Hulp bij eerste RC brandstof wagen

het wiel van de startbox is van rubber als je dat dan probeert krijg je happen in dat rubbere wiel. gewoon met een schroefen draaier, houtje of schoen of je doet je vinger gewoon op de uitlaat
 
Gewoon de uitlaat dicht houden, en niet de brandstofslang.
Of het vliegwiel stoppen.
Let er ook op dat je nooit je tank leeg rijd.
 
En al in het bezit van je machien??? :)

Heb er sinds gisteren ook een nieuwe aanwinst bij, ne HPI Vorza :)

Ja ik heb hem, ik krijg hem echter niet aan het rijden.

Heb hem stationair lopen, maar als ik ermee wil vertrekken slaat hij telkens af. Het tankje stationair heeft die nu wel gehad.
Ik heb nogtans de fabrieksinstellingen gebruikt. Zal maar eerst wat verder lezen over het afstellen van de carburator.

Proficiat met de nieuwe aanwinst.
 
Jij ook proficiat met je aanwinst ...
Ja wat hier opzoeken of mssn hebben hier de mensen wat ervaring ermee :D
 
Je moet proberen om geleidelijk aan gas te geven niet ineen teveel gas, door de rijke afstelling pist ie dan gelijk de plug uit. Je kan ook nog proberen 1 min met de gloeiplugstekker erop te rijden en later ff snel eraf pakken.
 
Je moet proberen om geleidelijk aan gas te geven niet ineen teveel gas, door de rijke afstelling pist ie dan gelijk de plug uit. Je kan ook nog proberen 1 min met de gloeiplugstekker erop te rijden en later ff snel eraf pakken.

Dat had ik ook al geprobeerd. Ik heb de stationair opnieuw moeten afregelen en de LSN + HSN naar fabriekinstellingen gebracht.
Daarna de HSN terug rijk afgesteld en nu bolt iet wel.

Heb één tankje kunnen rijden en toen begon het te regenen.

Als het in de week goed is ga ik proberen de rest van de tankjes te rijden.
 
Afstelling spurgear

Ik ben vandaag even gaan rijden met wat kameraden en heb nu 5 tankjes rustig gereden (volgas met een veel te rijke afstelling). De motor werd niet warm (kon met de hand vastgehouden worden). De wagen is 1 maal stilgevallen (verzopen) en voor de rest ging ie prima op loopsnelheid.

Ik ga nog 2 tankjes doen en dan ga ik beginnen de motor armer te zetten, totdat we op een goede afstelling ben gekomen.

Ik zit echter met een vraag over de spurgear, ik heb deze afgesteld door er een papierstrookje tussen te steken zoals in de handleiding. Ik heb dit moeten doen omdat de motor verlaagd moest worden ivm de startbox (die ik nog steeds niet heb ;-)).

Na 5 tankjes gereden te hebben zie je echter waar beide tandwielen over elkaar heen lopen. Kan dit kwaad of staat mijn spurgear slecht afgeregeld?
Er zit een beetje speling op, maar dat is met de rc wagen van mijn maat ook, het is zeker niet te stroef. Mijn maat heeft echter een metalen spurgear en daar is dus (uiteraard) niks op te zien.
Als ik een papiertje ertussen doe zie je wel de vertandingen erin staan, nu is gewoon de vraag hoe hard die erin moeten staan.

Ik moet hem nu toch wat kuisen en mss moet ik de spurgear ook wat bijstellen, maar volgens mij staat die goed.
 
Volgens mij staat ie wel goed... Ik heb de standard tandwielen op de vorza en hier zie je de 'sporen' ook wel een beetje...
 
Volgens mij staat ie wel goed... Ik heb de standard tandwielen op de vorza en hier zie je de 'sporen' ook wel een beetje...

Mij lijkt het idd ook niet zo abnormaal, maar heb met mechanica niet zo een goede feeling. Niet voor niets dat ik elektronica heb gestudeerd :rolleyes:.

Ik vind het rijden wel een toffe hobby. Bij nader inzien het kuisen en sleutelen iets minder, maar dat hoort erbij he...

Was wel heel tof zo tussen 3 monstertrucks met mijn truggy, ik ben de enige die nog geen 5 dubbele salto's met schroef gedaan heeft, mede door de lage snelheid. Maar je ziet zo dat mijn truggy veel stabieler is.
 
Gisteren de wagen zijn eerste wasbeurtje gegeven.
Wel een heel werk om overal goed aan te kunnen.

Maar hij blinkt weer mooi (behalve de banden natuurlijk) en alle zand, opgedroogde benzine en gras/distels zijn eruit.
Nu de batterijen terug opladen en we kunnen er weer mee rijden, al zal dat pas voor volgende week ofzo zijn.

Ben nog altijd aan het wachten op mijn startbox en lader voor humppack, remote, batterijen voor startbox en gloeistarter. Schiet niet op daar ;-).
 
Stewie
Ik snap je verhaal niet dat je je moter hebt moeten verlagen ! je startwiel raakt hem standaard ook wel hoor.
Verder , heel veel plezier met je ( juiste ) aankoop.
Probeer ook de spare parts voor de bodemplaat te verstevigen aan te schaffen ( Z-Brace en 2x45 graden steun ) als je wat meer gaat gassen , dit voorkomt het krom trekken van de plaat bij heftige klappers.
 
Stewie
Ik snap je verhaal niet dat je je moter hebt moeten verlagen ! je startwiel raakt hem standaard ook wel hoor.
Verder , heel veel plezier met je ( juiste ) aankoop.
Probeer ook de spare parts voor de bodemplaat te verstevigen aan te schaffen ( Z-Brace en 2x45 graden steun ) als je wat meer gaat gassen , dit voorkomt het krom trekken van de plaat bij heftige klappers.

Dankje voor de tip.
We hebben echter de auto op een startbox gezet en deze raakte het vliegwiel niet. De motor stond veel te hoog en het vliegwiel zat veel te diep in het chassis.
Daarop heb ik de extra spacers tussen de motorplaat en de motor weggenomen.
Nu staat de motor veel dichter tegen het chassis en komt het vliegwiel laag genoeg om met een startbox te gebruiken.

Wat betreft de versteviging zal ik eens aan denken. Ben echter niet van plan om er geweldige jumps mee te doen.
 
Wie kan even helpen.

In mijn wagen zitten futuba Q7 servo's.
Deze lijken echter niet zo goed te reageren.

Als de wagen stilstaat op de grond draaien de wielen met moeite (en vrij traag). Het lijkt soms ook dat de gas blijft hangen voor een tijdje en dan ineens toch verspringt. Dit zowel met het humppack als met 4x AA batterijen.

Ik heb er tijdens het rijden niets van gemerkt, maar vertrouw het toch niet. Het stuur is niet zo erg, als de gas blijft hangen kan het iets erger zijn.

Zijn dit goede servo's of zou ik ze beter vervangen?
De zenderset is de CCX 2,4 GHz zender, wat een budget zender is.
Kan hier ook het probleem liggen (ik sta dan op nog geen meter ofzo).
Of is het mss de failsafe die storing geeft?
 
Ik weet niet hoe fris geladen je batterijen op dat moment waren,maar bij niet volgeladen batterijen durf ik dat probleem ook wel eens hebben met m'n Savage.
Tijdens het rijden meestal nog geen probleem te merken, maar wanneer je de wielen wil draaien terwijl hij niet rijdt vraagt dit redelijk wat kracht en stroom en op dat moment zie ik het statuslampje van de (2,4ghz) ontvanger gelijk zwakker worden tot op een bepaald punt dat alles even lijkt te blokkeren en de ontvanger zich opnieuw lijkt op te starten.... Dat was althans zo met 4xAA, sinds m'n humppack met grotere capaciteit dit probleem niet meer vaak gehad.
 
Klinkt inderdaad als een leeg/defect accupack... test het eens met 4 nieuwe penlight batterijen in het ontvanger pakje!
 
Klinkt inderdaad als een leeg/defect accupack... test het eens met 4 nieuwe penlight batterijen in het ontvanger pakje!

Ga ik straks eens doen dan. Het hump pack is nog maar 1 keer geladen. Dan zou het defect geleverd moeten zijn.Het hump pack was idd niet helemaal fris meer, maar heb het nog niet zoveel gebruikt.
Of het is niet goed opgeladen of te zwak (1400mAh).

De penlight batterijen waren oplaadbare van duracell, 2700 mAh. Deze waren een week ervoor opgeladen en nog niet gebruikt.
 
Back
Top