Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, niet echt. het is er al heel lang. En komt regelmatig voor. Je kan gerust je regelaar opsturen. ( ff mailen naar customer support ) Dikke kans dat je hem opkan sturen en hun vergoeden je de regelaar, je krijgt een nieuwe maar misschien wel weer met het zelfde euvel.

maar jou accus geven 85A das nou niet echt heel veel.. ff wachten op je nieuwe!
 
maar jou accus geven 85A das nou niet echt heel veel.. ff wachten op je nieuwe!

klopt dat had ik ook al bedankt. Ze zijn ook slechts bedoeld voor een 8,5T brushless hpi sprint 2 drifter en heel af en toen parallel in mijn brushed wild dagger monster truckje. Vraagt heel wat minder stroom vermoed ik zo.
 
Heeft er iemand problemen dat zijn LVC van de velineon regelaar heel erg vroeg ingrijpt?

Ik zou eerder zeggen dat de LVC te laat ingrijpt. 9 van de 10 keer zegt mijn lader (XB16) dat de lipo cellen te laag op spanning zijn.:confused:

In principe op te lossen door 10 min op de Nimh stand te laden...Maar natuurlijk niet echt bevordelijk voor de lipootjes. Voorheen kwam dit niet voor. Dus lijkt het me dat het aan de afslag van het VXL setje ligt...
 
Ik heb de LVC van de VXL ook uit gezet. In de regel "voel" je wel dat de power eruit is, en dan moet je gewoon stoppen. De snelheid is er in één keer uit. Wel de discipline hebben om als je dat merkt meteen de auto stil te zetten en op te halen. Net dat laatste stukje terugrijden laat hem dan onder de 3V komen.

(N.B. doe dit alleen bij de goedkopere lipo's, een lipo'tje van 3 tientjes is niet zo heel erg als die is stuk gaat. Maar als je met lipo's van 100+ euro rijdt, sla je jezelf wel effe voor d'n kop dat je geen losse beveiliging hebt gemonteerd als het fout gaat)
 
Volgens mij is gewicht nooit voordelig, hooguit om de balans te verbeteren. Hoe ligter, hoe sneller

Niet helemaal.
Je hebt gewicht (of in ieder geval, kracht naar beneden) nodig om grip te houden.
Een mooi voorbeeld hiervan is de Kever die m'n moeder heeft gehad. die heeft bijvoorbeeld helemaal geen gewicht op de voorwielen. bij 'hogere' snelheden begonen ze dus te waggellen.
De meeste kevers reden toen ook rond met 2 a 3 grindtegels voor in de kofferbak.
Onder die van m'n moeder zat een voorspoiler welke zorgde voor 34kg neerwaardse druk bij 80km/h. geen grindtegels meer nodig dus. :)

(Daarom hebben lichte auto's ook spoilers nodig, omdat ze anders gewoonweg de kracht niet op de straat kunnen krijgen, of grip verliezen doordat de banden niet op het asfalt worden gedrukt.

nu zal het voor de 4x4 gok ik niet zoveel uitmaken. maar ik vind het wel een interessant weetje. :)


Dat klopt precies wat je zegt. Gewicht OP de voorwielen.
Niet voor de voorwielen.

Mooi voorbeeld, de iets oudere Audi quatro's. Motor redelijk ver naar voren in de auto geplaatst. resultaat, behoorlijk veel onderstuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerder zeggen dat de LVC te laat ingrijpt. 9 van de 10 keer zegt mijn lader (XB16) dat de lipo cellen te laag op spanning zijn.:confused:

dus de LVC van de vxl set is blijkbaar dusdanig inconsequent dat ze hem er net zo goed niet in hadden kunnen bouwen.
ik ga mooi een extern apparaatje gebruiken:)
hopelijk komt hij samen met mijn nieuwe lipo's deze week nog binnen
 
Niet helemaal.
Je hebt gewicht (of in ieder geval, kracht naar beneden) nodig om grip te houden.
Een mooi voorbeeld hiervan is de Kever die m'n moeder heeft gehad. die heeft bijvoorbeeld helemaal geen gewicht op de voorwielen. bij 'hogere' snelheden begonen ze dus te waggellen.
De meeste kevers reden toen ook rond met 2 a 3 grindtegels voor in de kofferbak.
Onder die van m'n moeder zat een voorspoiler welke zorgde voor 34kg neerwaardse druk bij 80km/h. geen grindtegels meer nodig dus. :)
Dat is dus voor een betere balans. Elke kg die je toevoegt is een extra kg die van richting moet worden veranderd bij accelereren, sturen en afremmen. In het geval van de kever en nog een paar van die modellen met de motor achterin had een net zo effectieve oplossing het verminderen van gewicht aan de achterkant heweest. Daaarom is het aotoconcept aangepast. Aerodynamica heeft in deze discussie ook nog een hele belangrijke plaats.
 
Dat is dus voor een betere balans. Elke kg die je toevoegt is een extra kg die van richting moet worden veranderd bij accelereren, sturen en afremmen. In het geval van de kever en nog een paar van die modellen met de motor achterin had een net zo effectieve oplossing het verminderen van gewicht aan de achterkant heweest. Daaarom is het aotoconcept aangepast. Aerodynamica heeft in deze discussie ook nog een hele belangrijke plaats.

Ik dacht dat spoilers onder aerodynamica vielen. ;)

Maargoed, het ligt eraan wat je onder 'balans' verstaat.
mijn eigen auto heeft bijvoorbeeld vrijwel geen gewicht op de achteras. dus als je het gewichtsmatig bekijkt is de auto niet in balans. rijdt verder wel fantastisch. (ook in de bochten.)

Wat je zegt gewicht aan de achterkant weghalen. tja, dat zou betekenen de motor er uit halen, en er een trapauto van maken. (of omdraaien, zodat je de motor ipv de achterbank hebt.)
De Porsche 911 had ja hetzelfde probleem. zweverig gedrag bij hogere snelheden. (de kever zal dit wel iets extremer hebben gehad doordat de vorm minder aerodynamisch is. )
Dit hebben ze toen ook op proberen te lossen met lood in de bumpers etc.
Maar de laatste generaties hebben ze de balans van de wagen blijkbaar wel heel goed voor elkaar. (terwijl de gewichtsverdeling nog steeds raar is op zich.)



Mijn punt was alleen, dat je gewicht, of in ieder geval neerwaardse druk/kracht nodig hebt om vooruit te komen. als je veel power hebt en geen gewicht (of neerwaardse druk.) heb je aan al die power niets, omdat het gewoon niet op de grond te krijgen is.
(neem een langzaam rijdende F1 auto bijvoorbeeld. geen downforce door de spoilers, en de banden koelen af. lijkt net of zo'n ding op eieren rijdt.)
 
Ben het met Klamath eens, wilde gister reageren met een filmpje maar kon het filmpje niet meer vinden. Was in ieder geval een pro SC rijder die klein lood plaatjes rondom zijn chassis deed, zoveel mogelijk in het midden, om meer ''power to the ground'' (zoals hij het zelf zei) te krijgen.
 
Mooi voorbeeld, de iets oudere Audi quatro's. Motor redelijk ver naar voren in de auto geplaatst. resultaat, behoorlijk veel onderstuur.

Juist, en onderstuur wil je (meestal) niet.
Mijn circuit auto (1:1) heeft het blok (4 cylinder) op de vooras liggen.
Hierdoor gaat hij beter door de bocht dan eenzelfde auto met een zware 6 cylinder in de neus. (welke voor de wielen uitkomt).

Gewicht wordt toegepast om balans in de auto te krijgen.
Mijn auto is uitgewogen zodat op de gewichtsverdeling 50/50 is.

Maar goed, ging hier over de traxxas slash 4x4 :mrgreen:

Bij mij kwam de LVC in bij 3,6 volt per cel.
Vond dit zelf vrij vroeg, maar kan me er iets bij voorstellen aangezien mijn lipo een 3s 4400 15C is. Aantal amps wat hij kan hebben zou dus te weinig zijn voor wat de motor zou trekken. Echter werd de lipo maar 38 graden.

@Eelco,
Dat ziet er stevig uit. Wat is het voordeel van deze?

Overigens, ik vond dat de wielen op de auto vrij veel konden bewegen zo out of de box. (beetpakken en naar buitentrekken).
Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb tussen het lager en de wielmeenemer een teflon ringetje gedaan om de speling te verhelpen.

gr, Remmie :cool:
 
Er zat toch al een teflon ringetje? Eentje extra dus..

Ik heb geen teflon ringetje gezien. Bij niet 1 van de 4 wielen.
Ik bedoel tussen de wielhub en het lager.
Heb jij daar wel ringetjes zitten?

EDIT:

Ik zie inderdaad een ringetje in de exploded view zitten: http://www.traxxas.com/PDF-Library/6808_rear.pdf
Deze zit ook iets verderop bij het andere lager.
Je zou er dus 2 per as moeten hebben. Dit is bij mij niet het geval. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Too much Sake?:mrgreen: of hoge werkdruk??

Mijn nieuwe 2wd kap was ook al zo "geweldig":( gestickerd. Dus maar met een fohn aan de gang gegaan, om het nog een "beetje" in orde te krijgen.

Maarja..Die kap moet er as zondag toch aan geloven tijdens de Traxxas Days..:rolleyes:
 
Maarja..Die kap moet er as zondag toch aan geloven tijdens de Traxxas Days..:rolleyes:

Die kapjes vallen me vies tegen qua sterkte, maar niet alleen op de slash. Na een seizoen rijden vallen de meeste kapjes op zowel onroad als offroad wagens van ellende uit elkaar.

@ slashbasher: nu je 4x4 netjes in orde is zal je gewoon de 22ste aanwezig zijn bij MVB met murky en mij? Of ga je met je andere sct?
 
Ze zijn slecht, maar wel lekker licht. De betere kwaliteit kap betekent ook meer gewicht hoog op de auto. Komt de wegligging niet ten goede
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top