Ondanks de kou kon ik de verleiding niet weerstaan en ben even naar het veld geweest

Heb de maiden gemaakt en het ging echt lekker. De pitch/throttle curves staan heel erg gemoedelijk, en het ding is zo stabiel als het kan. Heb hiervoor gevlogen met de Honeybee King2 en het verschil is dag en nacht, ik wou dat ik meteen voor deze was gegaan, zoveel gemoedelijker is deze heli om te vliegen. (nja, de king was vooral leuk om even te proeven aan de hobby).
Heb helaas geen filmpje kunnen maken want toen ik op het veld kwam, kwam ik erachter dat beide camera-accu's leeg waren, die is mijn pa dus vergeten op te laden.
Ik heb 2 vluchten gemaakt, 1 van 8 min (die packs ben ik nu aan het laden om te zien hoeveel ik verbruikt heb) en 1 van 5 a 6 min, toen werd het me te koud.
Ik vermoed dat ik een erg zuinige setup heb, icm de throttle curve want ik heb helemaal niets gemerkt van dat de accu's of esc warm waren, of power verloren. Ben ook voor de eerste keer mijn hoogte-angst overwonnen, ben een meter of 4-5 de lucht in geweest, wat ik met mijn king echt niet zou durven, daarmee kwam ik maar 2 meter hoog. Heb op die hoogte flink wat gehoverd en stukjes vooruit en achteruit, links rechts gedaan. Draaien ben ik nog niet aan toe, maar dat komt vanzelf wel
Mijn throttle curve (misschien wat ongebruikelijk, maar het vliegt ongelofelijk rustig) 0-25-55-60-65
En de pitch curve (^^ zelfde commentaar als hierboven) 40-45-50-60-70
Met de gyro gain op 100 is de staart echt snaarstrak (hij wobbelt als van de grond komt, maar eenmaal in de lucht is ie snaarstrak)
Ik draai een 11T pinion op een 3100 kV motor, moet nog even uitzoeken wat de headspeed is, maar dit vliegt echt heerlijk. Ik moet misschien de motor-curve midstick iets lager zetten, of de pitch iets lager mid-stick, want met een beetje wind is het lastig omlaag komen naar het gras
Ik ben iig 100% tevreden met deze copterx en denk dat ik hier nog HEEEEL veel plezier aan ga beleven. Krijg komende week ook 2 sets GF bladen binnen en een setje carbon (voor te proberen). Heb nu met de houten blades gevlogen, ben benieuwd wat de rest doet.