost is.
Esky accu is helemaal niets mis mee werkt prefect overigens.
De Gyro heb ik inmiddels wel vervangen door een KDS-800 en die presteert gewoon beter als de E-Sky gyro.
Ik heb alleen op het moment wat last van vibraties waardoor de gyro behoorlijk verloopt.
 
Mijn excuses wanneer je mijn reactie ziet als een soort van aanval ofzo, zo is het niet bedoeld.

Je ziet mij ook nergens zeggen dat de Esky electronica perfect is of superieur aan de rest.

Maar de Belt CP V2 bevat zoals gezegd andere electronica als de King V2, een Esky heli waarvan bekend is dat er nog wel eens problemen opduiken met de ESC. (De Belt CP V2 is ook een 'Honey Bee' hoor.)

De reden waarom ik dit eerder noemde is omdat ik mij niet herken in jouw verhaal over de niet soepele goed oplopende throttle curve in the Esky ESC. Het is ook verre van hoe het in de handleiding beschreven staat.

Kortom, ja het kan een defecte ESC zijn, maar het is zeker niet zo dat dit standaard is bij Esky.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses wanneer je mijn reactie ziet als een soort van aanval ofzo, zo is het niet bedoeld.

Je ziet mij ook nergens zeggen dat de Esky electronica perfect is of superieur aan de rest.

Maar de Belt CP V2 bevat zoals gezegd andere electronica als de King V2, een Esky heli waarvan bekend is dat er nog wel eens problemen opduiken met de ESC. (De Belt CP V2 is ook een 'Honey Bee' hoor.)

De reden waarom ik dit eerder noemde is omdat ik mij niet herken in jouw verhaal over de niet soepele goed oplopende throttle curve in the Esky ESC. Het is ook verre van hoe het in de handleiding beschreven staat.

Kortom, ja het kan een defecte ESC zijn, maar het is zeker niet zo dat dit standaard is bij Esky.

No offence taken.

=-)
 
Back
Top