Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Met de speedpinion zijn de temps lager, die kan ook op 1 accu blijven zitten. De topsnelheid zal iets lager zijn. Heb je ook foto's of een link naar dat koelsysteem? Heb ik ook wel interesse in.


heb 2 bionics en 1 extra van traxxas zelf. Maar ik kan de speedpinion dus laten staan ook al rij ik maar op 1 bat. Heb er nu wel een koelsysteem opgezet van ansmann. (kwestie van mijn esc niet meer te laten opbranden)

welk is de max temperatuur eigenlijk voor dat de esc volledig dood is?
 
hier een foto van de koeling, niets speciaal denk ik, ken er niet zo veel van, maar past wel.

picture.php

View image in gallery
dus met de speedpinion kan ik nog altijd rijden met 1 battery, zou niet willen dat ik terug in de problemen kom met mijn esc.
 
ja, sorry, is de eerste maal dat ik hier een foto upload, ben al tevreden dat ik iets erop gekregen heb! :p
maar dus als ik het juist heb, dan blijft de temp laag als ik met de speedpinion rij, dus minder kans om mijn esc terug stuk te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De temp beveiliging op de ESC werkt blijkbaar ook niet goed ? Want dat zou schade moeten voorkomen....

nee, blijkbaar niet. En ik heb wel zo een tempgun, dus kan altijd meten. Maar wat is de max temp? Ga alvast deze avond nog de ingreep uitvoeren om de speedpinion terug te plaatsen.
ps: sorry voor de vele vragen, is mijn eerste brushless en zou er zoveel mogelijk van willen weten, bij mijn big scale auto is het gewoon trekken en rijden
 
Ik heb sinds vandaag een probleempje, de auto wil niet achteruit. Soms als ik de ESC inschakel doet hij dat wel even wel weer maar dan weer niet.

De ESC reageert wel, ik zie het lampje uitgaan bij gas geven en branden bij volgas. Maar de motor doet niets. Wat kan de oorzaak zijn?
 
Ik heb sinds vandaag een probleempje, de auto wil niet achteruit. Soms als ik de ESC inschakel doet hij dat wel even wel weer maar dan weer niet.

De ESC reageert wel, ik zie het lampje uitgaan bij gas geven en branden bij volgas. Maar de motor doet niets. Wat kan de oorzaak zijn?

dat deed hij bij mij ook, en het vooruitrijden ging ook niet zoals het moest, probeer eens met de motor te ontkoppelen en de esc opnieuw in te stellen. als dit niet werkt de esc eens veranderen.
 
check ook ff de "steering trim" & "throttle trim" op de zender.. als die niet recht staan terwijl je de zender aanzet. dan zal de ESC wel reageren. maar de motor doet niks.

accu los, zender uit, trim op nulstand, zender aan, accu aankoppellen, ESC aan & gaan... ( als ik `t goed heb ;-)
 
@ elTrikke

waar gaat het stekkertje in, dat aan de koeling zit?
ontvanger? of zit er bij de regelaar nog een aansluiting verstopt
 
Hallo allen,

De RPM armen komen vandaag of morgen binnen!
Alleen nu heb ik een vraag.
Mijn auto rijd sinds gisteren heel langzaam.
Ik rij op het standaard Nimh pack.
Ik heb hem al eens helemaal leeg gehaald en weer opgeladen maar dat is het ook niet.
En ik heb de regelaar ook al op de eerste stand gezet.
Dus dat het lampje een keer knippert en dan loslaten.
Maar dat is het ook niet.
Is er dan soms een cel dood?
Of doe ik wat verkeerd?
De trim op de zender staan allemaal goed.


Alvast bedankt,

Ruud
 
Ik heb sinds vandaag een probleempje, de auto wil niet achteruit. Soms als ik de ESC inschakel doet hij dat wel even wel weer maar dan weer niet.

De ESC reageert wel, ik zie het lampje uitgaan bij gas geven en branden bij volgas. Maar de motor doet niets. Wat kan de oorzaak zijn?
Dan staat hij in "race mode"oftewel zonder achteruit. Traxxas kennende zal de regelaar 3 standen hebben.
Stand 1 = 100% vermogen + achteruit
Stand 2 = 50% vermogen + achteruit (training mode)
Stand 3 = 100% vermogen en geen achteruit (race mode)

Bij het aanzetten knopje indrukken, auto gaat aan. Knopje ingedrukt houden voor het veranderen van instelling. knippert eerst 1 keer = stand 1, vastblijven houden, knippert dan 2 keer = stand 2. Stand 3 laat zich wel raden.

Ik ben alleen niet zo zeker van de volgorde (2 en 3 kan andersom zitten), maar probeer en ontdek

@ ruud, jouw regelaar staat kennelijk in training mode
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben me een beetje aan het orienteren voor MERV hopups. Nu kom ik vaak dezelfde merken tegen, voor aluminium: Traxxas (het aluminium), GPM, STRC, Hot Racing, Integy, New Era en dan nog DP voor Delrin.

Waar geven jullie de voorkeur aan? (Ik heb zelf goede ervaringen met het alu van STRC op mijn Rustler.)

Globale schets van de ''ultieme MERV'':
Armen : RPM
Push rods :
Steering rods :
Shocks : GPM (ERV348 )
Shocktowers :
Rockers :
Knuckles : HR ?
Chassis brace : DrivenPro (DP009)
Gear box :
Wheelhexes :
Steering assembly :
CVD's : TRX?
Middenassen : Integy?
Body Mounts :
Body : Vind de JConcepts Illuzion Lid wel sjiek

Welke onderdelen moet je van plastic (of iets flexibels) houden?
Armen - bumpers - ?
 
Laatst bewerkt:
@franzD1

waar gaat het stekkertje in, dat aan de koeling zit?
ontvanger? of zit er bij de regelaar nog een aansluiting verstopt

als je de ontvangerbox opent, dan zijn er nog 3 kanalen vrij. Je hebt 2 ch1, waarvan 1 voor de stuurservo, en eventueel 1 voor een 2de stuurservo. ch 3 en 4 zijn ook nog vrij. Ik heb de koeling in ch4 gestoken.
 
Het weekend heb ik met de motor Duitsland onveilig gemaakt en in mijn koffer had ik nog een plekje over voor mijn revo-tje. Bij mijn 2e lipo begon de aandrijving een beetje herrie te maken op full speed. Nadat ik gekeerd was en terug reed om dit even de controleren moest ik lopen, want hij kwam geen meter meer vooruit!

Die hier het resultaat van mijn 3 lipo`s oude centerdiff. Denk dat deze geen 3S lipo`s en foam banden aan kan!

Huisje opengemaakt en zag een hoop derrie
dsc03045b.jpg


en nog eentje

dsc03048t.jpg


De centerdiff

dsc03050o.jpg


en het tandwiel welke deze aandrijft heeft het ook niet overleeft

dsc03051rd.jpg


T,ja weer jammer! Helaas heb ik het laatste tandwiel niet liggen, dus kan ik nu de revo ook even niet rijdend maken!

Is bij jullie ook al eens zo iets gebeurt? en zijn er meerdere mensen met een centerdiff?

Gr Rick
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is op de derde foto gewoon een deel van het centerdiff / de tandwielen weg ??

Ziet er nogal extreem uit.

Het zit er nog wel, maar is helemaal weggesmolten. Het stukje wat je daar mist is omhoog gebogen!

Ben er inmiddels wel achter dat de centerdiff geen combi van 30T/45T aankan icm 3S en foam banden.
De voorbanden spinnen behoorlijk door bij het optrekken. Dit zorgt ervoor dat je niet continu aan het weelie-en bent. Eigenlijk wel prettig gezien ik ook wel eens normaal hard wil rijden en het wheelie-en een beetje zat begin te worden.
De hele boel is gewoon loei heet geworden door deze setting!
Het centerdiff zorgt ervoor dat als de voorkant omhoog komt het vermogen naar de minst belaste wielen gaat, dus naar de voorwielen. Het sturen is ook een stuk beter met een centerdiff, maar speedruns :rolleyes:

Gr Rick
 
Hallo,

Als ik de esc aanzet brand er eerst een groen lampje en dan word hij rood.
Als ik hem inhoud dan knippert hij één keer dan laat ik hem los en geeft hij nogsteeds vijftig procent.:confused:
dus dan is of de esc stuk of de accu is naar zijn grootje.
Want de motor kan haast niet toch?
Ik ontlaad de accu altijd eerst tot nul en dan laad ik hem tot 1300.
Dus daar kan het ook niet aan liggen toch?
HELP!!!:p:p
 
Back
Top