Algemeen Traxxas E-maxx Topic

de tandwielen zijn kleiner, omdat het diff kleiner moest zijn. (om in de gearbox te passen.)

Dat wil je echt niet in een 1/8. Die tandwielen moeten kunne pakken in de olie, anders heb je er ook niks aan. Als je volsteekt met 500k zal je wel verschil voelen. Als je tanden te weinig grip hebben kunnen hem proberen zo vol mogelijk doen, maar de kans op lekken lijkt me groter dan. In m'n buggy doe ik ze tot boven de shafts van de spider gears.
 
Of hoe verklaar jij het verschil tussen 500K voor een Revo en 15k voor een buggy/truggy?


was dat jij niet die reageerde, als ik mijn e-maxx BE gekocht heb, en dat ik zei dat de maxx het pronkstuk van traxxas was!!

ik dacht dat jij toen gereageerd hebt, dat die shoks en alles er zoveel beter was op de e-revo! en dat dit pas het pronkstuk was! of vergis ik mijn?
 
was dat jij niet die reageerde, als ik mijn e-maxx BE gekocht heb, en dat ik zei dat de maxx het pronkstuk van traxxas was!!

ik dacht dat jij toen gereageerd hebt, dat die shoks en alles er zoveel beter was op de e-revo! en dat dit pas het pronkstuk was! of vergis ik mijn?

Ik de relevantie hier niet?
 
Dat wil je echt niet in een 1/8.

Nou, gelukkig is de E-Revo (en E-Maxx) officieel een 1/10, dan heeft die daar gelukkig niet zoveel problemen mee. :roll: :p
Maar zonder gein, het diff werkt gewoon goed. je hebt mischien wat dikkere olie nodig, maar qua werking doet die het net zo goed als een 1/8 center diff. (bij truggies zie je ook vaak genoeg de voorbanden baloonen als ze niet getaped zijn. )
 
Nou, gelukkig is de E-Revo (en E-Maxx) officieel een 1/10, dan heeft die daar gelukkig niet zoveel problemen mee. :roll: :p
Maar zonder gein, het diff werkt gewoon goed. je hebt mischien wat dikkere olie nodig, maar qua werking doet die het net zo goed als een 1/8 center diff. (bij truggies zie je ook vaak genoeg de voorbanden baloonen als ze niet getaped zijn. )

Nja een revo is groter dan mijn 1/8 buggy. Revo is gewoon het formaat van een truggy imo.
Nja, de banden ballonen wel, maar daar zit maar 10-15k olie in het center diff. Doe er 30K in en je hebt al wheelie's.
Nuja, ik heb het vooral op die mensen die zeggen dat hun center niet werkt met 250k. Ofwel doen ze iets verkeerd of wel is het diff slecht van design. Ik heb 7K in m'n 1/8 buggy in het midden en dat werkt goed.
 
Nja een revo is groter dan mijn 1/8 buggy. Revo is gewoon het formaat van een truggy imo.
Nja, de banden ballonen wel, maar daar zit maar 10-15k olie in het center diff. Doe er 30K in en je hebt al wheelie's.
Nuja, ik heb het vooral op die mensen die zeggen dat hun center niet werkt met 250k. Ofwel doen ze iets verkeerd of wel is het diff slecht van design. Ik heb 7K in m'n 1/8 buggy in het midden en dat werkt goed.

Nouja, het ligt er ook aan hoe je ermee rijdt.
Laat ik het eens zo vergelijken, de motor in m'n auto heeft 2.9L cilinder inhoud en maar 190pk. de nieuwe scirocco heeft een 1.4L motor met 200pk. betekend dat dat de motor in mijn auto slecht ontworpen is?
Ik denk het niet, want het werkt perfect.
zelfde met het diff. ja, je hebt dikkere olie nodig. maar boeien? het werkt goed als je die olie er in hebt zitten.
 
Nouja, het ligt er ook aan hoe je ermee rijdt.
Laat ik het eens zo vergelijken, de motor in m'n auto heeft 2.9L cilinder inhoud en maar 190pk. de nieuwe scirocco heeft een 1.4L motor met 200pk. betekend dat dat de motor in mijn auto slecht ontworpen is?
Ik denk het niet, want het werkt perfect.
zelfde met het diff. ja, je hebt dikkere olie nodig. maar boeien? het werkt goed als je die olie er in hebt zitten.

Dus dan doen alle mensen die komen klagen over het diff duidelijk iets verkeerd. En dan komen ze het diff blamen.
 
was dat jij niet die reageerde, als ik mijn e-maxx BE gekocht heb, en dat ik zei dat de maxx het pronkstuk van traxxas was!!

ik dacht dat jij toen gereageerd hebt, dat die shoks en alles er zoveel beter was op de e-revo! en dat dit pas het pronkstuk was! of vergis ik mijn?
Wat :confused:

Zover ik het begrijp: toen jij de E-Maxx kocht zei je dat dit het pronkstuk was van Traxxas waarop ik vroeg hoe je dat kon zien. Ik denk dat de E-Revo meer het pronkstuk is gezien de ''revolutionaire'' manier van veren en gezien de hele lijn van Revo families (wat ik zo 1,2,3 weet: 2.5, 3.3, PE, MERV, ERBE, E-Revo en er zullen er vast nog een paar zijn). Maar jij wilt nu zeggen dat je de E-Maxx veel beter en vetter vind en dat die veel beter kan springen en dat je er super goed mee kunt bashen?

@ Klamath, voor de meeste zal het inderdaad niets uitmaken. Maar voor alle racers die het verschil tussen 8k en 10k voelen is het toch handiger afstellen met fluids die voluit beschikbaar zijn. Aan de andere kant, mensen die er zo serieus mee bezig zijn racen wrs geen E-Revo.

p.s. terug kijkend is je auto wellicht niet slecht maar gezien de huidige techniek niet optimaal / efficient ontworpen. Ik denk nu aan de reclame van KPN met dat monotoon toontje, was toen echt de shit en nu gewoon shit :D
 
p.s. terug kijkend is je auto wellicht niet slecht maar gezien de huidige techniek niet optimaal / efficient ontworpen. Ik denk nu aan de reclame van KPN met dat monotoon toontje, was toen echt de shit en nu gewoon shit :D


ach, 0-100 in onder 7 seconden. Niet slecht voor een 17 jaar oud koekje. ^_^
 
Neen helemaal niet slecht hehe

2.9 syncro? VW? 190pk? VR6? Yummie geluid hehe

Rij zelf rond met een VW, alleen iets nieuwer...
2009 carbon grijze Golf VI GTI :cool:
 
Wat :confused:

Zover ik het begrijp: toen jij de E-Maxx kocht zei je dat dit het pronkstuk was van Traxxas waarop ik vroeg hoe je dat kon zien. Ik denk dat de E-Revo meer het pronkstuk is gezien de ''revolutionaire'' manier van veren en gezien de hele lijn van Revo families (wat ik zo 1,2,3 weet: 2.5, 3.3, PE, MERV, ERBE, E-Revo en er zullen er vast nog een paar zijn). Maar jij wilt nu zeggen dat je de E-Maxx veel beter en vetter vind en dat die veel beter kan springen en dat je er super goed mee kunt bashen?


yep idd je had het zo bedoeld, maar nu zie je ook die verfijning of de evolutie is niet altijd beter!!

en ja nu zo'n maand later , met een e-maxx en e-revo,
vind ik idd de maxx veel vetter rijden dan de revo, das een eigen mening he,sorry he,

ik zeg niet dat hij beter is, maar kwa fun gehaalte ZEKER,

racen doe ik niet, en bachen om mijn duur gerief aan de kl*ten te rijden doe ik ook niet,

beide zijn zeker vette wagens, en vooral 2 verschillende wagens, dat maakt het voor mij extra vet
 
hehe iedereen zijn mening he!
mij val het vooral op dat je de enige nog bent hier die tevreden is.
en post !



en ja nu zo'n maand later , met een e-maxx en e-revo,
vind ik idd de maxx veel vetter rijden dan de revo, das een eigen mening he,sorry he,
,
 
totaal niks verkeerd mee hoor.
ik vind het gewoon leuk om te zien hoe. erevobe zo tevreden is over zijn maschien!en daarop zeg ik dat hij momenteel de enigste is die hier zoveel post over zijn E-maxx!

meer niet!

topic is alive!

Ik heb nu een jaar of 5 een e-maxx en sinds vorig jaar een e-revo. Het zijn verschillende auto's maar allebei erg fun om mee te rijden. En laten we wel wezen; zet de lange rockers op de e-revo en hij gaat aardig op de e-maxx lijken. Zet de schocks van e-maxx in de laatste stand en het rijgedrag wordt een stuk beter. Het is maar net wat je leuk vind.

Dit topic is de laatste tijd weer behoorlijk actief, niet alleen door erevobe, en dat is wel eens anders geweest.
 
Back
Top