Esky ervaringen-Dauphin-Big Lama

Hallo iedereen

Ik en een vriend van mij zijn van plan om elk een heli te kopen ;) we zijn beginners dus niet te duur is the keyword ;) hij zat te denken aan een Esky Big Lama en ik aan een Esky Dauphin.

voor mij zijn de eisen dat ik er redelijk stabiel mee kan landen en opstijgen ( ik zou moeten opstijgen vanaf een aanhangwagen van een modelbouwtruck)

voor mijn vriend dat de heli toch wel tegen een stootje kan en dat hij er ook buiten mee kan vliegen.

Wat zijn jullie indrukken van deze 2 heli's en eventuele tips en opmerkingen zijn steeds welkom ;)
 
Laatst bewerkt:
( ik zou moeten opstijgen vanaf een aanhangwagen van een modelbouwtruck)

Forget it. De eerste tijd althans, en dan nog. Waarschijnlijk niet gezond voor zowel heli als truck. Veel ruimte, buiten bij (zoveel mogelijk) windstil weer of binnen in een sporthal en je zult zien dat het godsgruwelijk tegenvalt op precies het gewenste plekje te landen.

Niet om je te ontmoedigen hoor, maar het is lastiger dan het eruit ziet ;)
 
oh ja dat had ik wel door hoor dat het veel oefening vraagt :D maar dat zou de bedoeling moeten dus het is gewoon een kwestie van de stabiliteit van de heli :) zodat wanneer ik het kan besturen ik niet opeens merk dat de heli dit gewoon niet aankan :) zo bedoelde ik het ;)

wat is eigenlijk het verschil in vliegen tussen een Esky Dauphin en een Esky honeybee FP2? Ik zie dat bij de laatste er een werkende tailrotor is?

Sorry voor de noob vragen maar mijn kennis van helivliegen beperkt zich tot enkele flight simulator vluchten :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

ik heb zelf de esky dauphin, ook als beginners helikopter, over de big lama kan ik je niet zo veel zeggen behalve dat hij dus veel groter is en dus ook grotere bladen. Hierdoor heb je ook een grotere stabiliteit, maar het tegendeel is dat je geen heli kan vliegen binnen omdat best wel groot is.

De esky dauphin!
Ik heb het ding, en dat wat jij zegt te doen met de heli, is wel mogelijk, alleen ik zou het in het begin niet doen, in he begin moet je alles rustig doen. Het is namelijk met de dauphin dat het een beginners ￱met breekbare eigenschappen van een gevorderde heli. Maar dat zorgt er wel voor dat je meer plezier hebt na de beginnersperiode.

Over de stabiliteit valt niet te spreken. Die is uitmuntend. Krijg hem goed getrimt, wat niet zo moeilijk is, en je zult veel plezier beleven eraan. Ook heeft de een grote lift kracht en kan je zo ook dingen optillen. Dat lijkt me we een interressant weetje ziend de intenties die je hebt. Wat ik wel had is, is dat de canopy(de hoes van de heli zeg maar) niet zo stevig is, maar daar moet je dan maar voorschtig mee zijn.

Als je meer vragen hebt hoor ik het graag!
 
Hmm ik was zelf ook al aan het kijken voor een big lama ivm stabiliteit maar gezien jouw reactie zie ik dus dat dit met de dauphin ook geen probleem is :D

Hmm dus voor binnen is de big lama niet zo geschikt? Hoe zit het met het buiten vliegen? Aangezien ik er waarschijnlijk ook wel buiten mee wil gaan ( in een rustig weertje, niet in een tropische storm :p) Zou dit met de dauphin gaan? of ben ik hier dan beter met een big lama?

Nog een klein vraagje: de lengte die de fabrikanten meegeven is dit van het topje van de neus tot de staartrotor?
 
Ik ben dus de 2de helft dat van zin is zo'n E-sky te kopen :D

Hmm zelf twijfel ik eigenlijk tussen een Big Lama en een Honnybee FP2. Ik wil hem zeker en vast ook buiten kunnen gebruiken, dus wat zou dan de beste keuze zijn?

Ik zit wel met wat dilemma's, de staart van de Honnybee lijkt zo fragiel tov die van de Big Lama, het uiterlijk van de Big Lama is veel realistischer...maar langs de andere kant is het wel leuk dat de Honnybee een tail-rotor heeft :D
 
Op Seeyah:

ja de esky dauphin heeft niet geweldige vliegeigenschappen buiten, maar als het windstil is, beleef je er gewoon veel plezier aan. en aangezien het me lijkt dat het een hobby van je wordt, kan je er altijd mee knutselen. de Big lama is designed om als COAXIAAL(lees boven en onder rotor) buiten te kunnen vliegen, binnen kan je er ook wel mee vliegen, alleen heb je wel een tamelijke grote ruimte nodig, en als je een beetje een woonkamer hebt, kan dat wel.

De lengte de de fabrieken geven klopt met jouw omschrijving, maar geloof me, de dauphin lijkt kleiner dan op het internet.

maar, als ik zo kijk naar wat je wil, en als je het geld wilt uitgeven, zou ik voor de big lama gaan, kan je veel meer mee doen. ik heb de dauphin gekocht, zodat ik hem makkelijker kan vervoeren, ik ga namelijk op vakantie binnenkort en daar wil ik wel vliegen. de dauphin is een goede heli, maar de big Lama heeft beduiden een "sterker karakter".

Op ET-power:

het gaat niet om het uiterlijk allleen, het gaat ook over intern. ik begrijp dat je een leuke heli wil die veel kan, maar de honeybee is GEEN beginnersheli. de staart rotor maakt het alleen maar moeilijker om te vliegen en meer om kapot te gaan. Wat jij zoekt is een heli die veel kan, sterk is en waarmee je lekker kan vliegen, ALS BEGINNER. dan is de Big Lama echt een PERFECTE aansluiting. ik zou sws voor de bog lama gaan, kan je snel leren vliegen en plezier hebben.

de big lama is designed om als COAXIAAL( lees boven en onder rotor) heli buiten te kunnen vliegen en een beetje de eigenschappen te hebben van een gevorderden-heli, met een makkelijke besturing, voor een harder prijsje.

alle vragen mogen.
 
Bedankt voor je antwoord!

Tjah da's wel waar, maar het oog wil ook wat moet je je bedenken....ik heb het wel voor wat realistischere looks ipv het futuristische desgin van de Honnybee. Ik denk dat de keuze dan wel vrij snel gemaakt is aangezien de Big Lama alle voordelen aan zijn kant blijkt te hebben :D

Toen ik wat aan het surfen was op het internet zag ik wel dat de Big Lama al eens last durft te hebben van een Blade strike...dat schrikt me toch wel wat af bij een co-axiale....gebeurt dit frequent eigenlijk?
 
tja de sterkte van de Big lama speelt natuurlijk wel in zijn voordeel. En hij ziet er ook wel mooi uit :D tja en hij kost maar 30 euro meer en dat lijkt hij toch wel waard te zijn ;D

maar wat ik gemerkt heb, de big lama is gewoon nergens te vinden in Belgie of Nederland? Zijn er problemen met E-sky?

Hoe zit het eigenlijk met reserve onderdelen en metalen onderdelen voor deze 2 heli's?
 
De Dauphin:
Stabiel landen is hiermee een probleem. Zoals je op plaatjes ziet, staat het ding op wieltjes en de wieltjes hebben een net iets verkeerde positie ten opzichte van de romp om stabiel op te landen. Je kunt er zelf iets aan doen, namelijk de achterwielen verder uit elkaar zetten, maar dan nog rolt het ding gewoon door het feit dat hij wieltjes heeft, alle kanten op. Verder is het een prima heli'tje, voor een heli makkelijk in besturing, maar let wel, voor een heli makkelijk betekent in het algemeen nog verrekte moeilijk. Het dingetje is qua elektronica vrij crashbestendig, de body ligt aan diggelen bij één smak.

De Big Lama:
Een prima beginnersheli. Bij de heli's is het zo: hoe groter, hoe stabieler, en dus hoe makkelijker te vliegen. De elektronica etc is gewoon precies hetzelfde als van de Dauphin en iedere andere E-Sky helikopter, maar de grootte maakt hem stabieler. Leuk apparaatje.

Coax, FP, wat houd het in? (n.a.v. je vraag 'Wat is het verschil tussen een heli als een Lama of de Honey Bee FP?')

Coaxiaal is een heli met geen staartrotor maar twee hoofdrotoren die
tegen elkaar in draaien, zodat elkaars effect wordt opgeheven. Deze heli is ongeveer de meest stabiele die je je maar kunt bedenken en de makkelijkste om het te leren: hij blijft op zijn plaats hangen - mits goed afgesteld - wanneer jij de knuppels loslaat. Door de stabilisatorstang erop is het een erg makkelijk vliegbare heli. Hij is ook vrij eenvoudig te repareren, bestaat namelijk niet uit ontiegelijk veel onderdelen. Aan te raden is, als je voor een coaxiaaltje gaat, om een 4ch te nemen (er zijn ook 3ch) omdat als je daarna verder wilt, je de vier functies al redelijk onder de knie zult hebben. Een nadeel aan een coaxiaaltje is dat hij niet zo hard kan. Ik persoonlijk vind dat geen probleem - ik ben niet zo'n snelheidmaniak - maar sommigen schijnen daarover te vallen. Ook kun je hier geen kunstvlucht mee doen, alleen basale dingen zoals rondjes vliegen, pirouetjes maken en wat kleine andere dingen, maar F3C zit er niet in. Er zijn wel dingen aan te doen, bijvoorbeeld het inkorten van de stabilisatorstang en het installeren van een verlengde binnenas, maar dan nog zal hij niet als een kogel door de lucht vliegen. Voor een beginner is dat geschikt, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, wil je toch wel wat meer. Ik ben echter heel blij dat ik met coaxiaal ben begonnen (ik vlieg nu cp) omdat je er wel het 'heligevoel' van krijgt. Coaxiaaltjes worden over het algemeen geleverd met borstelmotoren, maar omdat het twee motors zijn die samen werken slijten ze niet zo snel. Ong. een jaar intensief vliegen (drie, vier keer p/week) voor je moet vervangen. Er bestaan wel brushless voor coaxiaal. De meeste coaxialen zitten rond de 40 cm in lengte, maar er zijn ook wel groteren. Zie voor voorbeelden verderop in de post. Vaak wordt gezegd dat als je twee weken lang elke dag vliegt, dat je het al redelijk onder de knie zult hebben. Dit klopte bij mij in elk geval. Let wel, met coaxiaal is het zeer moeilijk tot niet buiten te vliegen.

Een FP heli, fixed pitch, lijkt in zekere zin wel wat op een coaxiale heli. Deze heeft echter één hoofdrotor en een apart aangedreven staartrotor (door middel van een klein motortje). De heli gaat de lucht in door het toerental te verhogen, de bladhoek (de pitch) staat vast (fixed). Hierdoor vliegt de heli meer zoals een werkelijke heli, in tegenstelling tot een coaxiale. Deze heli's komen op mij vaak over als nerveus en moeilijk te vliegen. Ik heb enkele keren een FP geprobeerd te vliegen, en ondanks dat ik met CP overweg kan, kan ik vaak met FP nog maar nauwelijks van de grond komen. Ze zijn echter wel goed te vliegen, maar in ieder geval door mij niet echt. Ook hiermee kun je niet echt stunten - ja, het kan altijd natuurlijk maar ook hier bedoel ik F3C - maar vliegen kun je er wel mee. Repareren is vrij eenvoudig, ook omdat er niet heel veel onderdelen aan zitten. Buitenvliegen kan, maar met weinig wind. Brushless vaak al meegeleverd.

Levering van de heli's en onderdelen:
Er is een hele goeie leveraar voor E-Sky, namelijk V-Nix. www.v-nix.nl Zij hebben alles wat je nodig hebt om de heli vliegende te houden. Nederlands bedrijf. Problemen met E-Sky? Ja, er kan wel eens een maandagmorgenproduct tussen zitten, maar daar is de prijs dan ook naar, als je dat risico niet wilt nemen, zul je voor een ander merk moeten kiezen.

Metal:
Ik zou de metal nog maar even uit je hoofd zetten. In het begin zul je worstelen met de heli en crashen zal het, geloof me! En als je er dan metal op hebt, dan breekt niet gewoon één onderdeeltje af, zoals met plastic, maar verbuigt ALLES en ben je een flinke bak €€€ verder. Metal is m.i. voor gevorderde vliegers.

En tot slot:
Nog een kleine tip. Als er op de doos 'RTF'(=ready to fly) staat, dan houdt dat eigenlijk 'RTC' in (=ready to crash). De heli staat nog niet goed afgesteld, dat zul je zelf moeten doen, en verstandig is ook om alle schroefjes etc na te lopen.


Succes ermee~ Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag~
 
Laatst bewerkt:
Dank je Taya-Chan voor je prachtig antwoord!

Tja over die Metal-upgrades: De reden waarom ik dacht er meteen metalen onderdelen in te plaatsen was in verband met de stevigheid. Maar dankzij jouw antwoord ben ik hier weer wat wijzer over geworden.

Na zelf ook al wat rond te snuffelen ben ik ook eerder van plan om te gaan voor de Big Lama vanwege de extra stabiliteit ten opzichte van de Dauphin. Ik ben er echter nog niet volledig uit of ik coaxiaal wil gaan of CP of FP. ik heb even de demo geprobeerd van Clearview Sim en een coaxiaal vliegt echt eenvoudig ten opzichte van de andere. Voor een beginner lijkt mij dit dan ook wel leuk om te starten. Iets waar ik wel op tegen zie is dat het na een tijdje misschien te eenvoudig is maar vooral de blade strikes. Hoe vaak komen die nu eigenlijk echt voor bij een coaxiaal?

Bij coaxiaal heb je dus blade-strikes, maar wat kan er kapot gaan bij een FP en CP? Ik bedoel hiermee niet wanneer je crasht maar dus gewoon iets dat "spontaan" kan gebeuren? Kan je hier ook je blades kapot doen door middel van een windstoot of een verkeerd manouevre?

En tot slot de CP. Dit is precies het meest geavanceerde om mee te vliegen. Dus volgens mij een hogere instapdrempel om mee te beginnen vliegen maar eens je het kan is er wel meer plezier aan te beleven? Ik heb geen schrik om eerst enkele weken te simmen om daarna met een CP buiten te komen maar waar ik me zorgen over maak is dat ik een coaxiaal koop en dit dan eigenlijk misschien al snel beu zal zijn en dan toch een CP wil kopen? Qua prijs is er niet veel verschil tussen de Big Lama, de honeybee v2 FP en de honeybee 3 CP.

Over E-sky zelf: Ik bedoelde eigenlijk eerder productieproblemen in de zin van te weinig productie. Bij Rckix.be is er geen stock van, bij Eskyshop.nl ook niet, bij andere moet je minstens 2 weken wachten. Weet iemand hier meer over?
 
In hoeverre geven die simulators trouwens een beeld van hoe het echt vliegen is met zo'n helicopter (simulators geven soms een heel anders gevoel dan in het echt heb ik al met andere dingen ondervonden...) ?

Vooral aan het zichstandpunt kan ik me in die simulators erg storen...in het echt sta je ook niet aan de grond genageld maar leef je je een beetje in naargelang de helicopter dus verplaatst (moeilijk om dat hierin geprogrammeerd te krijgen dat weet ik ook wel, dus geen verwijt naar de softwaremakers ofzo). Ook wordt de helicopter énorm snel klein naarmate hij zich van jou verwijdert, gewoon de helicopter niet meer (of toch slecht) zien is vaak een oorzaak van mijn crashes. dus zou het in dat opzicht ook niet iéts makkelijker zijn in het echt? :D
 
@Seeyah:

Zeker weten dat de coax het makkelijkst van allemaal te besturen valt, FP en CP zijn vele, maar dan ook vele malen moeilijker. Het grootste verschil is dat als je bij coax de sticks loslaat, de heli stil blijft hangen, en bij CP of FP boort het ding direct de grond in.

Bladestrikes komen eigenlijk alleen voor als je te scherp door de bocht stuurt; dan staan de onderste wieken in een dusdanige positie dat ze de bovensten raken. Na een tijdje eenvoudig? Ja, dat wel, maar dan kun je nog dingen verzinnen zoals het ophengelen van een poppetje (moeilijker dan het klinkt!) etc, om een uitdaging te maken.

In principe kan alles spontaan kapot. Door slijtage of een defect vanaf het begin. Bij E-Sky is de electronica vrij gevoelig, en de brushless motoren en vooral de regelaar is vreselijk slecht. De gyro is wel redelijk, maar echt, die regelaar, die zorgt er soms voor dat de boel gewoon op hol slaat. Zo heeft het ding mij daardoor al eens aangevallen, met een mep van de wieken tot gevolg. Geloof me, dat voelt niet lekker. Een windstoot kan niet zoveel vernielen, mijns inziens, tenzij de heli daardoor de grond raakt. Als je een verkeerde manoeuvre maakt waarbij de je elektronica overbelast, ja, dan ben je de sigaar, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Verder zijn de hoofdtandwielen van bijv. de Belt CP niet slijtvast. Als je daarbij even de heli te hard laat landen, dan kun je je tandwielen vervangen.
Bij andere heli's dan die van E-Sky, afhankelijk van de kwaliteit, zijn het weer andere onderdelen die spontaan kunnen breken/kapotgaan. Maar bijv. T-Rex, de bolide onder de heli's, zou eigenlijk geen spontane gebreken mogen vertonen. Ja, op den duur wel door slijtage, maar dat is bij alles zo.

Ja, je kunt echt heel veel leren met een CP. Eigenlijk ben je er nooit mee uitgeleerd, dat is het leuke. Je kunt altijd wel iets verzinnen wat je nog niet kunt. 3D-vliegen heeft zoveel mogelijkheden die FP of coax gewoon niet hebben. Maar om eerlijk te zijn ben ik niet zo weg van een sim; je leert namelijk wel hoe je de sticks moet bewegen, maar niet hoe de boel werkelijk aanvoelt. Als je per se van te voren wilt oefenen, dan zou ik je een vliegschool aanraden, zoals ik nu ook doe. Dan weet je tenminste hoe het in het echt gaat. Een coax geeft je ook dat 'gevoel' wat je moet hebben van hoe de heli beweegt, maar de overstap naar een CP is nog steeds heel groot. Ik heb eerst coax gevlogen, toen mijzelf door schade en schande leren hoveren, maar nu ik bij een vliegschool zit, gaat het echt veel lekkerder en heb ik nauwelijks meer schade. Dat bereik je niet zo snel met een sim.

Koop vooral de Honey Bee CP3 niet. Niet omdat het een slechte heli is, maar gewoon omdat hij veel te klein is voor een beginner. Veel te instabiel en beweeglijk. Overal wordt aangeraden om minstens een 450 size te beginnen, ikzelf ben met 350 size begonnen, dat was nog nét te doen. Als je er nog één zou kunnen krijgen, raad ik de de King V2 aan, die is gewoon hartstikke degelijk en lekker te vliegen, zeker om mee te leren. Dat was mijn eerste heli ;)

Nee, als je via V-Nix bestelt, dan heb je eigenlijk altijd alles snel binnen. V-Nix is namelijk de importeur van E-Sky in Nederland, die haalt alles rechtstreeks bij de fabriek vandaan en heeft grote, grote voorraden. De kans dat iets niet aanwezig is, is heel klein. Tenminste, bij hun.


@ET-Power:

Nou, om eerlijk te zijn, als je de heli in het echt van je afstuurt, dan wordt hij ook gigaklein, geloof me. Je ziet al heel snel niet meer wat voor en achter is. In dat opzicht is het vrij realistisch, die simulator. Een meter of twintig van je af, dan krijg je al redelijk problemen. Eigen ervaring.

Zoals ik al tegen Seeyah zei, ik vind een sim goed om de bewegingen te oefenen die je met de knuppels moet maken, maar het voelt toch heel anders om echt een heli in de lucht te houden. Dat valt heel moeilijk uit te leggen, maar om het maar onder woorden te brengen: je voelt dat je een bepaald gewicht in de lucht aan het houden bent. En de heli in het echt beweegt heel, heel anders dan op de sim. Daarom zijn er mensen die perfect loopings kunnen vliegen op de sim en nog niet eens kunnen hoveren in het echt, gewoon omdat het in het echt véél moeilijker is. Vergis je niet in deze moeilijkheidsgraad, zeker niet van een CP. Vergelijk het niet met het speelgoed, en al helemaal niet met het rijden van een R/C speelgoedautootje :P (Niet denigrerend of wat dan ook bedoeld hoor, ik houd zelf ook van auto's!)


Nou, als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel~

Groetjes,
Taya
 
Laatst bewerkt:
Oeioei, nóg moeilijker...en ik lig er op de sim al zo mee te klungelen :rolleyes:

Het lijkt mij verstandiger om de keuze om mee in dat helicopter-verhaal te nog wel even in beraad te houden en mijn nog even met m'n 4 wielers op vaste grand te amuseren denk ik :D

Elke week een hoop kosten hebben na de zoveelste crash is hetgene wat mij er sterk van weerhoudt
 
Bij mij kriebelt het juist meer en meer :D

Tja als ik de reacties hier lees ben ik dus het beste af met een Big Lama ( ja er zijn er betere maar dit is het beste voor het budget :p)

In verband met de electronica van E-sky: Hoe zit het dan als de elektronica stuk is of niet goed genoeg werkt. Kan hier dan een "goed" merk alternatief ingebouwd worden zonder problemen? Of loop je hier dan tegen problemen aan met comptabiliteit of plaats om in te bouwen?

Alvast bedankt voor de vele antwoorden die jullie gegeven hebben!
 
Bij mij kriebelt het juist meer en meer :D

Tja als ik de reacties hier lees ben ik dus het beste af met een Big Lama ( ja er zijn er betere maar dit is het beste voor het budget :p)

In verband met de electronica van E-sky: Hoe zit het dan als de elektronica stuk is of niet goed genoeg werkt. Kan hier dan een "goed" merk alternatief ingebouwd worden zonder problemen? Of loop je hier dan tegen problemen aan met comptabiliteit of plaats om in te bouwen?

Alvast bedankt voor de vele antwoorden die jullie gegeven hebben!

Nou kijk, als je betere elektronica wilt, dan ben je hoogstwaarschijnlijk ook veel en veel meer kwijt... Dus ik zou, zeker in het begin, gewoon maar even met de setup vanaf de fabriek vliegen, immers zijn er heel veel vliegers die even vliegen en daarna kappen omdat ze het niet meer zien zitten. Dan zou die dure elektronica maar weggegooid geld zijn. (Niet dat ik je meteen aanzie voor een stopper, hoor, echt niet, het is helemaal niet raar bedoeld). Bovendien, het kan net zogoed zijn dat de elektronica het op jouw exemplaar een hele poos uithoudt, dat weet je nooit... Er zijn een groot aantal uitschieters bij E-Sky, gewoon omdat ze een grotere marge hebben op de productie dan de meeste andere merken. Dat wil zeggen, een ietsje slechter product komt ook in het schap, maar daardoor kunnen ze juist zo goedkoop leveren.

Groetjes,
Taya
 
Ja inderdaad ik zou eerst eens willen kijken hoe het me bevalt :D als het me echt goed bevalt, wie weet wat komt er dan nog in mijn garage te staan :p

momenteel zit ik nog met examens maar daarna zou ik hem graag bestellen :D

het enige nadeel is de leverbaarheid, ik ben nog geen enkele winkel tegen gekomen waar hij echt in voorraad is. ik heb ook al een mail gestuurd naar E-sky in verband hiermee maar tot nu toe nog geen antwoord op gehad.
 
Uiteraard zijn er meer merken met grote co-ax heli's dan e-sky, bijvoorbeeld Walkera. Is wel wat duurder, maar dan heb je alu ipv plastic.

Rebranded Walkera Lama 400D (Robbe Blue Arrow XL) was vorige week nog op voorraad in Bussum: 2BrothersRC

2 Brothers RC - Bussum

Is wel wat duurder: 209 EURO

Walkera heeft ook een nieuw model dat nog groters, de Walkerta HM LAMA 3.
WALKERA--CHINA

Rotordiameter van ruim 600mm, brushless motor en speedcontroller.
Geen idee wat de prijs is, wel een stoer ding om een camera onder te hangen (kan ook met de Robbe XL).

En wellicht zijn er nog meer merken die ook actief zijn in het XL coax gebeuren.
 
Dat zijn ook wel mooie dingen die walkera's :D

die van 600mm is wel wat lang maar ze hebben ook nog andere mooie dingen in stock. Nu heb je me doen twijfelen :D wat wel goed is aangezien ik nu weer een breder gamma heb. Heeft iemand hier goede winkels voor? Liefst in Belgie of Nederland ;)
 
Dat zijn ook wel mooie dingen die walkera's :D

die van 600mm is wel wat lang maar ze hebben ook nog andere mooie dingen in stock. Nu heb je me doen twijfelen :D wat wel goed is aangezien ik nu weer een breder gamma heb. Heeft iemand hier goede winkels voor? Liefst in Belgie of Nederland ;)

Ik ken alleen de winkel in Bussum, doet niet in Walkera maar wel in Robbe.
Heb mijn "normale" Blue Arrow (=Walkera 5#10) daar gekocht omdat ik snel een andere Heli wilde nadat het laatste rotorblad van de PicooZ 3CH was versleten :cool:

Online NL shops met een uitgebreid Walkera assortiment zijn:
Walkera Helicopters - rchellevoet.nl
en
RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Beiden leveren binnen 2 werkdagen indien op voorraad.

Momenteel zijn er veel Walkera onderdelen en Heli's out of stock bij beiden, vermoed dat er volgende week een container binnenkomt.

Walkera 4#6S is volgens RC Hellevoet volgende week leverbaar.
Wordt zeer waarschijnlijk mijn volgende heli.

Is een midsize FP model:
WALKERA--CHINA
 
Back
Top