Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit ding past prima met een 550 motor. als je dit op de VXL motor wilt moet je aardig dremelen..

snc00068d.jpg

dsc5533o.jpg
 
@ murky dat aanpassen is geen probleem. Ik ben met 2 redelijk technische handjes geboren haha. waar haal je die vandaan en welk merk/type is het?

@ slashbasher: Ik heb gereden op een hele zware ondergrond voor een rc auto. Gras op lengte....tijd: kwartiertje tot 20 minuten
 
Laatst bewerkt:
ja dat dacht ik al,in de winter stookte ik het ook al redelijk warm.
maar dat wel met gesloten badmuts.

als ik nu ga rijden rij ik ook niet meer langer als 10 min.
en laat hem daarna lekker afkoelen.
je spaart je lipo en je auto en in de wedstrijd rij je nooit langer als 10 min.
en je laadtijd neemt drastisch af als je niet alles uit je lipo haalt.
@ murky dat aanpassen is geen probleem. Ik ben met 2 redelijk technische handjes geboren haha. waar haal je die vandaan en welk merk/type is het

@ slashbasher: Ik heb gereden op een hele zware ondergrond voor een rc auto. Gras op lengte....tijd: kwartiertje tot 20 minuten
 
helaas...dan ga ik ook op zoek naar wat groters....hij heeft namelijk wel wat koeling nodig. Vanmiddag is hij wel erg warm geworden..
Hebben jullie dan nog steeds problemen met hitte met die fans? Ik heb gisteren de hele avond rondgereden met een overtray en een fan op de motor, na afloop maar handwarm (meer lauw eigenlijk) die fan werkt echt ontzettend goed want de vorige keer zonder was ie toch wel aardig heet.
 
Je ging ook wel een soort "hard"..

Lag ws aan je Gelikte Porno moertjes;):):rolleyes:

YouTube - Badmuts1_0001.wmv

Sorry voor de dubbelpost...Maar wil ff laten zien dat er in de regio Leiden een leuk baantje is...
Helaas wordt YT hier beblokt, ben heel benieuwd. Jammer dat ik nu 1 blauw aluminium porno moertje armer ben :(
Ik neem ook terug dat een Slash 2WD robuuster is dan een 4x4. De 2WD heeft weer een gebroken output Yoke (maar gelijk stalen besteld) en de 4x4 heeft gewoon geen schade. Afgezien dan van de losgeslagen banden, maar ja dat kan je verwachten met zoveel vermogen en iemand die geen banden kan lijmen (blijkbaar)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de RPM rear hubs besteld (levenslange garantie).
Als je een beetje zoekt op ebay heb je ze voor rond de 11 dollar (inc. verzenden).
 
Net een Slash Ultimate opgepikt ;-) voor mijn zoontje.

Klein vraagje, zag dat de alu ophanging achter zorgt voor 4 graden toe in, als ik ze wissel, links en rechts wordt dat 1 graad. De standaard (plastic, zitten er ook bij zijn 2.5 graden). Wat denken jullie dat het fijnste zal rijden ? Tis maar om te bashen.
Vond zelf 4 graden nogal veel, maar zo zit ie wel in de doos tot mijn verbazing.

Nu weet ik wel wat minder of meer toe in als effect heeft, maar was benieuwd waar de meeste mee rijden en wat het fijnste is, ben nu toch bezig met inbouw zender etc.

Zelfde soort vraag eigenlijk over het middendiff, meteen erin of niet doen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de RPM rear hubs besteld (levenslange garantie).
Als je een beetje zoekt op ebay heb je ze voor rond de 11 dollar (inc. verzenden).

garantie klopt.
Ik had het voorelkaar om binnen 2 acculadingen een rmp draagarm kapot te rijden.

net een mail van rpm gekregen. uiterlijk maandag worden mijn nieuwe draagarmen gratius opgestuurd naar me
 
Net een Slash Ultimate opgepikt ;-) voor mijn zoontje.

Klein vraagje, zag dat de alu ophanging achter zorgt voor 4 graden toe in, als ik ze wissel, links en rechts wordt dat 1 graad. De standaard (plastic, zitten er ook bij zijn 2.5 graden). Wat denken jullie dat het fijnste zal rijden ? Tis maar om te bashen.
Vond zelf 4 graden nogal veel, maar zo zit ie wel in de doos tot mijn verbazing.

Nu weet ik wel wat minder of meer toe in als effect heeft, maar was benieuwd waar de meeste mee rijden en wat het fijnste is, ben nu toch bezig met inbouw zender etc.

Zelfde soort vraag eigenlijk over het middendiff, meteen erin of niet doen ?


2.5 graden toe vind ik prima..

voor het bashen is centerdiff niet noodzakelijk. rij eerst zonder en dan met. zodat je voor je zelf kunt vergelijken.
het is echt 2 seconden werk om je slipper met diff te verwisselen
 
Ja, dat had ik nou ook.. 2.5 graden prima.. maar om die mooie alu nu in de doos te mikken en de plastic erop te zetten ?
 
Zo, ff wezen spelen. Rechtdoor gaat als een speer op 4 graden, zoals verwacht. Zeer goeie 'rechtlijnigheid', zelfs met wat grof terrein is ie makkelijk in het spoor te houden.
Maar op asfalt houdt ie behoorlijk in, je merkt dat ie flink moet werken met de 4 graden toe in. Heb ff snel gewisselt naar 1 graad (met meten blijkt dat trouwens bijna 2 graden te zijn), gaat echt makkeijk, wiel eraf, twee boutjes los en wisselen. Hij gaat zo een heel stuk rapper op het asfalt, maar is zoals verwacht veel nerveuzer. Mijn zoontje vond het goed te doen en daar gaat het toch maar om, dus we blijven bij de '2' graden ;-)

Middendiff nog niet geprobeert, auto komt wel erg omhoog bij optrekken, ik verwacht dat dit met middendiff zo goed als niet zal voorkomen ?

Heb ook nog even de sterkere stabs erop gezet, maar krijg dan veel te veel onderstuur.
Dus daar heb ik snel weer de lichtere opgezet. Ff geprobeert zonder trouwens, menn wat is de Slash dan 'kantel gevoelig' ! Je krijgt hem dan in het lage gras totaal niet de bocht om.
 
doe iets zwaardere olie in de shocks. ( ongev 50 a 60 olie ). iets stugere veren en het zakken van de achterkant is al een stuk minder.

zelf rijd ik met centerdiff 50K olie. met dikkere olie vind ik de auto iets meer " duwen "

stock olie in cendiff is 100K dacht ik
 
Schoks zijn standaard 50 voor 40 achter dacht ik, moet zeggen dat ik die best goed vind zo. Middendiff is volgens handleiding idd gevult met 100k. Schoks zijn ook retesoepel, echt fraai spul, ben blij met de Ultimate keuze.

Ben op zich altijd wel een fan van slipperslutch, voorkomt toch veel schade aan aandrijflijn tijdens het landen na een sprong. Dus denk dat ik die idd voorlopig maar eens laat zitten, snel genoeg ff gewisseld als we op een baan gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top