Budget hotliner

Dag Frank. Je bent van harte welkom.
Ja... Gert-Jan is een goede promotor!

Hoe meer zielen, hoe meer pret! Niet?
Ik probeer er zaterdag rond 9.30 te zijn om jullie allen te ontvangen.

Vrijdag komt er al een voorhoede. Traject uitzetten en graancirkels trekken.
Groet Bas
 
Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

Gj top wat jij allemaal doet voor t f5b gebeuren,

Bedankt voor die Bloemen....

Maar even serieus,
Het is niet alleen ik die er vol voor gaat om F5B weer nieuw leven in te blazen maar ook de
vliegers, iedereen is heel enthousiast en bereid om elkaar en nieuwelingen te helpen.

Waarom neem je je Blizzard niet mee, je kan dan even proeven aan het rakken vliegen.
Het is niet heel druk met vliegers dus er is alle tijd om je te begeleiden.

Als je het leuk vind ga je ook gewoon mee uit eten, iedereen is welkom.

Er is geen keiharde competitie, als je maar plezier hebt, dat is dit jaar het belangrijkst!

Tot zaterdag,
ik ben er om een uur of 9 denk ik.

GJ
 
ik ben nog hard opzoek naar een spinner. weet iemand iets?
Ik heb een as van 6mm, en dat leverd nogal een probleem
Aluminim spinners zijn bijna niet te vinden met die as maat,

Mvg
 
moet je een spinner 38mm hebben met 0° verzet of met 5° of met 6°.
allemaal voor een as van 6mm
Ik heb nog wel enkel spinners te koop.

grtz,
Luc
 
De spinners v/d 17,5x17,5 zijn alleen voor deze prop bedoeld vanwege de extreme verdraaing en ook niet los verkrijgbaar voor zover ik weet. Tevens is deze prop niet echt budget.
Als jou de 17,5 is aangeraden dan heb je vast een Neu 1512 en dat is best wel overkill voor de Hawk.
 
Gewoon een RFM spinner nemen.
Dit is niet gewoon in de winkel te koop.
Ik heb nog wel een gebruikte spinner, 38mm versetzt

spinner%20vers%204.jpg

maar dan in carbon.

GJ
 
De spinners v/d 17,5x17,5 zijn alleen voor deze prop bedoeld vanwege de extreme verdraaing en ook niet los verkrijgbaar voor zover ik weet. Tevens is deze prop niet echt budget.
Als jou de 17,5 is aangeraden dan heb je vast een Neu 1512 en dat is best wel overkill voor de Hawk.

jah klopt.
 
Vind ook al knap als je 17,5 op de hawk passend krijgt.
Bij een 16 is het nog 1,5 cm ongeveer tot aan de voorlijst.

Mar die van mij is klaar voor zaterdag.
 
Een Eflight 17,5x17,5 past niet.
Een 17" RFM past net en die is 16,5".
Ook ben je niet helemaal goed bezig als je de die prop met de Neu in de Hawk zet.
Koop dan een ander model, Enigma, Alex, Surprise of iets dergelijks.
Eventueel gebruikt.
En wat is het toch dat iedereen met idioot veel vermogen wil vliegen, je vliegkunsten worden er zeker niet beter van.
Heen en weer rammen met een model is niet zo moeilijk, probeer eens gestructureerd te vliegen, dat gaat je niet lukken met zoveel vermogen in 1 keer.

Gewoon met minder vermogen beginnen.

GJ
 
Ik zal m'n eFlight zaterdag wel even op een Hawk passen, die zijn er vast wel in Odoorn.

GJ is me al voor zie ik, dus passen hoeft niet.
 
Een Eflight 17,5x17,5 past niet.
Een 17" RFM past net en die is 16,5".
Ook ben je niet helemaal goed bezig als je de die prop met de Neu in de Hawk zet.
Koop dan een ander model, Enigma, Alex, Surprise of iets dergelijks.
Eventueel gebruikt.
En wat is het toch dat iedereen met idioot veel vermogen wil vliegen, je vliegkunsten worden er zeker niet beter van.
Heen en weer rammen met een model is niet zo moeilijk, probeer eens gestructureerd te vliegen, dat gaat je niet lukken met zoveel vermogen in 1 keer.

Gewoon met minder vermogen beginnen.

GJ

ik ken mezelf wil hard en met een low budget is dit niet te halen.
snelheid went snel. maar misschien vind ik het heen en weer rammen wel leuk.
tuurlijk wil ik ook rakken gaan vliegen maar dit is niet mijn enige doel.
en over mijn vliegen is niks te zeggen jullie weten niet waar ik mee vlieg en hoe ik vlieg.
ben instructeur en vlieg zeer gediciplineerd. liever 4 keer controleren dan 3 keer.
welke prop moet ik dan wel hebben heb nu een 17x18 RFM 0 graden en een staufenbiel spinner. dat is niet goed dat weet ik maar zoek iets wat wel geschikt is voor deze motor maar ook het model. kom ik veel tekort voor de 17,5 x 17,5 eflight of is het milimeter werk?
Gr.Ramon
 
Ik ken je inderdaad niet, ik ben zelf ook instructeur maar als je nog nooit met zo'n ding hebt gevlogen gaat het snel stuk.

Maar ok.
Allereerst de instelhoek veranderen, 3-4 lagen isolatietape onder de achterkant van de vleugel.
Dan het zwaartepunt op 70mm zetten
Je hebt een Neu met 6.7 gear?
Als je echt veel vermogen wilt, wat past, neem een RFM 17x18, op een +7 graden spinner.
Je zal dan op 3,5 kilowatt uitkomen.
Als je nog meer wilt kan je een +9 spinner nemen.

Wel een waarschuwing, de Hawk kan dit waarschijnlijk niet aan!

Bij mij lag hij binnen 0,25 seconde aan flarden (gelogd)

GJ
 
Laatst bewerkt:
Om een veilige start te maken kun je zwaartepunt rond de 65 a 68mm te houden.
Onze ervaring is dat als het zwaartepunt te achterlijk is (achter 70mm) dat hij in de start over de linker vleugel wegvalt, zonder dat je wat kan doen.

Groet,
Gerben
 
Back
Top