Hulp bij eerste RC brandstof wagen

Voor stuur uitslag moet je het toch ergens anders zoeken, in iedergeval niet in de servo. Kijk eens hoever de wielen insturen zonder dat je elektronica aanstaat. Zover als de wielen sturen kan je ook krijgen als de elektronica aanstaat. En soms met een beetje dremelen kan er nog ietsjes meer stuur gecreeert worden. En dan daarbij de goedkopere zenders zijn ook je instellingen beperkt, dus misschien ook de instelling van stuuruitslag.

Maar het kan ook nog aan de afstelling van de auto liggen, bv: veren, diff olie, toe, caster enz, als de auto niet wil sturen

Mijn zender heeft idd geen end point instelling ofzo.
Deze wordt vervangen op het moment dat ik mijn tweede wagen koop, zodat ik maar 1 zender heb.

De afstelling van de auto is nog standaard, dit zou echter vrij goed moeten zijn (zeker voor een beginner).
De wielen van de wagen draaiden bijna niet met de standaard servo, als dit al wat sneller gebeurt zal de wagen hopelijk ook al wat beter sturen.

Een goede zender zorgt ook voor een betere handlebare auto, en is minder slecht voor de servo's, veeeel makkelijker met instelllen, en je hebt dit soorrt problemen dus niet dan.. zou dat zeker als 1e upgrade kopen!..

maare, Je zender heeft als het goed is wel een Dual Rate knopje(draaidinkie), daarmee kan je de hele stuuruitslag instellen..
Kan ook nog zijn dat de servosaver gewoon veels te los staat, vooral met truggy's dan stuurt die gelijk haast niet meer..

Een goede zender zorgt ook voor een betere handlebare auto, en is minder slecht voor de servo's, veeeel makkelijker met instelllen, en je hebt dit soorrt problemen dus niet dan.. zou dat zeker als 1e upgrade kopen!..

maare, Je zender heeft als het goed is wel een Dual Rate knopje(draaidinkie), daarmee kan je de hele stuuruitslag instellen..
Kan ook nog zijn dat de servosaver gewoon veels te los staat, vooral met truggy's dan stuurt die gelijk haast niet meer..

Hmm, steering dual rate op de zender staat op 3 en deze kan tot 6.
Dit betekent dan dat mijn servo uitslag maar 50% was? Kan het niet testen nu. Dat zou al veel verklaren. Ik wist eigenlijk niet waarvoor dat knopje dient.
Dual rate telt toch enkel voor de stuurservo he?

Mss kan ik idd de zender nu al kopen, dit zijn één van de dingen die lang meegaan.
Is de spektrum DX3s iets? De telemetrie vind ik niet zo belangrijk, maar deze komt standaard met 2 ontvangers.

Heb de DX3S ook en ben daar toch heel tevreden over...
Gebruik de telemetrie ook niet, maar zoals je zegt heb je al dadelijk 2 ontvangers!!!

Ja die is alleen voor je stuurservo, en als hij op 3 staat heb je inderdaad minder stuur uitslag.

Ik denk dat het in de manual van de auto staat (als je die hebt)

Ja die is alleen voor je stuurservo, en als hij op 3 staat heb je inderdaad minder stuur uitslag.

Ik denk dat het in de manual van de auto staat (als je die hebt)

Idd, er staat echter bij dat de uiteindelijke stuuruitslag hetzelfde is als het stuur helemaal gedraaid wordt (of de handleiding is fout). Ik kan het nu niet testen want de wagen is half gedemonteerd.

Heb de servo eens opengedaan en de tandjes van 1 tandwiel zijn inderdaad afgebroken. Vind dit nogal rap, mja.

ja, de standaart servo,s laten nog al eens te wensen over helaas.

Ik heb zelf savox servo,s en die zijn echt goed.

Mijn servo,s die standaart op mijn auto's zaten waren ook geen lang leven beschoren.

Maar als je een nieuwe servo hebt, zet dan dat knopje maar eens op zijn max, en je zult het verschil zien.

ja, de standaart servo,s laten nog al eens te wensen over helaas.

Ik heb zelf savox servo,s en die zijn echt goed.

Mijn servo,s die standaart op mijn auto's zaten waren ook geen lang leven beschoren.

Maar als je een nieuwe servo hebt, zet dan dat knopje maar eens op zijn max, en je zult het verschil zien.

Savox blijkt idd goed, ace ook.
De ace hebben ze op voorraad en de savox niet. Daar ik de wagen mee op vakantie wil pakken ga ik morgen de ace halen (op die 10€ zal het niet aankomen he).
Is iets duurder en ietske trager, maar ik zal dat verschil wel niet zo merken.

Zal ook eens met de dual rate spelen om te kijken wat er gebeurt.
Als ik terug kom van vakantie zal ik wss dan een nieuwe zender halen.

Ik ga morgen nog even bellen naar mijn "vaste" rc shop, eens kijken of die de savox heeft (en in voorraad). Anders ga ik alsnog voor de ACE, die kan ik "snel" ophalen onder de middag.

Ik heb 2 dagen om te werken, vrijdag avond - zondag avond LAN-PARTY (en wagen herstellen/testen ;-)) en maandagmiddag vertrek ik op vakantie.
Online bestellen gaat nooit op tijd zijn.

home-flyer, rc-design, maar de servo gaat van albatros komen (dicht bij het werk omdat ik weinig tijd heb).

Waarom? Andere aanbevelingen?

nee nee hoor, zomaar interesse :)
kreeg net een link van stoomstrijkijzer met een heel interessante aanbieding van de Ishima Rave...

Volia, de nieuwe servo zit erop.
Amai, wat een verschil qua kracht en snelheid. Heb de dual rate nu op 4 staan, anders trekt mijn servoarm krom :rolleyes:.

Ik heb nu zogoed als de volledige uitslag van het wiel ter beschikking, scheelt nog een paar millimeter. Het maximum zou te halen zijn met een aluminium servoarm, maar daar zitten dan weer andere nadelen aanvast.

Heb verder nog een brandstoffilter geïnstalleerd zodat ook dat wat veiliger verloopt. Nu morgen nog de lucht filter proper maken + inoliën en dan staat hij gereed.

Dit weekend eens proberen als ik ergens een gaatje zie.

PS.: het is overigens de ACE geworden, enkel maar goede kritieken en die was op voorraad. Van die 10€ extra zal ik niet dood gaan :alien:.

DE wagen reageert feel feller met sturen met de nieuwe servo.
Heb nu ook eens wat voluit gereden.
De wagen is voor mij mer dan snel genoeg (zelfs wat te snel).

Nu wil ik als volgende een elektrowagen en zie net een lipo lader in promotie staan.

Het is de Ipeak 867 computerlader (8s/150W) of Ipeak dual 545 dual (2x5s lipo / 2x50W).
Zijn deze laders goed? Ze werken op 11-18V, een voeding is dus noodzakelijk, maar deze kost ook niet zoveel.
De prijs voor deze laders is 69.95€.
Anders ga ik volgende week zaterdag eens kijken als ik terug ben van vakantie.

Na de aankopen van vrijdag (spektrum DX3S zender, luchtfilter + luchtfilterolie, afterrunolie en antennesprietjes) en de installatie ervan ben ik vandaag nog eens gaan rijden, nja rijden :rolleyes:.
Heb 1 naftbakje kunnen rijden en de wagen bleef binnen de track, kan nu ook de scherpe bochten nemen).

Na de stuurservo is vandaag de gas-servo kapot gegaan. Die zit zo vast als iets (is totaal niet meer te bewegen).
Als ik de servohendel loshaal beweegt alles aan de auto nog goed.
Ben blij dat ik op dat moment geen gas aan het geven was, anders had de auto wss een goede klap gemaakt. Hierbij verklaar ik de servo's die jamara in hun rtr's steekt dus tot grote brol (gelukkig is de rest wel goed).

Servo is ondertussen gedemonteerd en het is dus tijd voor een nieuw tripje naar de modelbouwwinkel voor een gas-servo.

Wat zijn er goede? Ik veronderstel dat ie niet zo krachtig moet zijn als mijn ace DS1015 zoals mijn stuurservo.
Is elke servo van een deftig merk (Orion, Hitec, Ace) met metalen tandwielen en een 9-10 kg kracht goed?

Back