Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Traxxas slash

hallo ik ben nieuw op het forum en heb een vraag,

ik wil voor mijn examen kado een traxxas slash vragen, alleen kost de 4wd 415 euro en de 2wd 280 euro allebij waterdicht en 2.4ghz zender. maar is het verschil alleen 2wd of meer? en is het het waard die 145 euro meer?

Vincent
 
heel mooi filmpje en nog lekker gereden ook want jullie gaan er goed over heen.
het begint steeds meer te jeuken om een keer langs te komen.
 
hallo ik ben nieuw op het forum en heb een vraag,

ik wil voor mijn examen kado een traxxas slash vragen, alleen kost de 4wd 415 euro en de 2wd 280 euro allebij waterdicht en 2.4ghz zender. maar is het verschil alleen 2wd of meer? en is het het waard die 145 euro meer?

Vincent

de 4wd is iets makkelijker te rijden
ligt 2,5 cm lager dus rolt minder makkelijk omver
heeft een brushless systeem, dus geen versleten motoren na verloop van tijd
 
leuke lipo's op ebay

deze hardcase lipo's vind je nu veel op ebay , rond de 75€ heb je ze in huis

5.6A X 50C = 280A.. woot !!!!!

ib560020web.jpg
 
meer afstel mogelijkheid.
iets meer onderhoud vanwege de 4wd aandrijving

ikzelf vind 4wd leuker rijden dan 2wd, maar heb dus wel eerst een jaar 2wd gereden
 
Misschien niet zo'n populaire opmerking in dit topic, maar buiten het feit dat ik de 4X4 een superauto vind. Vond ik de 2wd toch net iets meer funfactor hebben. Gewoon knallen met die bak!! Ik heb het idee dat ik met meer dingen rekening moet houden bij de 4X4...En dat zijn echt niet alleen de zwakke punten zoals bv de aandrijfassen. Zo gaan er bij "buitengebruik" eerder dingen kapot. Zo heb ik nu weer een turnbuckle krom en is de achterste shocktower "gescheurd" op het bevestigingspunt hiervan....Tja...Dit soort dingen heb ik bij de 2wd noooooit gehad...De 2wd was zo heerlijk onbezorgd, ongecompliceerd, niet kapot te krijgen en dat had zo z'n charme;)

Dat neemt niet weg dat, op de baan, de 4X4 ongetwijfeld de betere auto is. Simpelweg door redenen als afstel mogelijkheden etc...Dus hou me het verschil in gebruik van de auto ten goede

Ondanks dat ik met veel plezier rijdt met de 4X4 heeft hij mij i.i.g. nog niet voor de volle 100% overtuigd..Zoals de 2wd dat wel heeft gedaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met RCW eens. Ik heb ook besloten om de gewone Slash te houden om die reden. Ik heb er dan een VXL set inzitten en dan kom je qua nieuwprijs uit op dzelfde prijs als de 4x4. Maar idd gaat er minder snel wat stuk. Je kunt de 2WD ook behoorlijk goed afstellen vind ik. Er is heel veel aftermarket spul verkrijgbaar waar je van alles me kan doen. Er zijn dus zelfs complete chassis conversions te verkrijgen. Het enige wat ik echt een nadel vind van de Slash is het open diff (maar dat is op te lossen) en het feit dat ie alleen op de achterwielen remt.
Verder vind ik 'm niet veel onderdoen voor de 4x4. De 4x4 stuur makkelijker maar als je het diff op slot zet of met dikke olie vult rijdt de 2WD ook heel goed. Je kan de 2WD goed verlagen met kortere veren of dus met zo'n duurder low COG chassis. Op dit moment zijn alle hopup parts voor de 4x4 nog in bestelling. er is nog weinig te krijgen.
Het grote voordeel van de 2WD is ook dat het voor een beginner dus idd gewoon een wat simpeler ding is.
Kortom de 4x4 rijdt beter maar kost je meer moeite. Als je beiden brushless wil hebben zijn ze even duur.
 
Misschien komt er hier ook wel weer een 2wd Slash met een 5,5t setje erin ofzo.....Even sparen;) Of de 4X4 verkopen?...Tja.....Keuze's:rolleyes:
 
bedankt voor de reactie's maar gaat de 4wd dan sneller stuk? of ligt dit aan het rijgedrag? verder denk hoelang gaat eigenlijk zo'n gewone motertje mee?
 
Laatst bewerkt:
hou in je achterhoofd wat RCW en Leonardo zeggen. het hangt af van wat je er mee doet.
Ik bijvoorbeeld rijd alleen maar op een circuit, je zult mij nooit zien bashen. ja misschien eens op het circuit.
juist om die reden heb ik mijn 2wd slash weer weg gedaan en er een 2de racer bij genomen : de hong nor scrt10.
 
bedankt voor de reactie's maar gaat de 4wd dan sneller stuk? of ligt dit aan het rijgedrag? verder denk ik dan te beginnen met 2wd en als dan dan de moter ''op'' is. een brushless moter in zetten. hoelang gaat eigenlijk zo'n gewone motertje mee?

Het standaard motortje van de 2WD heeft een enorm variabele levensduur. Er zijn heel veel berichten dat de standaard motor binnen een paar accu's kapot is. Verder heb ik persoonlijk geen dingen kapot gereden aan de 4x4. (op 1 wiel-as na)
Ik denk ook dat je op een circuit minder stuk rijdt dan wanneer je gaat bashen. Met bashen gebeuren er onverwachte dingen, soms onvoorspelbare ondergrond met verborgen stenen kuiltjes of takken en dergelijke. De jumps op een circuit zijn erop ontworpen dat ze soepel genomen kunnen worden.
Qua onderhoud zal je beter af zijn met de 2WD (wanneer je eerst de zwakke puntjes aanpakt zoals zij beschreven zijn in het 2WD topic), simpelweg vanwege het feit dat er minder draaiende delen zijn en het geheel simpeler in elkaar steekt.

@RCW: ook over de 2WD heb ik een behoorlijk aantal keer gelezen dat de achtershocktower afgebroken was, dat de assen kapot gingen, dat de tandwielen sleten als een gek, dat er zand bij de tandwielen kon door een groot gat. Geen enkele auto is vrij van fouten.
Ik geef wel toe dat ik ook rijdt met de 4x4 met in mijn achterhoofd "als het maar heel blijft". Dat komt door de verhalen die ik heb gelezen over schades. In die zin geef ik je gelijk.
Neemt niet weg dat de 4x4 heel erg leuk rijdt en zo uit de doos een behoorlijke wegligging heeft bij een nette snelheid.
 
hehe de meningen komen los:cool:
en kan me er alleen bij aansluiten zoals ik al geschreven had.
ben ook blij dat ik me slash gehouden heb maar niet voor de baan daar rij ik liever met me SCRT10 en me slash 4x4.
alhoewel ik me slash 4x4 wel op een schone baan voortaan ga zetten want die zandbaan van mij daar slijten de lagers te snel.
maar de 4x2 die kan je overal voor gebruiken en redelijk wat hebben.

maar uiteindelijk gaat het om jou hand oog coordinatie en als je dat door heb zul je weinig fouten maken.
teminste als je een beetje een gevoel heb voor racen.
 
ben me slash 4x4 een grote onderhoudsbeurt aan het geven.
maar nu vraag ik me af hebben jullie ook allemaal wat speling op je assen naar je diffs toe?
heb die dingen dus nog niet los gehad en dat is ook nog het enigste wat nog orgineel is kwa aandrijving:mrgreen:
maar voor ik ze los haal denk check effe wat jullie ervan denken.
heb nog 2 nieuwe diffs liggen alleen aan 1 kant geen lager ervan.
dus denk dat ik toch even naar de winkel moet:(
 
Ja die standaard lagers zijn niet al te best. Je kan beter RVS lagers nemen.
Heb vanavond de tranny van m'n 2WD opengemaakt. De laatste keer is alweer voor de winter geweest. De hele kast zat vol bruine sludge en de 2 lagers van de aandrijfas waaren gewoon helemaal WEG! :confused: hier en daar wat lager kogeltjes die een hint van een vroeger bestaan gaven....kortom daar komen ceramische in denk ik. Bewijst te meer dat zo'n auto gewoon onderhoud nodig heeft. Of het nou een 2WD of een 4x4 is.
En voor die jongen die niet kan kiezen: neem de 2WD om mee te beginnen. Stop er maar gelijk een brushless set in want die standaard motor is idd niks. Sommige nemen een EZrun. is goedkoper. Je kan ook een een VXL setje nemen. Die worden met de komst van de 4x4 nu redelijk schappelijk verkocht.
 
ja dat lijkt me ook het beste om ceramic of rvs lagers aan te schaffen.

en niet rijden als het vochtig is of regent,of je moet heel je wagen daarna uit elkaar willen halen en droog maken zogauw je thuis bent.
doe je dat niet kun je net zoals ik merken dat je lagers er heel snel uitvliegen.
want alleen een beetje droog blazen en wd40 gebruiken en daarna op laten drogen volstaat dus echt niet met dat weer.

maarja nu het droog is ga ik dadelijk maar eens wat stof happen:cool:
ben gisteren even bezig geweest en heb met wat rechte stukken verlengt zodat die zeker 1 keer zolang is geworden als dat die was:mrgreen:
 
want alleen een beetje droog blazen en wd40 gebruiken en daarna op laten drogen volstaat dus echt niet met dat weer.

valt best mee.
het is een half uurtje werk om de lagers uit je wagen te halen op een handoekje te leggen beetje wd40 en ff deppen.

ik heb nog maar 1 lager kapot gehad vanaf januari. en ik heb door modder, sneeuw, water, stortregens en een verzopen kunstgrasbaan gereden.

ceramische en RVS lagers vind ik een beetje overdreven en onodige kosten.
zeker ceramische lagers, die kosten onwijs veel geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top