Wat is eigenlijk nou het verschil tussen 8 kleppen en 16, behalve dat een 8 klepper 2 kleppen per cilinder heeft en 16 4?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Delta's (intergrale) zijn inderdaad zeer zeldzaam, daar komt bij dat de onderdelen voorziening nog zeldzamer is, en daardoor dus duur!
Het is wel een geweldige (rally)auto!
De historie van deze auto ademt alleen maar rallysport uit!
Maar waarom een 8 klepper, zelf vind ik de 16 klepper mooier (met name die mooie gebolde motorkap)?
Zucht.. laten we niet beginnen over Lancia's.Ik wil elf nog steeds extreem graag zo'n Lancia Stratos kitkat uit engeland halen. Helaas niet de financiele middelen voor. (en een beetje weinig ruimte thuis nu. )
13000 pond zonder motor. (en dan een Alfa 6cil er in. Of liever nog, een VR6 als dat past. )
Iedereen die ik ken met een baja heeft een killswitch. Een failsafe laat de gasservo remmen bij verlies van controle, maar wat als de gasservo niet werkt (verbrand) of een tandwiel breekt ,de ontvangerbatterij geen contact meer heeft. Of de verbinding tussen je gasservo en je gashendel loskomt. Ik zelf heb al tegengekomen dat men baja ervandoor ging omdat de gashendel geblokkeerd zat door zand en geloof me, de rem houd hem niet tegen hoor. Bij nitro lukt dat misschien nog net maar een auto van +10 kilo... ,nope.
Er zijn recent killswitches te krijgen voor 2 kanaals zenders: tr216
Zie het als een verzekering voor je baja en ook voor mederijders of toeschouwers. Een gewone failsafe, mja die zal "falen" in vele gevallen![]()
Voor gevallen waarin de electronica je in de steek laat werkt een uitlaatveer van bv. een 1/8 nitro ook prima![]()
Wat die delta betreft heb ik iets erg leuk voor je: Tweedehands auto / 79.969 tweedehands auto's te koop - AutoScout24 België
Wat is eigenlijk nou het verschil tussen 8 kleppen en 16, behalve dat een 8 klepper 2 kleppen per cilinder heeft en 16 4?
Iedereen die ik ken met een baja heeft een killswitch. Een failsafe laat de gasservo remmen bij verlies van controle, maar wat als de gasservo niet werkt (verbrand) of een tandwiel breekt ,de ontvangerbatterij geen contact meer heeft. Of de verbinding tussen je gasservo en je gashendel loskomt. Ik zelf heb al tegengekomen dat men baja ervandoor ging omdat de gashendel geblokkeerd zat door zand en geloof me, de rem houd hem niet tegen hoor. Bij nitro lukt dat misschien nog net maar een auto van +10 kilo... ,nope.
Er zijn recent killswitches te krijgen voor 2 kanaals zenders: tr216
Zie het als een verzekering voor je baja en ook voor mederijders of toeschouwers. Een gewone failsafe, mja die zal "falen" in vele gevallen![]()
OT: Heb net een litertje 2t olie gehaald (Valvoline).
Dit was de enige die ze bij de karwei hadden, maar ik hoorde dat Castrol RS beter is? Maakt dat veel uit?
Even off topic: die delta van de advertentie is een originele hoor, dus met de originele spatborden!
Bij een 8v en 16v zijn deze altijd 'opgeklopt'!
Radiobox, ring en velgen kloppen allemaal, alleen ik heb een zwart en een doorzichtig slangetje.
Maar goed ik heb verder een gesealde hpi kap, alle stickertjes zijn hetzelfde en ik heb alle spullen erbij gekregen die bij een hpi zitten, dus ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat ik een echte heb.
Kan nog iemand bevestigen dat ik de verkeerde soort olie heb gekocht voor mn Baja (Valvoline 2T)?
Castrol power RS (replaces TTS) nemen is gewoon langs de snelweg bij de benzinepomp te koop...
Het zwarte en doorzichtige slangetje klopt wel, heb ik ook.
Mooie auto voor hopelijk heeeeeel veel plezier!
(trouwens als achtergrond op je pc heb je wel een hele bijzonder auto, een echte klassieker die Delta!)
Welke zender heb je precies? Ikzelf heb een Futaba 2.4ghz ook met ingebouwde failsafe, maar die moet ik telkens zelf instellen voor het rijden (dit onthoud hij niet voor analoge servo's). Als je die failsafe niet inschakeld zou er geen probleem mogen zijn.
Die veer is goed gevonden, maar dat zal ook niet helpen als je gashendel loskomt of blokkeerd.
Een extra handigheid vind ik ook als je de motor kan afleggen van op afstand , maar das mijn mening.
Ik had het over het koppelings deksel:
gt18x
Origineel zit daar een plastiek brugje waar de lagers in zitten en kan je de koppelingsklok zien draaien.