CopterX 450 SE

3500kv motor en pinion 13 is het meest gangbaar .

je wil een aardige headspeed om het toestel lekker stabiel te krijgen .

voor beginners is het ook belangrijk om niet teveel cyclic in te stellen op de zender in het swash menu .

ik doe bij beginners altijd 3 graden elevator en 3 graden aileron , dan langzaam opbouwen naar 8 :):D
 
Inderdaad.13 tands motor pinion met een 3500kv motor.
Dat is erg fijn vliegen.
Levert mij wel 8 minuten rustig vliegen op met een 2200Mah Lipo.
Ga ik tekeer met de heli dan worden het 5 minuten.
Vr GR E
 
Hey mede co-pilots :)

Ik zit te denken aan deze kit. MIjn vraag is:
Is het makkelijk te bouwen met geen ervaring? (ben goed technisch skilled en heb de lama v4 nu al meerdere keren succesvol in/uit elkaar gehaald)
Of kan ik beter de RTF nemen?
 
Hey mede co-pilots :)

Ik zit te denken aan deze kit. MIjn vraag is:
Is het makkelijk te bouwen met geen ervaring? (ben goed technisch skilled en heb de lama v4 nu al meerdere keren succesvol in/uit elkaar gehaald)
Of kan ik beter de RTF nemen?

Deze kit is uiterst geschikt om zelf te bouwen, veel onderdelen staan al in elkaar. Heb deze kit zelf gebouwd, nadat ik een Esky King2 heb gehad (deze enkele malen gerepareerd). Als je nog geen ervaring hebt met CP helicopters, zou ik voor het afstellen heeeeeeeel erg veel lezen op internet, en mits mogelijk wat hulp vragen van iemand met ervaring.

Tip, loop alle schroefjes in de kop even na met loctite (deze zit bij de kit)
 
Na een kleine 3 jaar toch weer bezig met de copterx 450 se v2 ,het bouwen er van.

Heb t frame gedeelte in elkaar alles voorzien van locktite, staartrotor schroefjes ook gedaan aan de hand copterx manual.

Maar over de rotorkop zelf staan er geen locktite icoontjes bij in de manual ??
Ik neem aan alle schroefjes in t metaal?? incl ballinks??

En wie heeft er ervaring mee met de standaarddempers , heb toen der tijd trueblood dempers erbij besteld, is t wijsheid om die te monteren ??
 
ben bezig met de kop uitelkaar te halen maar wat een gepriegel is dat zeg pff
nu maar hopen hem straks weer goed in elkaar te krijgen ???

hoe krijg ik t makkelijkst de blad houders los? wanneer ik ze wil los draaien kan ik maar
door blijven doordraaien hopelijk zijn ze niet lam ?? iemand een idee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dankje voorde tip martin t werkt !!
ik neem aan dat deze schroefjes geen locktite nodig hebben??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou zeker de bladhouder schroefjes met locktite vast zetten! Heb je de video's van finless Bob al? Altijd makkelijk om een terug te kijken hoe het ook al weer moest.Tevens heeft hij de juiste manier van locktite gebruiken bij je heli op video gezet! Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak
Even aanmelden dan de video kiezen, rechtermuisknop doel opslaan als, en klaar.Een echte must have.
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeker de bladhouder schroefjes met locktite vast zetten!
+1 Zeker verstandig om op elke schoef in metaal loctite of een ander merk borgmiddel gebruiken, zeker ook op de feathering shaft. Ik heb als n00b met hk450 meegemaakt dat een schroefje in de feathering shaft los kwam, bladen vlogen met hoge snelheid elk een kant op; echt gevaarlijk zoiets.
Ik had toen verschillende bouw video's gezien, maar borgen van de feathering kwam niet voor of ik moet het echt hebben gemist.
dat is iets wat op een e-sky heli wel beter is ontworpen want die moertjes van e-sky zijn zelfborgend
Misschien interessant, hier postte iemand over de krachten die in feite aan de bladhouder trekken: HeliFreak - View Single Post - Main blade force?
Zelfs een ball link op de swash welke vanuit de fabriek goed vast zat is losgekomen, vermoedelijk vanwege bladspoor wat ik niet goed kreeg en extra trilling zal hebben gegeven. Ik kon niet vinden waar het aan lag maar daarna was het zeker dat ik maar beter alle lagers kon vervangen.
Na die ervaringen als controleer ik niet meer of iets vast zit maar haal ik alles in metaal los om het zelf te borgen. Soms zit er borgmiddel op en soms niet, mijn ervaring is dus dat je er niet op kan vertrouwen. Als er iets mis gaat kan dat toch tot gevaarlijke situaties leiden.
 
LOL...:mrgreen:
Goed gedaan dan.
Al stop je nergens locktite tussen...(niet slim hoor)
De enige plek in een heli waar je ALTIJD locktite moet gebruiken zijn die spindle boutjes.
Weet zeker dat je te laat bent als er een blad met een paar 100 Km/uur naar je hoofd wordt geslingerd ;)

(Omtreksnelheid = ( Pi × Diameter × Toerental) / 60, (3,14x 0,7m x 2800)/60=102,6 M/sec = 369 Km/uur)

Grt,
Eric
 
metal op metal altijd locktite. Zet inderdaad trueblood erin en die hoef je echt nooit meer vervangen.
 
Back
Top