Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
savage

mm staat wel mooi op een savy:thumbsup:
zijn ze stijver of de standaard veren?.


ze absorberen veel beter je voelt gelijk dat je meer weerstand krijgt dermate je verder indrukt(de schokdempers).

heb er nog niet mee kunnen rijden maar als het een beetje opschiet wil ik vrijdag/zaterdag alles binnen hebben en dan het weekend rijden.

mvg ronald
 
Ik ben van plan om ook ooit eens een savage aan te schaffen. Offroad is mijn ding, en ik vind het heerlijk om het geluid van het schakelen te horen. Alleen balen dat ze zo prijzig zijn in aanschaf! Eigenlijk zou ik aan een rollend chassis voldoende hebben, daar ik alle overige onderdelen om hem rijdend te maken hier gewoon op de plank heb liggen.
Savages worden nooit als roller verkocht toch? Ik heb ze tenminste nooit kunnen vinden.
Misschien dat het tegen die tijd dan toch maar een tweedehansje wordt.
 
Als je een beetje goed rond kijkt en zoekt vind je er vast een roller .
Heb ze hier ook wel eens in het tekoop topic zien staan.
En je kan em ook compleet 2e hands kopen vaar rond de € 250 maar moet je rekening houden dat je onderdelen moet vervangen onder andere vaak de motor.
 
Ik ben van plan om ook ooit eens een savage aan te schaffen. Offroad is mijn ding, en ik vind het heerlijk om het geluid van het schakelen te horen. Alleen balen dat ze zo prijzig zijn in aanschaf! Eigenlijk zou ik aan een rollend chassis voldoende hebben, daar ik alle overige onderdelen om hem rijdend te maken hier gewoon op de plank heb liggen.
Savages worden nooit als roller verkocht toch? Ik heb ze tenminste nooit kunnen vinden.
Misschien dat het tegen die tijd dan toch maar een tweedehansje wordt.

Stuur een PB aan Marc2. Hij handelt veel in Savages via marktplaats en heeft over het algemeen wel wat staan. (ook nieuwe rollers)
 
Trekstarter slipt door en de andre keer pakt hij hem wel waneer die door slipt moet ik aan het vliegwiel draaie dat di weer terug schiet als die gestart is geweeest en daarna weer wil starten gaat het gewoon prime de compressie is erg hoog wat is een goede trekstarter waar dat probleem mischien niet meer voor komt ? dit gaat om de hpi k 5.9 moter
wie kent het probleem en zou me advies kennen geven ? ik hoor het graag
mvg nick
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben op het moment nog niet echt op zoek, dat laat mijn bankrekening nog even niet toe wegens andere modelbouw tegenvallers in de afgelopen weken :p Maar ik zal het even in de gaten houden.

@shogun: dat zijn precies de dingen die ik hier nog een paar heb liggen ;)

@nickjuh: Ik denk dat je een vet oneway lager hebt. Dit kopieerde ik uit een ander topic met iemand met een gelijkwaardig probleem:
Dit is zoals Mark meldt een vette oneway, dit los je op door de trekstarter te demonteren en je oneway te reinigen. Zet hem een uurtje in remmenreiniger of wasbenzine, ik gebruik daarna meestal een wattenstaaf om het laatste vuil te verwijderen. Daarna 1 klein drupje olie erin zodat ie weer soepel draait.

NB: Let goed op dat je trekstarter niet uit elkaar springt (kutklusje om weer in elkaar te zetten).
 
Laatst bewerkt:
Trekstarter slipt door en de andre keer pakt hij hem wel waneer die door slipt moet ik aan het vliegwiel draaie dat di weer terug schiet als die gestart is geweeest en daarna weer wil starten gaat het gewoon prime de compressie is erg hoog wat is een goede trekstarter waar dat probleem mischien niet meer voor komt ? dit gaat om de hpi k 5.9 moter
wie kent het probleem en zou me advies kennen geven ? ik hoor het graag
mvg nick


Het kan het eenrichtingslager zijn. Deze kan vet worden en zeker bij de K serie. Het lager zit in de motor en deze zou je dan moeten ontvetten. Een andere trekstarter gaat dit niet oplossen.

Edit: Zie ook http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15201.pdf . Is voor de 4.6 maar het idee is duidelijk. Het gaat om onderdeel 15233.
 
Laatst bewerkt:
Oke ja heb hem net weer in elkaar gezet heb hem met rem reiniger schoon gemaakt en nu is het probleem vlgens mij verholpen nu kijken wat die vanmidag gaatdoen in het park mocht het dan nog het probleem zijn dan schoef ik de hele moter even uit elkaar maar zoals die nu trekt heb ik hem nog niet gehad in idergeval bedank mvg nick
Het kan het eenrichtingslager zijn. Deze kan vet worden en zeker bij de K serie. Het lager zit in de motor en deze zou je dan moeten ontvetten. Een andere trekstarter gaat dit niet oplossen.

Edit: Zie ook http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15201.pdf . Is voor de 4.6 maar het idee is duidelijk. Het gaat om onderdeel 15233.
 
Het kan het eenrichtingslager zijn. Deze kan vet worden en zeker bij de K serie. Het lager zit in de motor en deze zou je dan moeten ontvetten. Een andere trekstarter gaat dit niet oplossen.

Edit: Zie ook http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15201.pdf . Is voor de 4.6 maar het idee is duidelijk. Het gaat om onderdeel 15233.

Bij een inwendige one-way heb je minder snel last van een slippende one-way als bij een uitwendige ;)

De inwendige worden namelijk gespoeld met verse brandstof waardoor er niet zo veel olie achterblijft.

Het is alleen wel belangrijk om te zorgen dat na het rijden de motor ook echt leeg is , zodat achter gebleven brandstof niet aan kan gaan koeken ;)

@ Nickjuh
Als je er niet uit kan komen mag je hier ook wel een keertje langskomen hoor ;) Zoveel werk is het niet.
 
Bij een inwendige one-way heb je minder snel last van een slippende one-way als bij een uitwendige ;)

De inwendige worden namelijk gespoeld met verse brandstof waardoor er niet zo veel olie achterblijft.

Het is alleen wel belangrijk om te zorgen dat na het rijden de motor ook echt leeg is , zodat achter gebleven brandstof niet aan kan gaan koeken ;)

@ Nickjuh
Als je er niet uit kan komen mag je hier ook wel een keertje langskomen hoor ;) Zoveel werk is het niet.

Ik zeg niet dat het sneller of minder snel gaat, ik zeg dat het een mogelijkheid is en probeer hem te helpen. Ik doe zelfs wat moeite om de pdf te vinden die wel heel dicht in de buurt van zijn motor komt. Ik probeer niets uit te lokken, maar dit moest ik even kwijt.
 
Ik snap het wel ;)

Weet alleen uit ervaring dat een inwendige minder snel slipt bij de juiste manier van gebruiken als een uitwendige. Bij de uitwendige lagers blijft de olie uit de gelekte brandstof achter in het lager en hoopt door het constante lekken alleen maar op.

Nickjuh heeft al contact opgenomen via een PB'tje om mij een keertje te laten kijken ;)
 
Vanochtent toch nog even wezen kijken
Hier de Foto's t is wel Erg vies vanavond na het werk is kijken wat de remenreiniger doet Mocht het mooi schoon zijn haal ik de zuiger er ook even van af

dsc00605b.jpg


dsc00602n.jpg


dsc00598z.jpg


Hier wat schade weet niet of dat het probleem ken zijn iemand enig idee?
 
Niet vies maar roest/oxidatie en natuurlijk niet ok. Als roest zich gaat mengen met de brandstof word het een soort van vloeibaar schuurpapier.
Wat vervolgens weer zeer schadelijk is voor cilinderbus, zuiger en de lagers.

Vervolgens vind ik het niet zo wijs om remreiniger te gebruiken in de motor het verdrijft namelijk olie. Als er remreiniger achter blijft kan het ook weer nadelig werken als je de motor start.

Tip is om na het rijden afterrun te gebruiken, maar ga eerst maar eens kijken wat de schade precies is aan de motor.
 
de motor start gewoon alleen het slippen van de trekstarter vind ik vervelend maar ben aan zoeke naar dat probleem
maar mijn kennis is nog nie zo dat ik het meteen zie hellaas
Niet vies maar roest/oxidatie en natuurlijk niet ok. Als roest zich gaat mengen met de brandstof word het een soort van vloeibaar schuurpapier.
Wat vervolgens weer zeer schadelijk is voor cilinderbus, zuiger en de lagers.

Vervolgens vind ik het niet zo wijs om remreiniger te gebruiken in de motor het verdrijft namelijk olie. Als er remreiniger achter blijft kan het ook weer nadelig werken als je de motor start.

Tip is om na het rijden afterrun te gebruiken, maar ga eerst maar eens kijken wat de schade precies is aan de motor.
 
Op foto's lijkt alles ernstiger altijd.. in ieder geval, dit is er makkelijk af te poetsen met een dremel met polijst wieltje. wel even een stukie siliconenslang/krimkous oid over het big end schuiven..
 
De R4 is eerder te warm voor de LRP Ronald :!: Daar moet je mee oppassen , als het spiraaltje het begeeft en in je motor valt kun je m weggooien ;)

Afgelopen weekend heb ik met een R&B 6 in de LRP gereden , nadat een splinternieuwe R5 met 2 min. lopen de geest gaf.

YouTube - Kanaal van rcteammonster

Helaas is de kromming van de zwarte schansjes gewoon te flauw om de backflip te kunnen maken :mrgreen: Over het dooie punt bovenin komen lukt niet snel genoeg om hem dan nog door te kunnen trekken naar vlak.


YouTube - Kanaal van rcteammonster

Tankje leeg terwijl ik naar een iets beter plekje liep :p
 
Laatst bewerkt:
De R4 is eerder te warm voor de LRP Ronald :!: Daar moet je mee oppassen , als het spiraaltje het begeeft en in je motor valt kun je m weggooien ;)

Afgelopen weekend heb ik met een R&B 6 in de LRP gereden , nadat een splinternieuwe R5 met 2 min. lopen de geest gaf.

okee maar mijn lrp wou niet blijven lopen.
en vanmiddag met een hpi r3 deed hij het perfect!
heb nog wel r4 nieuw liggen maar toen ik bij pk racing vroeg of het een probleem was om dezelfde plug te gebruiken als de k4.6,was hun :antwoord gaat prima samen.
er zat nova rossi r4 in.

thnx voor je reactie.
 
Dat is dan gewon een kwestie van afstellen ;)

Tuurlijk met een hetere plug blijft ie makkelijker lopen , maar dat wel op een verkeerde afstelling .... En daar zal PK niet rauwig om wezen ;)

Die filmpjes in m'n andere post zijn met een R&B 6'je en een beetje rijke afstelling.
 
Back
Top