Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Hangt ook van de grote van je banden enzo af. Probeer gewoon, kun je niks verkeerd mee doen. Ik voelde het toen ik van 45T spur naar 48T spur ging. En ook in rijtijd.

HV setup

Zou een 8-10s lipo setup met 1100rpm/v medusa motor (90A max.) goed gaan in een e-maxx? Ik gebruikte nu het MMM 2200kv combo met 5- en 6s lipo.

Even rekenen

6S * 3,7v = 22,2v * 2.200kv = 48.840rpm
8S * 3,7v = 29,6v * 1.100kv = 32.560rpm
10S * 3,7v = 37v * 1.100kv = 40.700rpm

Bij motoren zit de sweetspot (maximale efficiency en daardoor minimale hitte ontwikkeling) tussen de 30.000rpm en 37.000rpm globaal gezien.

Meer S / V (cellen / voltage) met minder kv betekend inderdaad een meer efficiente set-up. Maar natuurlijk ook meer gewicht, dus daar moet je een balans tussen vinden. Als je meer power wilt kun je ook naar een Neu 1717 of 1520 oid kijken.

Laatst bewerkt:
Even rekenen

6S * 3,7v = 22,2v * 2.200kv = 48.840rpm
8S * 3,7v = 29,6v * 1.100kv = 32.560rpm
10S * 3,7v = 37v * 1.100kv = 40.700rpm

Bij motoren zit de sweetspot (maximale efficiency en daardoor minimale hitte ontwikkeling) tussen de 30.000rpm en 37.000rpm globaal gezien.
Ik vraag mij eigenlijk gewoon af of het zin heeft om een HV set te kopen aangezien ik er net eentje gezien heb voor erg weinig geld...
Met die set en 8s lipo ligt het wattage net iets lager dan bij de MMM, maar het zou efficiënter moeten zijn. Mag ik hetzelfde vermogen verwachten? Mijn bedoeling is eigenlijk vooral om een topsnelheid van 100+ te hebben zonder dat alles te heet wordt (wat wel het geval is met de MMM)

GDV, je gaf aan dat je afgehaakt was en ik heb vervolgens besloten om de regelaar uit de verkoop te halen. Ik heb ondertussen ook onderdelen besteld om hem te voorzien van waterkoeling, dus ik ga'm toch zelf houden.

Maar antwoord op je vraag: over het algemeen is hogere voltage in combinatie met lagere kv motor efficiënter en dus minder warmte dan lagere voltage en hoger kv motor.

Je moet dan wel identieke motoren vergelijken, dus bijv een medusa 36-80-1100kv op 8s met een medusa 36-80-2200kv op 4s. Tussen een Neu en Medusa zijn er ook nog verschillen in efficiëntie.

Laatst bewerkt:
ik heb nog een vraagje , en eigenlijk iets wat me ernorm stoort,

ik heb dit op de e-maxx maar ook op mijn e-revo,

er zit een lichte afwijking in naar links!! dus als je op een recht stuk rijd , gaat hij wat naar links,

het is met de traxxas zender,

dus je hebt dat 1ne knopje steering trim,

de moet van mijn , een beetje meer dan een kwart naar rechts gedraaid worden om het toch wat recht te laten rijden,

maar daarmee is het probleem niet weg, als ik dan 1 tandje terug keer begint hij iets naar rechts te rijden,

dus ik krijg hem niet recht ( mijn auto he :) )

iemand een idee of een oplossing of moet ik wat aan die cardans draaien ofzo,

t'is niet veel , maar het stoort!

( zeg niet koop een nieuwe zender he)

er zit een lichte afwijking in naar links!! dus als je op een recht stuk rijd , gaat hij wat naar links,

de moet van mijn , een beetje meer dan een kwart naar rechts gedraaid worden om het toch wat recht te laten rijden,

maar daarmee is het probleem niet weg, als ik dan 1 tandje terug keer begint hij iets naar rechts te rijden,

bijde servo safer effe demonteren zodat dat niet is verbonden aan de wielen, dan je op je zender de stuur trim in de middin in zetten,
dan paar keer links en recht sturen, en als laatste de servo hevels er weer op monteren zorg er wel voor dat je je wielen recht staan als je je hevels monteert. en dan moet de wielen perfect uitgelijnd zijn.

meent ge dan u?
kijk erevobe.je legt je e-maxx omgekeerd.
je maakt de 2servo-armkes los.je doet ze van de servos af.
je zet je trothle in het midden.(wel zien dat de wagen en zender aanstaat natuurlijk)
wielen centreren.
servoarmkes terugplaatsen.wel zien dat je wielen rechtblijven.
servoarmkes weer vastzetten en voilla!
meer is het niet.dit past voor beide wagens.

succes

greetz

Laatst bewerkt:
meent ge dan u?
kijk erevobe.je legt je e-maxx omgekeerd.
je maakt de 2servo-armkes los.je doet ze van de servos af.
je zet je trothle in het midden.(wel zien dat de wagen en zender aanstaat natuurlijk)
wielen centreren.
servoarmkes terugplaatsen.wel zien dat je wielen rechtblijven.
servoarmkes weer vastzetten en voilla!
meer is het niet.dit past voor beide wagens.

succes

greetz

ok bedankt, zal dat eens uitproberen,

dus dit zijn die kleine armpje die , aan de servo's hangen, je kunt daarook aan draaien he,

zie nu dat ze ook een paar mil verschillen van lengte!

maar zal het eens uitmeten,

ik dacht ook een oplossing te hebben voor wat minder whiely's te maken, ik heb mijn achterste veren meer aan gedrukt met de dikste klikker, en de voorste niet aan gekomen, het is nu nog slechter:) hij doet backflip's over de whielybar( op het hoogste natuurlijk), moet ik ze allemaal verharden, of just niet,

had speciaal vertand om minder op te trekken , maar het is niet veranderd, stock was 17/68 heb nu 20/65

wel met nieuwe lipo's 2s 35/50c hardcase,( eerste keer gebruikt) hebben die lipo's dan zoveel meer power?

het is daarom ook omgekeerd he:rolleyes:
vanvoor harder en vanachter niet aankomen

hallo nick, dit kan echt wel kloppen, dus de achterste weer stock zetten en de voorste verharden!!

zal ik morgen eens testen, duurt maar enkele min, en dan laat ik jou iets weten!!

ik ging namemijk uit op het zicht, moment dat ik optrok, zag ik de poep van mijn wagen zakken, dus vandaar mijn redenering poep verharden!! begrijp je!!

ja inderdaad dat zou kunnen maar als je de achter vering verhard komt hij zeer gemakkelijk van de grond.
het best is om je auto dan zo laag mogelijk te zetten (overal dan) wil je ect zo goed als geen wheelies meer moet je dan nog een phaltline banden kopen

dan gaat hij nog wheelies maken hoor!natuurlijk te zien welk ondergrond!
beter een middendiff.dan is die miserie over!

ja inderdaad dat zou kunnen maar als je de achter vering verhard komt hij zeer gemakkelijk van de grond.
het best is om je auto dan zo laag mogelijk te zetten (overal dan) wil je ect zo goed als geen wheelies meer moet je dan nog een phaltline banden kopen

Laatst bewerkt:
dan gaat hij nog wheelies maken hoor!natuurlijk te zien welk ondergrond!
beter een middendiff.dan is die miserie over!
Met een middendiff gaan de voorwielen enorm balloonen...
Met phaltlines maak je meestal iets minder snel wheelies, maar als het wat warmer is kleven ze aan het asfalt.
Als je de punch control van de MMM op 100% zet en de slipper iets losser zal hij normaal super snel accelereren zonder wheelies.

Back