Sebas' HPI Baja 5B SS

Voordeel van zo'n klomp alu is wel dat de lagers beter op hun plek blijven zitten en de warmte die ontstaat in de koppeling/koppelingsklok worden afgevoerd door die klomp ;)

Het idee achter de gesloten deksel was volgens mij vooral het behoudt van je koppelingschoenen , die schijnen bij het standaard open design nogal snel te slijten door zand en dergelijke.

Maar de koppelingsklok staat alleen via 2 lagers (en schoentjes) in verbinding met de alu deksel, het lijkt mij dus dat ie zn warmte makkelijker kwijt raakt als er een wind langs waait.

Maar de koppelingsklok staat alleen via 2 lagers (en schoentjes) in verbinding met de alu deksel, het lijkt mij dus dat ie zn warmte makkelijker kwijt raakt als er een wind langs waait.

Die word inderdaad heel warm, maar een koppeling heeft daar weinig last van. Als hij eventueel zou slijten door warmte zal het zoieso minder snel zijn dan door zand.
Mijn eerste koppeling heeft met de originele houder net geen 4 volle tankjes meegegaan, met een gesloten koppelingsdeksel zijn er die er zeker 15 liter mee rijden. Daar kan ik niet over meespreken want ben dan voor een teflon koppeling gegaan die ondertussen 30 liter gereden heeft en 0.6 mm afgesleten is.

Aan jou de keuze :-D

Die word inderdaad heel warm, maar een koppeling heeft daar weinig last van. Als hij eventueel zou slijten door warmte zal het zoieso minder snel zijn dan door zand.
Mijn eerste koppeling heeft met de originele houder net geen 4 volle tankjes meegegaan, met een gesloten koppelingsdeksel zijn er die er zeker 15 liter mee rijden. Daar kan ik niet over meespreken want ben dan voor een teflon koppeling gegaan die ondertussen 30 liter gereden heeft en 0.6 mm afgesleten is.

Aan jou de keuze :-D

Haha dat is zeer overtuigend inderdaad.
Zou deze passen? CY / RC Complete 54mm Clutch Kit for HPI Baja 5b 5T FG - eBay (item 370362561367 end time May-08-10 19:34:25 PDT)
Liever heb ik natuurlijk een oranje, maar die zijn helaas een stuk duurder..

Ghegheghe... Wel opletten Sebastian ..... Had je bijna iets gekocht wat je helemaal niet nodig had ;)

Wat jij hebt gezien is een koppelingskit , voor als je een nieuw/reserve blok koopt ;)

Als je toch van plan bent online te kopen, doe dat dan bij een verdeler voor baja stukken en niet op ebay. Daarmee wil ik niet zeggen dat ebay slecht is (heb er ook al veel gekocht) maar via een onlineshop zal je betere service krijgen, en goede stukken kosten zoieso een pak meer dan chinees.
Ik koop altijd bij DDM in U.S.A. maar hier in Europa zijn ook goede shops die niet veel schelen met de Amerikaanse prijzen. Taksen komen er zoieso bij als je buiten EU koopt. Enkel op paketten van ~1000€ doe je een beetje profeit.

Als je toch op ebay wil kopen dan is dit wat je zoekt: http://cgi.ebay.com/Billet-Enclosed...Control_Parts_Accessories?hash=item3efeec3062

Pakketten die met U.S.P.S. verzonden worden kunnen 2 tot 4 weken onderweg zijn (als er geen aswolk is) en er komen ongeveer 27% taksen bovenop (in België)

Laatst bewerkt:
Nog een tip:
Bij DDM kan je genieten van 5% korting op de gehele bestelling (zonder verzendkosten). D.m.v. een coupon code in het voorziene venster in te vullen bij het afrekenen.

Code = DDM

Nog een tip:
Bij DDM kan je genieten van 5% korting op de gehele bestelling (zonder verzendkosten). D.m.v. een coupon code in het voorziene venster in te vullen bij het afrekenen.

Code = DDM

Yup ik weet, heb ik meegerekend ;)
Maar ik heb al besteld op towerhobbies, gelijk maar een screw set genomen om niet dagen te hoeven wachten op een schroefje als ik die kwijt ben.

Uh, ik gebruik de code HBF, maar DDM werkt dus ook!

Maakt niet uit, in beide gevallen heb je 5%, ook bij de deal of the day!

Anyway ik heb dus die van Integy besteld, zodra upgrades binnen zijn en hij weer RTR is post ik even wat pics. Zal nog wel ff duren ;)

Ik heb nog een goedkope en naar mijn idee een zeeeer nuttige upgrade ter bescherming van je schokbrekers.

Zie link: tr30x

Ze zorgen ervoor dat je schokbrekers niet volledig kunnen uitveren. Dit scheelt enorm in de klappen te ze krijgen.

Geen ENKELE van mijn schoks zijn ooit gaan lekken en van collega ook niet.
Terwijl de schokbrekers van HPI erom bekend staat te lekken.

TIP: GRATIS: Controleer of je schokbrekers voldoende gevuld zijn EN of ze vast genoeg vastgedraaid zitten. Bij TWEE van de TWEE baja's zaten ze NIET vol en zaten te schkbrekers NIET goed vastgedraaid.

TIP2: GRATIS: Demonteer je defferentieel en VUL HEB BIJ. Van TWEE van de TWEE baja's die ik open heb gehad (beiden nieuw) waren ze NIET genoeg gevuld.

TIP3: GRATIS: Bekijk wat filmpjes op het forum tr30x

Hier staat ZEER uitgebreidde filmpjes voor diverse upgrades en onderhoud aan je dure auto.

SUCCES!

Heb de baja vandaag geprobeerd voor het eerst te starten, de motor geeft echter geen teken van leven. Ik heb de bougie al gecontroleerd, die vonkt.
Choke horizontaal/verticaal en gas beetje open heb ik heb allemaal al geprobeerd.
De return tube zit al zo goed als vol met brandstof, kan het zijn dat de motor al verzopen is? De trekstarter gaat niet zwaarder dan aan het begin.

Wat doe ik verkeerd?

Back