het,ik heb een nieuwe boot topic

de cmb met de paarse kop is inderdaad een nieuwer model
ik gebruik de cmb motoren voor wedstrijden en die worden zeker nog gemaakt het zijn nu rood koppen en de nieuwe 3.5cc vac is een blauw kop maar de oude modellen zoals de goud koppen etc. worden niet meer gemaakt
www.cmbdeutschland.de


 
weet je misschien ook de specificaties (aantal pk's en toeren) van de motoren met zilveren kop zoals op de foto?
 
maar als jij een CMB met paarse kop kan regelen zal ik die nemen die is zowieso een stuk sterker
is alleen afwachten of dat het cilinder setje nog redelijk is
 
maar als jij een CMB met paarse kop kan regelen zal ik die nemen die is zowieso een stuk sterker
is alleen afwachten of dat het cilinder setje nog redelijk is

de motor staat hier op het forum en schijnt nog bijna nieuw te wezen,
hij zal wel verbetert zijn tenopzichte van die van mij maar zou het dan zoveel uitmaken? ik heb m'n boot net en zou met de motor die erin zit tegen de 80 km per uur moeten gaan.misschien dat ik wel wat snelheid kan winnen met een nieuwe motor maar,ik weet niet hoeveel dat zal zijn.als ik ga upgraden met een nieuwe motor wil ik toch zeker wel de 100km per uur gaan halen.anders is het de moeite niet,

hier de link <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan moet het spul wel erg goed gebouwd zijn (de romp) ik heb verder geen flauw idee hoe hard die boten kunnen lopen maar zo te zien is het de moeite waard om die motor te kopen maar durf je niet te garanderen dat je boot rond de 100km/h zal gaan lopen
 
De CMB met zilveren kop en 4 bouten vast is een Grand Prix.
Het is een van de eerdere motoren van CMB en als het goed is nog met een vlakschuif carburateur.
Geen slechte motor, maar nog moeilijk aan onderdelen te kopen.

De Paarskop is een wat recentere motor en levert (uit mijn hoofd) ong. 22.000RPM bij 5 a 6 PK.
De nwe modellen met rode kop zijn de RS motoren, hebben een andere boring en slag als de voorgangers en levert iets meer vermogen.

Maar als je echt alles van de CMB motor wil weten, moet je Hendricx mailen / bellen / faxen..
Hij weet het allemaal wel met daarbij ook de specificaties van de motoren.
Tevens kan hij motoren vakkundig reviseren.

Zelf heb ik 2 FSR's staan en 4 CMB motoren tw: 1x .45 (7.5cc) goudkop, 2x .90 (15cc) goudkop en 1x .90 (15cc) paarskop.

En Eddie, gooi in je Skater een mooie CMB 35cc :D:D


John
 
Laatst bewerkt:
.
Tevens kan hij motoren vakkundig reviseren.


moeten de onderdelen die vervangen moeten worden nog wel te koop zijn en dat is met de oudere motoren nou net het probleem... kijk maar naar de cmb .21 valvola groen kop waar ik zelf mee vaar daar is niks meer voor te krijgen je moet net het geluk hebben dat iemand zijn oude spul verkoopt en dat het nog in orde is

maar idd henk die weet wel het 1 en ander over de motoren
 
dan moet het spul wel erg goed gebouwd zijn (de romp) ik heb verder geen flauw idee hoe hard die boten kunnen lopen maar zo te zien is het de moeite waard om die motor te kopen maar durf je niet te garanderen dat je boot rond de 100km/h zal gaan lopen

ja volgens mij kan de romp het wel aan.en je gaat denk ik toch nooit heel lang vol gas.de motor zal zijn geld ook wel waard zijn en misschien een mooie voor op reserve maar die kost bijna net zo veel wat ik voor de complete set heb betaald.en ik weet niet of ik er echt beter mee ben want mijn motor schijnt ook goed te zijn.maar ik weet uit ervaring met alles,op een gegeven moment wil je toch weer altijd groter en harder.nu zijn (grote) nitro motoren ook niet echt gewilt in boten heb ik het idee en willen ze daarom tweedehands nog wel eens in prijs zakken.men vaart doorgaans liever met benzinemotoren of elektro omdat het goedkoper en schoner in gebruik is, dus ik zal wel eens kijken wat de toekomst voor deze boot gaat zijn.in ieder geval elektro zal het voor mij nooit worden.(is mij te weinig lawaai:mrgreen:)
 
De CMB met zilveren kop en 4 bouten vast is een Grand Prix.
Het is een van de eerdere motoren van CMB en als het goed is nog met een vlakschuif carburateur.
Geen slechte motor, maar nog moeilijk aan onderdelen te kopen.

Maar als je echt alles van de CMB motor wil weten, moet je Hendricx mailen / bellen / faxen..
Hij weet het allemaal wel met daarbij ook de specificaties van de motoren.
Tevens kan hij motoren vakkundig reviseren.

bedankt voor de info:)

maar mijn motor is niet met een vlakke gasschuif zoals ik het gezien heb,en ik geloof dat mijn motor een tijdje terug nog door de heer Hendricx is gecontroleerd en goed is bevonden,

ik heb nu op internet kunnen vinden dat de CMB grand prix van 1988 is
er is ook nog een CMB grand prix 2, en die komt uit 1990

hier de link Motores 15 cc Inbord - Ver Tópico &bull; MultiracingFSR.com - Fórum Oficial de Modelismo Náutico Rádiocontrolado

en ik heb nog wat gevonden, de CMB grand prix 2 uit 1990
lijkt het meeste op mijn motor,
op deze link staan de foto's met type aanduiding.
http://pagesperso-orange.fr/xavier.cardinale/Moteurs/cmb/CMB.html
 
Laatst bewerkt:
@Ries,

Heel veel van de CMB zijn backward compateble, soms met een kleine modificatie.
Vraag het eens aan Henk als er wat is, hij is wat o.a. CMB betreft een enorme lopende encyclopedie :D
Via Ebay komen er nog wel spullen voor de diverse modellen voorbij, zelfs voor mijn .45 goudkop.

@Drestar
Je cat is een basis geweest voor heel erg veel moderne boten en is gekloont door o.a. MHZ en Paul Swaele (PPB). Jou onderschip is gebruikt voor o.a. de PSR Bandit XL, de PPB Supercat I en II. en nog een paar andere "bekende boten"
Waar je absoluut naar moet kijken is of de drijvers vlak en recht zijn en de steps echt haaks en heel scherp zijn.
Als dat zo is, of je hebt ze goed gemaakt ben je verzekerd van een hele snelle boot die (bijna) haaks de bocht om kan (aLa FSR) :D

Ik zag later, nadat ik mijn post had gemaakt dat je Carb. is aangepast, en gezien de styl wist ik ook al wie dat gedaan had ;)
En wat betreft onderdelen, dat is lastig.... maar laat ik weten dat Hendricx een zelfde motor heeft staan met een nagenoeg nieuwe cilinder setje (sorry Henk :P)
Dat is nml mijn oude motor geweest.. ssst... ;)

Groetjes,


John
 
ik begrijp dat mijn boot een hele geschiedenis heeft omdat ie al op aardig op leeftijd is.en ik weet ook hoe hij eruit heeft gezien voordat hij zo is geworden zoals die nu is, maar heb ik nu een grand prix 2 motor of grand prix 1 motor?

de carburateur is waarschijnlijk aangepast door iemand die kent zeg je? maar mijn motor met carburateur lijkt toch precies op de grand prix 2 waarvan ik een afbeelding op internet heb gevonden


Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Nou Dre,

Zaterdag gaan vlammen he?
Hopelijk heb ik dan ook m'n nieuwe boot binnen.
Kunnen we samen gaan vlammen, ik zal de camera weer meenemen :mrgreen:
 
Geloof mij , de romp is super en gaat haaks de hoek om !! kijk t filmpje maar .
Motor is een oudje , maar een oudje hoeft niet slecht te zijn hè .
Ik vaarde met veel plezier ermee , heb m gps gemeten op 77 km p uur zonder verder te gaan zoeken en stellen .
De motor is enigzins gemodificeert ja , dat heeft Henk ook bevestigt .
Hij loopt super , maak m maar open dan zie je dat ie gewoon weinig slijtage heeft , dus als je m met liefde behandelt en m goed afstelt ( beter iets te rijk as te arm ) dan gaat ie t super doen .
 
Mooi dat het allemaal recht is, dan heb je een superboot... daar zal je veel plezier mee hebben ;)
En als ik de achterplaat ziet waar de carb. op zit, lijkt dat heel veel op werk van Henk, dat bedoel ik er mee.
maaaaar daar zal Henk zelf wel antwoord op geven.

Groetjes,


John
 
Oja,

Ik weet dat deze rompen met een goed getunde Zenoah 97km lopen.. een CMB (danwel een paarskop) lopen harder dan een goed getunde Zenoah ;)
 
Nou Dre,

Zaterdag gaan vlammen he?
Hopelijk heb ik dan ook m'n nieuwe boot binnen.
Kunnen we samen gaan vlammen, ik zal de camera weer meenemen :mrgreen:

het moet zaterdag gewoon gebeuren:D
ik kan al bijna niet wachten en t'zou mooi zijn als we jou boot morgen op kunnen gaan halen.dan kunnen we lekker samen gaan racen over het water,
en de camera moet zeker mee.zorg er maar voor dat ie goed opgeladen is;)

het is trouwens dit weekend ook een open vaarweekend van modelbouwvereniging zuidZuidwest las ik net in het advertentieblad, modelbouwers kunnen vrij varen vanaf zaterdagmorgen 10 uur in recreatiecentrum de braakman bij Hoek ,en aan het eind van de dag is er om 18:00 een barbecue ,waarna wordt gevaren met verlichting,en zondagmiddag om 16:30 staat er een afsluitende vlootshow op het programma.er staat niet bij met welke boten er niet gevaren mag worden dus ik neem aan dat iedereen welkom is met zijn boot.misschien een idee om er eens te gaan kijken? ik ga in ieder geval nog even een mailtje sturen naar de voorzitter van de club voor wat meer info

@ Fuzzy

loopt een paarskop CMB 15cc motor dan origineel al harder dan een getunde Zenoah die 97km loopt??? of moet deze CMB dan ook aangepast zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Andre,

Dat is misschien wel een goed idee om daar ook even te gaan kijken.
Lijkt me wel leuk en interessant.
Je hoort nog van me.
 
Hoi Andre,

Dat is misschien wel een goed idee om daar ook even te gaan kijken.
Lijkt me wel leuk en interessant.
Je hoort nog van me.


ik wist niet eerder dat er een modelbotenclub in terneuzen was,maar na net even op hun website te hebben gekeken gaat het voornamelijk om sleepbootmodellen en zeilboten.niet echt iets voor mij,ik hou meer van snelheid.maar ze rijden er het weekend ook met Rc-auto's met nitro motoren.er schijnt ook een onbekend merk powerboot aanwezig te zijn met een 26cc benzine motor tot 80km per uur waar ze een show mee gaan geven.dus als wij komen kunnen we misschien de show nog stelen :mrgreen:
(deelname kost wel 5 euro)
 
Het bestaan van de club wist ik wel, in Hulst zit er ook een, Enterprise.
Maar het zou inderdaad wel leuk zijn als ik daar met m'n hydro wat kan doen...
Je hoort me morgen nog. Zet je telefoon alvast maar aan :cool:
 
Back
Top