Verslagje Phoenix Rainbow / Graupner Elektro Kadett

Hoi,

Leuk filmpje :)

wat weegt het kistje met deze setup vliegklaar ? (met en zonder camera ;) )

Grtz,
Menno
 
Ha,

dank je voor je snelle reactie.

Bart had er twee te koop, de tweede is bij ons op de club terechtgekomen :) Leuk kistje hoor :)

Grtz,
Menno
 
Nog een filmpje behorende bij het vorige filmpje. Deze is vanaf de grond. 8O ;) :lol:


En een beetje andere gekkigheid :?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motor is prima. Ik snap niet wat er goed moet komen met het rood en geel van Lindinger....:confused:


:)
Rood betenkt dat het niet in stock is of leverbaar is...
geel is volgens mij dat de levertermijn korter is ofzo...


Hmm wat zou het beste zijn... op 3S vliegen of op 4S zoals Sleurhutje...?
3S= grotere prop maar meer amps
4S = kleinere prop maar minder amps... en ook minder vliegtijd ...
 
ik heb de elektro kadet van graupner met de volgende setup

tyfoon 29-10-12

40 amp hi model regelaar

3 cel 2200 20 c lipo

11/7 e prop

vliegt super deze setup en zonder lood in de neus!!
nu mn 2200 lipos aan het einde zijn[kakken vlug in] neem ik wel iets zwaardere met dezelvde inbouwmaat top kist!!.de vliegtijd met deze slechte lipos was ongeveer 10 min.


mvgr johan snijders
 
Laatst bewerkt:
met 2200mah lipos 10min vliegen is ook niet slecht denk ik...

welk merk van accu's hebt u?

zou deze kist gaan met A123 accus? of zou dit te zwaar worden?

ik zou graag een kist hebben met zo'n celle :)
eens kijke of die zo goed zijn als de meeste zegge.
 
Mijn maat vliegt hem met 4s 5000 mah
Hij vliegt wel zo makkelijk dat er maar weinig mee gevlogen word.
Als sleepkist is het een super kist.
We hebben er alleen nog geen passende zwever bij.
Het moet dan toch wel een 3.5 meter zwever zijn om het een beetje leuk te maken.
 
Setup:
Turnigy 35-42C 1000kV Buitenloper

Ik zie hier op de site van UH dat

35-42C 1100kv heeft
en de 35-42D 1000kv.

De welke hebt u nu? :p


Mijn maat vliegt hem met 4s 5000 mah
Hij vliegt wel zo makkelijk dat er maar weinig mee gevlogen word.
Als sleepkist is het een super kist.
We hebben er alleen nog geen passende zwever bij.
Het moet dan toch wel een 3.5 meter zwever zijn om het een beetje leuk te maken.

Heeft hij met die lipo accu's de CG goed gekregen dan? of heeft hij wat aanpassingen moeten doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier op de site van UH dat

35-42C 1100kv heeft
en de 35-42D 1000kv.

De welke hebt u nu? :p
Oeps, typo. Het is inderdaad de D, dus 1000kV. :oops: ;)
(snel aangepast in de eerdere post)


Heeft hij met die lipo accu's de CG goed gekregen dan? of heeft hij wat aanpassingen moeten doen?
Door de schotjes bij het landingsgestel te voorzien van uitsparingen, kun je de accu prima plaatsen en indien nodig naar voor en achter zetten om het juiste CG-punt te krijgen.
 
Hij heeft een ander accubakje gemaakt verder naar achter.
Maar de accu kan er wel gewoon via het luikje uit.
 
met 2200mah lipos 10min vliegen is ook niet slecht denk ik...

welk merk van accu's hebt u?

zou deze kist gaan met A123 accus? of zou dit te zwaar worden?

ik zou graag een kist hebben met zo'n celle :)
eens kijke of die zo goed zijn als de meeste zegge.

deze 3cel lipos zijn al 3 jaar oud en aan vervanging toe ze zijn van het merk hi model

mvgr johan snijders
 
Vliegen met A123 accu's moet zeker kunnen, het extra gewicht is geen probleem voor dit zeer licht toestel.
3S1P a123 kan misschien nog net, maar ik zou eerder voor 4S1P a123 gaan, zo'n pakket (2300mAh) weegt een 320g, evenveel als mijn oude 3S 4000mAh hyperion lipo, waar ik vaak maar een 1800mAh uittrek om 10 minuten te vliegen.
 
4s A123 kan je ook prima laden door rechtstreeks op een 13.8V (liever 14.4V) voeding aan te sluiten.
Ook met oude laders te laden door stiekum 12V loodaccu in te stellen als te laden accu. Die heeft ook 14.4V eindspanning.
 
DSCN3931.JPG



Totaal vlieggewicht: 1620 gram.

Uitslag richtingsroer: +/- 25 mm
Uitslag hoogteroer: +/- 10 mm
Uitslag ailerons: +22 / -19mm
Uitslag flaps: -15mm
Beetje laat, maar hoe zit dat met de 'flaps'??
Er zijn toch geen [aparte] flaps; zijn ook niet te zien op de bevenstaande foto
Of is dit een domme vraag van een newbee?

Cor
 
Er zitten inderdaad geen flaps op. Zijn naar mijn mening ook niet nodig. De landingssnelheid is zo laag dat ik bij een beetje wind hem op een stukje van hooguit 10 meter kan landen. Vanaf windkracht 4 is niet meer dan 2 meter nodig. ;) Vliegklaargewicht van mijn Phoenix Rainbow is 1780 gram inclusief digitale camera (4S 3000mAh, 3548-800kV, APC-E 10x5").
 
Back
Top