Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

  • Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Conrad heeft geen enkele motor kunnen uitleveren

Dat moet ik toch ontkrachten.

Conrad nederland heeft tenminste 1 motor uitgeleverd. Deze heb ik n.l. zelf mogen bewonderen. Daarna hebben ze er nooit meer 1 op voorraad gehad.
 
Ondanks alle negatieve berichten hier heeft Seidel mijn uitlaat toch uitgeleverd. Deze had ik afgelopen jaar besteld en krijg toen al gelijk bericht dat het even kon gaan duren. Eind maart bericht gekregen dat de uitlaat klaar was voor verzending en of ik even wilde betalen. Dit bedrag minus de portokosten voor het terugsturen van een DUBBEL(geen grap, echt waar!) geleverde motor betaald en het wachten kon beginnen. Van de week maar eens gebeld waar de uitlaat bleef,het schijnt dat er twee typen zijn ivm verschillende uitlaatpijpjes op de 70cc versie en dat de mijne afweek van de oudere versie(dus niet de ums die ik heb),dus Seidel houd iig bij wie welke motor heeft.Vanmorgen kreeg ik van DHL dan toch mijn uitlaat en verrekt,met een beetje knutselen en veel geduld past het allemaal.Voor wat beterft de nokvolgertjes van de motor moet ik zeggen dat ik tot op heden nog geen problemen heb gehad,maar de motor is nog niet los dus kan nog komen...Een tip van een clublid die de oudere versie heeft waarbij dit probleem zich openbaarde, hij heeft uit een naaldllager de naalden gebruikt en het probleem is weg. Wat de levensduur van mijn motor doet wachten we maar af,wat levering betreft is Seidel langzaam,al heb ik geluk gehad als ik de reacties her en der hoor.Voor volgende projecten zal ik niet zo snel weer een Seidel bestellen, ik wacht eerst wel de reacties af of Herr Seidel wat vlotter wordt...
 
Hallo Allemaal,

In dit draadje wordt uitgebreid gesproken over de aankoop van meer cilinder motoren en wel lopend op methanol.

Wat ik hier vertel is mij afgelopen avond overkomen en mag als waarschuwing dienen.

Ik vlieg zoals jullie weten met de Brown Bear 4in-Line 130cc, afgelopen donderdag zouden we e.e.a. demonstreren op Spaarnwoude, daar bleek de Microsens gloeiplug print niet naar behoren te reageren, we hebben de motor evengoed met een losse gloeiaccu gestart, voor demonstratie doeleinden.

Donderdag avond thuis gekomen heb ik de romp op m’n werktafel gezet met de bedoeling de regelaar opnieuw af te stellen, hiervoor moet de buik van de Moth open om e.e.a. te bereiken.
Vanavond dat is zaterdag, een losse cilinderkop met plug op het systeem aangesloten, dit om de gloeiplug regelaar opnieuw in te stellen, met deze losse kop kan je de plug werkelijk zien gloeien, plug van cilinder 3 los gemaakt en op deze losse kop aangesloten.

Procedure volgens de gebruiksaanwijzing gevolgd en wat gebeurd me de drie cilinders die zijn aangesloten komen in actie en de motor loopt direct half gas.

Zo NIETS, zo HALF GAS, de romp kantelt voorover en de prop vreet zich in m’n werktafel, dit gebeurd allemaal op zo’n 10 cm voor m’n neus, ik ben me werkelijk helemaal kapot geschrokken, een motor die al 48 uur niet heeft gedraaid ontsteekt uit het niets en begint half gas te draaien.

full



De foto is als afgrijselijk voorbeeld van wat hier vanavond is gebeurd, wat ik jullie wil vertellen, als je ooit een Seidel of meer cilinder motor gaat kopen hou er rekening mee dat wat mij is overkomen jullie ook kan gebeuren.

Dus als waarschuwing…………………….meer cilinders zijn prachtig, maar zeker na twee dagen niet gebruikt te hebben, pas evengoed op voor Methanol dampen in je motor, door het aansluiten van een gleoiplug kan hij direct gaan lopen.

2dagen 48uur.................dat geloof je toch niet..........:evil:

Dus opletten als je werkelijk hier mee bezig gaat.

Groet Peter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sodeknetters Peter,

Jij hebt werkelijk geluk gehad! (bij een ongeluk welliswaar)
Je moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren! :mad:

Het is inderdaad zaak altijd donders goed op te letten waar je mee bezig bent met dit soort zaken, het is gewoon geen speelgoed!
En dan ben jij zelfs nog iemand met goede kennis van deze zaken...
Ongelofelijk gewoon...
God zij dank dat je niet gewond bent geraakt, zo'n ding is dan een moordwapen!

Heb ook ooit iemand eens een Saito twin op de pluggen zien aankoppelen die spontaan begon te lopen, gelukkig was de kist vastgezet, maar je zou je klauwen ertussen krijgen zeg!

Hopenlijk valt de schade mee aan de motor en kist

Peter, succes met de verwerking, dit zal je niet in de koude kleren gaan zitten :(

Groeten, Ralf
 
In dit draadje wordt uitgebreid gesproken over de aankoop van meer cilinder motoren en wel lopend op methanol.

Dat klopt.

Het draadje is van origine begonnen om info voor de Seidel ST 7-35 en later is het overgegaan naar een algemeen Seidel draadje.

Ik heb het idee dat er behoefte is aan een algemeen ster en/of meermotorig draadje, dus wat vinden jullie van het idee om de titel van dit draadje te veranderen en alles hier te verzamelen?

Dan blijft alle info over meer cilinder motoren bij elkaar en wordt het niet verspreid over verschillende draadjes. Ik heb er geen problemen mee en vindt het wel een goed plan.

Ik hoor het wel.

Gr. Teus

P.s. Peter,

Wat een geluk heb je gehad zeg, daar schrik je wel even van :shock:
 
Bijna dezelfde ervaring gehad met mijn Seidel met Microsens gloeiautomaat.
Bij de eerste keer aansluiten om de automaat af te regelen had er zich blijkbaar ook een brandbaar mengsel gevormd (motor had enkele dagen daarvoor voor de laatste keer gelopen) en dat kwam met een flinke knal op 20 cm van mijn oren tot ontploffing. Je schrikt je inderdaad wezenloos.
Gelukkig had ik er op dat moment geen prop opzitten en de motor sprong ook niet aan. Het bleef bij die ene knal.
Grtz, Hans
 
Bijna dezelfde ervaring gehad met mijn Seidel met Microsens gloeiautomaat.
Bij de eerste keer aansluiten om de automaat af te regelen had er zich blijkbaar ook een brandbaar mengsel gevormd (motor had enkele dagen daarvoor voor de laatste keer gelopen) en dat kwam met een flinke knal op 20 cm van mijn oren tot ontploffing. Je schrikt je inderdaad wezenloos.
Gelukkig had ik er op dat moment geen prop opzitten en de motor sprong ook niet aan. Het bleef bij die ene knal.
Grtz, Hans

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie, ik heb nu dus werkelijk geleerd om de prop bij elke werkplaatstafel sessie te verwijderen, wat me gisteravond is overkomen hoop ik en iedereen die dit draadje leest voor te behoeden.

Groet Peter.
 
Saito FA-200 R3

Saito heeft er ook weer een nieuwe telg bij, de FA-200 R3:

Up48381.jpg


Rp43388.jpg
 
Ik kwam deze tegen lijkt mij wel leuk op de curtis jenny naast de fw190 met moki.
full
os max is nieuw 320 pegasus bevindingen volgen nog
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje over deze mooie boxer, ik droom er een beetje van deze FF-320 in de TC pitts te steken, ...mooi schaal Flat Four zoals de echte.
Zou denk ik qwa afmetingen moeten lukken als het motorplaat iets naar achteren gaat.
Maar vermogen genoeg voor de pitts maneuvers, wat denken jullie??

MVG, MT
 
Betrapt !!! , japio je liegt !!!!;) :oops:
Die op die foto is niet van jouw maar van bad dog.
Ik weet wel dat je er ook eentje hebt.
Succes met de bouw van de PIPER :mrgreen:

Tataaaaaaaaaaaaaaa

full


Dat is mijn boxer ik ben er een Piper voor aan het bouwen.

Toedeloeeee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top