Mogelijke oorzaken schokkende motor.
Sensei (vader van Taya-chan):
Na 4 pogingen om op mijn VOORMALIGE Honey Bee King V2, 35mHz van borstelmotor op brushless over te stappen hetvolgende:
1) E-Sky 3100kV en E-Sky 25A ESC (2e hands): de motor draaide als een gek; onhandelbaar>>> ESC was stuk!
2)E-Sky 3100kV en E-Sky 25A ESC (nieuw): de motor heeft 1x gedraaid; daarna einde oefening. Zending is retour gegaan!
3)Dezelfde combo-set bij iemand anders gekocht (nieuw): de motor kon zonder mainblades draaien, maar kon de kracht niet opbrengen MET mainblades... Zending is retour gegaan (de leverancier beweert dat er niets mis mee was , na testen, na retourzending...)
Tot zover een DRAMA!
4) BINGO! Een combinatie van een E-Sky 3100kV en een 25A programmeerbare Tower Pro ESC deed het. Nou de aanhouder wint.

Welliswaar met de bekende optoer haperingen bij deze motor, maar eenmaal opgestart, vloog het als een tierelier!
TOTDAT ik dezelfde problemen kreeg als Mark! BALEN!
@Multisession;
ALS jou probleem ook na verloop van tijd optrad, zowel bij jou als je vader, dan KAN het liggen aan slijtage van de contacten in de "potmeter" van je gaspookje (mode 2, links); de E-Sky zenders staan er om bekend, dat er DAAR nog wel eens (zeker bij veel/dagelijks gebruik= 2à3 accupacks per dag, zoals ik...) slijtage optreedt.
Mijn 4e poging was dus TIJDELIJK BINGO! Aangezien dit "pientere pookje" een standaard mix van gas/pitch geeft. Na aanschaf van een nieuwe zender was het probleem over; maar kwam al gauw weer terug!
Toen heb ik de combo overgezet op de HB King V2 van Taya-chan, die met 2,4Ghz vliegt. Tot op heden NO PROBLEMOS!
Mark, nou weet ik dat jij een ander, nieuwer type 6CH 2,4 Ghz zender hebt (je vader ook), omdat je bij mij thuis geweest bent na een crasch en ik je heli opnieuw opgebouwd heb en afgesteld heb.
De dag daarop heb ik je gebeld met door BERT verstrekte informatie (de betekenis van limit en delay bovenop de gyro) en een door "MARIJN" verstrekte handleiding over de specifieke instelling van je heading lock gyro! Bij dit nieuwe type zender moest de gyro-switch precies andersom staan: 0=aan, 1=uit; verder functioneerde de rechter draaiknop bovenop je zender als "gain"; bij draaien naar rechts neemt de gevoeligheid van de gyro toe en bij een bepaalde (hoog genoeg) gevoeligheid gaat hij in headinglockmode, i.p.v. met de oude types zenders 0=gyro normal en 1=headinglock aan.
Het zou dus kunnen, dat het nieuwe type zender de OUDE kwaal nog heeft!
Tenslotte heb ik van horen zeggen, dat de combinatie van een ESC en 35Mhz electromagnetische storing in de gevoelige electronica van de regelaar KAN optreden. Laat het nou zo zijn dat mijn dochter Taya-chan met "setje 4" en haar 2,4Ghz deze storing NIET heeft! In ieder geval heeft Sensei zn King verkocht en een Belt CP (al weer een poosje terug) type 1 gekocht met een 3800kV brushless en een standaard 25A regelaar.
Deze werkte ook op 35Mhz. Geen problemen gehad!
@BERT;
Maar Sensei=Tjeerd is maar wat blij dat jij een Walkera 2801 computerzender met ontvanger 2,4GHz voor een vriendenprijsje aan mij hebt verkocht/"weggegeven" en hebt ingeprogrammeerd (daar had ik de ballen verstand van...)
Gr, Sensei.