Sebas' HPI Baja 5B SS

Delta's (intergrale) zijn inderdaad zeer zeldzaam, daar komt bij dat de onderdelen voorziening nog zeldzamer is, en daardoor dus duur!

Het is wel een geweldige (rally)auto!
De historie van deze auto ademt alleen maar rallysport uit!

Maar waarom een 8 klepper, zelf vind ik de 16 klepper mooier (met name die mooie gebolde motorkap)?

Een 8 klepper omdat de verzekering daarvoor ongeveer 2/3 kost van de verzekering van de 16v, daarnaast zijn de aanschafkosten goedkoper. Maar als ik geen 8v kan vinden is een 16v ook prima, een evo vind ik minder mooi en ligt buiten mijn budget.




Zucht.. laten we niet beginnen over Lancia's. :( Ik wil elf nog steeds extreem graag zo'n Lancia Stratos kitkat uit engeland halen. Helaas niet de financiele middelen voor. (en een beetje weinig ruimte thuis nu. )
13000 pond zonder motor. (en dan een Alfa 6cil er in. Of liever nog, een VR6 als dat past. )

Een Stratos is idd ook er-rug gaaf :)
Een originele zal voor weinig mensen hier weggelgd zijn, maar een kitcar (kitkat? :mrgreen:) is ook wel leuk.


OT: Heb net een litertje 2t olie gehaald (Valvoline).
Dit was de enige die ze bij de karwei hadden, maar ik hoorde dat Castrol RS beter is? Maakt dat veel uit?

Iedereen die ik ken met een baja heeft een killswitch. Een failsafe laat de gasservo remmen bij verlies van controle, maar wat als de gasservo niet werkt (verbrand) of een tandwiel breekt ,de ontvangerbatterij geen contact meer heeft. Of de verbinding tussen je gasservo en je gashendel loskomt. Ik zelf heb al tegengekomen dat men baja ervandoor ging omdat de gashendel geblokkeerd zat door zand en geloof me, de rem houd hem niet tegen hoor. Bij nitro lukt dat misschien nog net maar een auto van +10 kilo... ,nope.

Er zijn recent killswitches te krijgen voor 2 kanaals zenders: tr216

Zie het als een verzekering voor je baja en ook voor mederijders of toeschouwers. Een gewone failsafe, mja die zal "falen" in vele gevallen :mrgreen:

Ok dat komt dan ook op mn verlanglijstje. Maar de motor uitzetten van een afstand kan dan dus alleen door je zender uit te schakelen?
En als je zender gedurende een milliseconde een beetje glitcht, is het dan niet vervelend als je auto afslaat?

Voor gevallen waarin de electronica je in de steek laat werkt een uitlaatveer van bv. een 1/8 nitro ook prima :thumbsup:

Uitlaatveer? hoe werkt da dan? :)


Dat is wel gaaf ja, ik zou er alleen liever eentje met originele wielkasten, motorkap en vooral de velgen willen.

Wat is eigenlijk nou het verschil tussen 8 kleppen en 16, behalve dat een 8 klepper 2 kleppen per cilinder heeft en 16 4?

Lancia Delta - Wikipedia, the free encyclopedia

Dus wat Tiemen zei: verhoogde motorkap, daarnaast andere afstelling etc.
 
Iedereen die ik ken met een baja heeft een killswitch. Een failsafe laat de gasservo remmen bij verlies van controle, maar wat als de gasservo niet werkt (verbrand) of een tandwiel breekt ,de ontvangerbatterij geen contact meer heeft. Of de verbinding tussen je gasservo en je gashendel loskomt. Ik zelf heb al tegengekomen dat men baja ervandoor ging omdat de gashendel geblokkeerd zat door zand en geloof me, de rem houd hem niet tegen hoor. Bij nitro lukt dat misschien nog net maar een auto van +10 kilo... ,nope.

Er zijn recent killswitches te krijgen voor 2 kanaals zenders: tr216

Zie het als een verzekering voor je baja en ook voor mederijders of toeschouwers. Een gewone failsafe, mja die zal "falen" in vele gevallen :mrgreen:

Ik heb een ingebouwde failsafe in mijn 2.4ghz setje, volgens het filmpje in die link gaat dat niet werken..
Dat wordt dus kijken voor een 3-kanaals?
Is een killswitch ook voor recreatief rijden echt een must?
 
Uitlaatveer is echt doodsimpel .... Maar o zo doeltreffend ;)
Foto-AXTZI7UT-D.jpg


Zodra de servo niks meer doet om wat voor rede dan ook wordt de hevel in de remrichting getrokken en stopt de auto....

Een killswitch is leuk maar die zorgt niet voor een remwerking , als je volgas(km of 55~60) rijdt duurt het echt wel ff voor een bigscale stilstaat zonder de rem erop ;)
 
Hehe briljant, eigenlijk gewoon een throttle return spring als bij de savage.

Maar gewone Valvoline 2T is dus niet te gebruiken voor bigscale?
 
Even off topic: die delta van de advertentie is een originele hoor, dus met de originele spatborden!
Bij een 8v en 16v zijn deze altijd 'opgeklopt'!
 
Even off topic: die delta van de advertentie is een originele hoor, dus met de originele spatborden!
Bij een 8v en 16v zijn deze altijd 'opgeklopt'!

Klopt inderdaad, spatborden en motorkap zijn wel origineel, alleen vind ik deze velgen een stuk mooier:
http://www.carfolio.com/images/dbimages/zgas/models/id/855/lancia_delta_hf_integrale_16v.jpg[IMG]

[quote="skiwie 5t, post: 1643510"]Welkom op het forum Sebazzz[/QUOTE]

Dankje :mrgreen: Al zet ik wel bijna mn 400e post weg ;)


Kan nog iemand bevestigen dat ik de verkeerde soort olie heb gekocht voor mn Baja (Valvoline 2T)?
 
Radiobox, ring en velgen kloppen allemaal, alleen ik heb een zwart en een doorzichtig slangetje.
Maar goed ik heb verder een gesealde hpi kap, alle stickertjes zijn hetzelfde en ik heb alle spullen erbij gekregen die bij een hpi zitten, dus ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat ik een echte heb.


Oke dan nou gelukkig maar man ! tja.. ik dacht ik zeg het toch maar even ik zelf was er best pissig om dat ik een eigenlijk een halve kloon kocht.
Bij mij zat wel de hpi kap er bij ook de orginele velgen en het gereedschap van hpi maar toch was het een kloon.
De verkoper beweerde dat hij m zelf met de reserve onderdelen die hij had had gebouwd.
Op zich geen verkeerde baja maar de onderdelen die van een kloon waren gingen heel snel kapot.
Inmiddels is mijn baja nu ook volledig HPI op het chassis na.
Heel veel plezier met de baja maar dat gaat denk wel lukken ...ze rijden zo lekker :d

Gr Stafford!!!
 
Kan nog iemand bevestigen dat ik de verkeerde soort olie heb gekocht voor mn Baja (Valvoline 2T)?[/QUOTE]

Castrol power RS (replaces TTS) nemen is gewoon langs de snelweg bij de benzinepomp te koop...
 
Welke zender heb je precies? Ikzelf heb een Futaba 2.4ghz ook met ingebouwde failsafe, maar die moet ik telkens zelf instellen voor het rijden (dit onthoud hij niet voor analoge servo's). Als je die failsafe niet inschakeld zou er geen probleem mogen zijn.

Die veer is goed gevonden, maar dat zal ook niet helpen als je gashendel loskomt of blokkeerd.

Een extra handigheid vind ik ook als je de motor kan afleggen van op afstand , maar das mijn mening.
 
Als je bang bent dat de gashendel loskomt kun je hem ook nog op de gashevel (aan de kant met je H en L naald) van de carb zelf zetten ;)
 
Het zwarte en doorzichtige slangetje klopt wel, heb ik ook.
Mooie auto voor hopelijk heeeeeel veel plezier!


(trouwens als achtergrond op je pc heb je wel een hele bijzonder auto, een echte klassieker die Delta!)

Ik weet niet in wat voor bui ik was waardoor ik het brandstofslangetje niet geel vond, maar deze is dus gewoon doorzichtig geel. :sleepy:

Welke zender heb je precies? Ikzelf heb een Futaba 2.4ghz ook met ingebouwde failsafe, maar die moet ik telkens zelf instellen voor het rijden (dit onthoud hij niet voor analoge servo's). Als je die failsafe niet inschakeld zou er geen probleem mogen zijn.

Die veer is goed gevonden, maar dat zal ook niet helpen als je gashendel loskomt of blokkeerd.

Een extra handigheid vind ik ook als je de motor kan afleggen van op afstand , maar das mijn mening.

Ik heb een Traxxas 2.4ghz zender met 3 ontvangers, en heb bij mijn baja een merkloze 2.4ghz zender gekregen. Aan het "Quality Check" stickertje te zien komt deze uit Hong Kong, dus ik houd het wel bij de Traxxas zender.
Bij de Traxxas is de failsafe niet digitaal in te stellen.

Bedoelde je trouwens een gear cover in je eerste reactie?
Want daar hadden ze echt wel beter over na mogen denken inderdaad, 2 clips aan dezelfde kant..
Die alu krengen van 70 dollar zitten op dezelfde manier vast.
Welke sluiten wel beter dan de standaard plastic kap?
Heeft er iemand al een foefje bedacht om m wel zandvrij te maken?
 
Ik had het over het koppelings deksel:

gt18x

Origineel zit daar een plastiek brugje waar de lagers in zitten en kan je de koppelingsklok zien draaien.
 
Voordeel van zo'n klomp alu is wel dat de lagers beter op hun plek blijven zitten en de warmte die ontstaat in de koppeling/koppelingsklok worden afgevoerd door die klomp ;)

Het idee achter de gesloten deksel was volgens mij vooral het behoudt van je koppelingschoenen , die schijnen bij het standaard open design nogal snel te slijten door zand en dergelijke.
 
Back
Top