Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook hier geen problemen met de lagers. Loopt allemaal nog netjes..

De 4x4 ligt nu uit elkaar voor een check-up en het monteren van een nieuwe shocktower. Alles ziet er nog netjes uit, alleen de spur is aan vervanging toe! Difjes zijn ook nog helemaal netjes, alhoewel er wat zooi in de behuizing vastgekleeft zat. Ik ben er dus op tijd bij;)

Laatst bewerkt:
Ik heb RVS lagers met ceramische balletjes voor 5 euro per stuk. Die gaan natuurlijk niet overal in. Ze zitten in m'n Velineon motor. Ik denk dat de assen ook een goeie plek is gezien de bealasting die daar op komt (bij mij) Murky, jij vind een 3S met normale vertanding al hard gaan maar ik rij met 3S met extreme vertanding (in de 2WD) dus RPM die zo'n as maakt is veeel hoger. En dat onder natte offroad omstradigheden. Da's gewoon killing.
Gewone RVS lagers zijn helemaal niet duur. Uit HongKong zijn ze zelfs goedkoper dan de standaard Traxxas lagers (en die zijn wel vrij slecht vind ik net als de schroefjes overigens)

ok, je hebt gelijk. maar je zegt in een eerdere post dat de standaard lagers niet al te best zijn. tuurlijk is er een situatie te ceeren dat alles wat standaard is niet meer voldoet.

@RCW: ook over de 2WD heb ik een behoorlijk aantal keer gelezen dat de achtershocktower afgebroken was, dat de assen kapot gingen, dat de tandwielen sleten als een gek, dat er zand bij de tandwielen kon door een groot gat. Geen enkele auto is vrij van fouten.
Ik geef wel toe dat ik ook rijdt met de 4x4 met in mijn achterhoofd "als het maar heel blijft". Dat komt door de verhalen die ik heb gelezen over schades. In die zin geef ik je gelijk.
Neemt niet weg dat de 4x4 heel erg leuk rijdt en zo uit de doos een behoorlijke wegligging heeft bij een nette snelheid.

"Alles kan kapot" heb ik ooit een forumlid hier horen zeggen. Of het nu een 2wd of 4X4 is. Het vreemde bij de shocktower van de 4X4 is, dat deze op het bevestigingspunt van de het draagstangetje boven een soort van "weggescheurd' is. En dat lijkt me toch iets anders als een shocktower die breekt door een heftige crash....Tja...Ik heb de neiging de 4X4 na ieder ritje na te kijken. In principe gaat er niet veel kapot (alhoewel 2 keer een spur mollen binnen 10 dagen, ondanks een goed afgestelde gear mesh etc...) Natuurlijk heeft ook de 2wd z'n eigenaardigheden, maar zoals gezegd, zeer simpel op te lossen met een stukje tape, een andere gear cover en (in geval van Leonardo;-) een paar luxere lagers.

Vanmiddag ga ik rijden met een collega Slasher. deze heeft een 2wd, dus.....Even vergelijken wat er ook al weer het leukste rijd, zo op een veldje, paadje, oftewel...buiten...

Vandaag ook de 4x4 in mijn handen gehad, moet zeggen dat hij er in het echt leuker uitziet als op filmpjes / foto's...

Als je naar de prijs kijkt denk ik dat je niet veel beter zal vinden, +-500 a 550 euro inclusief extra Lipo batterij en lader...

Das het grootste probleem, ook bij mijn eigen, hoever wil je in de hobby gaan eh...

Namiddag een bezoekje brengen aan de locale HPI dealer, om de Vorza Flux eens te bekijken... die dan natuurlijk het budget veel meer aantast :mrgreen:

Is de Slash nu echt zo breekbaar als in dit topic staat, het lijkt me voor veel mensen een haat/liefde verhouding... Fijn omwille van het rijden, maar fragiel van stukken :mrgreen:

Nee....De Slash 4X4 is niet fragiel! Het is een Traxxas, dus stevig en duurzaam. Er zijn een paar ongemakkelijkheden, dat wel...Maar daar heb je al over gelezen. Persoonlijk denk ik wel dat de Slash 4X4 meer een auto is voor op een circuit en dus niet om zomaar "Out off the bleu" even mee te gaan bashen. Als je het leuk vind om te rijden EN te knutselen aan je auto (onderhoud) is de Slash 4X4 een prima keuze:mrgreen::mrgreen:

Laat je niet weerhouden door de recentelijke discussie. Deze trekt een vergelijking tussen de 2wd Slash en de 4X4. Komt doordat we allemaal ook een 2wd hebben (gehad)....

bullitproof is inderdaad niets volgens mij, alles kan je wel stuk krijgen...
als ik sommige mensen zie doen met hun wagens, amai...

Je hebt zelf ook een slash 4x4, zou je hem aanraden voor iemand die vroeger nitro onroad heeft gereden en de hobby wilt terug opnemen na 10 jaar?

Of zeg je ineens iets meer uitgeven ...?

"Alles kan kapot" heb ik ooit een forumlid hier horen zeggen. Of het nu een 2wd of 4X4 is. Het vreemde bij de shocktower van de 4X4 is, dat deze op het bevestigingspunt van de het draagstangetje boven een soort van "weggescheurd' is. En dat lijkt me toch iets anders als een shocktower die breekt door een heftige crash....Tja...Ik heb de neiging de 4X4 na ieder ritje na te kijken. In principe gaat er niet veel kapot (alhoewel 2 keer een spur mollen binnen 10 dagen, ondanks een goed afgestelde gear mesh etc...) Natuurlijk heeft ook de 2wd z'n eigenaardigheden, maar zoals gezegd, zeer simpel op te lossen met een stukje tape, een andere gear cover en (in geval van Leonardo;-) een paar luxere lagers.

Vanmiddag ga ik rijden met een collega Slasher. deze heeft een 2wd, dus.....Even vergelijken wat er ook al weer het leukste rijd, zo op een veldje, paadje, oftewel...buiten...

ik heb nog nooit een shocktower kapot gehad. ik heb nog nooit een spur gestript niet met de 2wd en niet met de 4wd..

kan me ook niet voorstellen dat dit aan de auto ligt

Oh dat knutselen en onderhouden en zuivermaken hoort er gewoon bij...
Ik ben iemand die nogal gesteld is op onderhoud van dergelijke zaken :)

Offtopic: Je mag gerust eens komen kijken naar mijn dagelijkse wagen, rij met een Carbon grijze Golf VI GTI hoe die eruit ziet :) 3 kisten vol met onderhoudsmateriaal en zijn wekelijks beurtje wordt niet overgeslagen :)

hmmm niet zo geschikt om rondom huis en tuin te rijden? waarom niet?

Murky: Ik heb tot nu ook nooit, iets als een shocktower, kapot gereden. Heb zelf ook geen idee waar dit door komt.

Met de 2wd 1x een spur vernageld. Was nog m'n eigen schuld ook, had de boutjes niet goed aangedraaid:mrgreen:.

2 X een spur binnen 10 dagen...Tja...Alles staat goed. Een beetje vuil in de ruimte bij het midden diff. Maar om nou te zeggen dat daar een spur door kapot gaat...Tja... Mijn rijstijl is niet veranderd..die ken je..(beroerd;-) ) Edit: Nu 'k over nadenk...Ik heb de gear mesh niet gecontroleerd bij de overstap van slipper naar middendiff.....Zal dat het wel zijn...

Kurtje: Aanrader...Zeker als je het onderhoud van een Nitro gewend bent!

Laatst bewerkt:
Oh dat knutselen en onderhouden en zuivermaken hoort er gewoon bij...
Ik ben iemand die nogal gesteld is op onderhoud van dergelijke zaken :)

Offtopic: Je mag gerust eens komen kijken naar mijn dagelijkse wagen, rij met een Carbon grijze Golf VI GTI hoe die eruit ziet :) 3 kisten vol met onderhoudsmateriaal en zijn wekelijks beurtje wordt niet overgeslagen :)

hmmm niet zo geschikt om rondom huis en tuin te rijden? waarom niet?

dan zou ik lekker de slash 4x4 kopen, beetje schoonhouden en op zijn tijd alles ff checken , dan is er niets aan de hand. op de buigende achterassen en brekende achterhubs na dan.
maar ook dat is op te lossen dmv aftermarket spul
en traxxas komt binnenkort met een update betreft hun achterassen ( inside info )

Voor de liefhebbers nog een filmpje gemaakt in purmerend (MVW).
2x slash (waarvan de oranje geloof ik de 4x4) en een erbe:

Laatst bewerkt door een moderator:
De oranje is een 4*4, redelijk stock maar op 3s.
@Pir3lly; had je er niet een paar stukjes uit kunnen knippen :-):D

Laatst bewerkt:
murky heb je wat aan je lagers gedaan of is het alleen goed onderhoudt.
en kan ik als (nog) beginner die lagers er uit halen?

ik heb in het aller eerste begin een zakje slash 4x4 lagers op ebay gekocht.
dat waren normale lagers, geen rvs en geen ceramisch.
toen heb ik alle lagers uit de 4x4 gehaald en met het setje van ebay verwisseld.
het setje van ebay is gewoon een goedkoop setje standaard lagers.

ik rijd nog steeds met die lagers.

wat ik doe als ik in de regen geredem heb is de zelfde avond de lagers eruit en ff inwrijven met wd40 ( klein beetje )

en af en toe kijk ik gewoon hoe ze eruit zien en stof ik het af met een kwast. meer niet.
ik voel wel ff of de lagers nog soepel draaien.
dus gewoon los tussen je vingers. en als het korrelig aanvoel moet je die vervangen. zo voorkom je dat lagers tijdens het rijden exploderen.

en een beginner kan dit ook.

edit: het rijgedrag van de auto en ook de schade aan lagers or whatever, dat valt of staat met inspectie

gewoon regelmatig je auto uitelkaar halen en overal ff aan voelen , schoonmaken ff checken of het nog soepel rolt, veert, draaid e.d.

ook je telescopische assen. afentoe ff uit elkaarhalen en goed schoonmaken met een doekje . dan blijft je auto lekker veren.
als je telescopische assen heel moeilijk in en uit elkaar schuiven, heeft dat negative invloed op de vering.

ook je hingpins van je draagarmen, eens in de zo veel tijd ff eruit draaien, schoonmaken, ook de gaatjes in je draagarmen. en weer monteren.
zo blijft je auto lekker fris en fruitig rijden als dag 1 en heb je minimale schade en verval..

bijkomend pluspunt, je weet ook heel snel hoe je wagen inelkaar zit.

Laatst bewerkt:
ik heb in het aller eerste begin een zakje slash 4x4 lagers op ebay gekocht.
dat waren normale lagers, geen rvs en geen ceramisch.
toen heb ik alle lagers uit de 4x4 gehaald en met het setje van ebay verwisseld.
het setje van ebay is gewoon een goedkoop setje standaard lagers.

ik rijd nog steeds met die lagers.

wat ik doe als ik in de regen geredem heb is de zelfde avond de lagers eruit en ff inwrijven met wd40 ( klein beetje )

en af en toe kijk ik gewoon hoe ze eruit zien en stof ik het af met een kwast. meer niet.
ik voel wel ff of de lagers nog soepel draaien.
dus gewoon los tussen je vingers. en als het korrelig aanvoel moet je die vervangen. zo voorkom je dat lagers tijdens het rijden exploderen.

en een beginner kan dit ook.

edit: het rijgedrag van de auto en ook de schade aan lagers or whatever, dat valt of staat met inspectie

gewoon regelmatig je auto uitelkaar halen en overal ff aan voelen , schoonmaken ff checken of het nog soepel rolt, veert, draaid e.d.

ook je telescopische assen. afentoe ff uit elkaarhalen en goed schoonmaken met een doekje . dan blijft je auto lekker veren.
als je telescopische assen heel moeilijk in en uit elkaar schuiven, heeft dat negative invloed op de vering.

ook je hingpins van je draagarmen, eens in de zo veel tijd ff eruit draaien, schoonmaken, ook de gaatjes in je draagarmen. en weer monteren.
zo blijft je auto lekker fris en fruitig rijden als dag 1 en heb je minimale schade en verval..

bijkomend pluspunt, je weet ook heel snel hoe je wagen inelkaar zit.

bedankt :D hier heb ik echt wat aan.

Nou jongens.... Afgelopen vrijdag wezen rijden met een collega Slasher. Later kwam er nog iemand voorbij fietsen die vertelde thuis ook een autootje te hebben. Even later reden er dus een Slash 2wd, mijn 4X4 en een Blitz over het veldje.

Natuurlijk ook even van zenders geruild. Ik moet bekennen uiteindelijk toch meer met 2wd auto's te hebben. De Blitz vond ik fantastisch rijden! Tijdens het rijden met de 2wd Slash was het weer ouderwets knallen. Hier komt gewoon weer een 2wd Slash!!:mrgreen:

De 4X4 staat er momenteel tip-top bij. Deze heeft een nieuw baasje gekregen, die er vanaf deze week hopelijk veel plezier mee gaat beleven...

Ik wil wel even duidelijk vermelden (voor potencieele 4X4 eigenaren) dat de Slash 4X4 geen slechte auto is. In mijn opinie is het een auto die wellicht meer geschikt is voor op een circuit o.i.d. Ook het onderhouden/knutselen aan de auto moet je liggen. (Heb de 4X4 nooit vies en niet nagelopen weg durven zetten) Maar de basis van mijn keuze is toch het rijkarakter van de 2wd die ik leuker vind...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back