bedankt voor de reactie's maar gaat de 4wd dan sneller stuk? of ligt dit aan het rijgedrag? verder denk ik dan te beginnen met 2wd en als dan dan de moter ''op'' is. een brushless moter in zetten. hoelang gaat eigenlijk zo'n gewone motertje mee?
Het standaard motortje van de 2WD heeft een enorm variabele levensduur. Er zijn heel veel berichten dat de standaard motor binnen een paar accu's kapot is. Verder heb ik persoonlijk geen dingen kapot gereden aan de 4x4. (op 1 wiel-as na)
Ik denk ook dat je op een circuit minder stuk rijdt dan wanneer je gaat bashen. Met bashen gebeuren er onverwachte dingen, soms onvoorspelbare ondergrond met verborgen stenen kuiltjes of takken en dergelijke. De jumps op een circuit zijn erop ontworpen dat ze soepel genomen kunnen worden.
Qua onderhoud zal je beter af zijn met de 2WD (wanneer je eerst de zwakke puntjes aanpakt zoals zij beschreven zijn in het 2WD topic), simpelweg vanwege het feit dat er minder draaiende delen zijn en het geheel simpeler in elkaar steekt.
@RCW: ook over de 2WD heb ik een behoorlijk aantal keer gelezen dat de achtershocktower afgebroken was, dat de assen kapot gingen, dat de tandwielen sleten als een gek, dat er zand bij de tandwielen kon door een groot gat. Geen enkele auto is vrij van fouten.
Ik geef wel toe dat ik ook rijdt met de 4x4 met in mijn achterhoofd "als het maar heel blijft". Dat komt door de verhalen die ik heb gelezen over schades. In die zin geef ik je gelijk.
Neemt niet weg dat de 4x4 heel erg leuk rijdt en zo uit de doos een behoorlijke wegligging heeft bij een nette snelheid.