Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Mededeling voor de lezers hier, voorlopig de Hot Racing knuckles (VXS2101) gewoon NIET kopen, niet bij Liquid, niet op ebay, niet bij thetoyz, NERGENS!

Er zijn grote problemen met die dingen, ook het Traxxas USA forum staat vol met klachten !!

Erg jammer, want ik heb een set uit de tweede batch en user Rickyyy ook en die zijn perfect. Die van Klamath zijn ook de uit de tweede batch waarschijnlijk.

De eerste batch had de rode moertjes zonder witte O-ring waardoor die makkelijk los trilden en loctite noodzakelijk was, waren verder wel perfect passend. Tweede batch was met O-ring en daarmee helemaal perfect. Vanaf de derde batch ging het mis nadat enthousiaste gebruikers schreven over die dingen en Hot Racing als de sodemieter die dingen bij moest gaan bakken voor de verkoop.

Jammer...
 
@ DH, vaag van je diff. Zit er nog wel fluid in het diff, anders lekt dat wellicht, maar er zou hoe dan ook geen zooi in mogen komen ....

Denk dat DH bedoelt dat er troep in het bulkhead zit, maar niet in het diff zelf. Dat laatste kan gewoon niet, want als er troep in je diff zelf zou kunnen komen is het zo slecht gemonteerd dat ie in eerste instantie niet eens zou rijden en verschrikkelijk aanlopen.

Meuk in het bulkhead kan wel, dat voorkom je nauwelijks en is op zich ook niet heel dramatisch zo lang er maar geen complete rotsblokken bij kunnen komen, ook dan heb je iets niet helemaal goed gedaan met de montage...;)
 
Ik formuleer een beetje kort door de bocht er had moeten staan:

@ DH, vaag van je diff. Zit er nog wel fluid in het diff zelf, anders lekt dat wellicht, maar er zou hoe dan ook geen zooi in je bulkheads mogen komen ....

Aangezien hij aangeeft dat alles is ''aangekoekt'' dacht ik dacht er wellicht fluid uit het diff was gekomen, lekkende seal ofzo ;)
 
Mededeling voor de lezers hier, voorlopig de Hot Racing knuckles (VXS2101) gewoon NIET kopen, niet bij Liquid, niet op ebay, niet bij thetoyz, NERGENS!

Er zijn grote problemen met die dingen, ook het Traxxas USA forum staat vol met klachten !!

Erg jammer, want ik heb een set uit de tweede batch en user Rickyyy ook en die zijn perfect. Die van Klamath zijn ook de uit de tweede batch waarschijnlijk.

De eerste batch had de rode moertjes zonder witte O-ring waardoor die makkelijk los trilden en loctite noodzakelijk was, waren verder wel perfect passend. Tweede batch was met O-ring en daarmee helemaal perfect. Vanaf de derde batch ging het mis nadat enthousiaste gebruikers schreven over die dingen en Hot Racing als de sodemieter die dingen bij moest gaan bakken voor de verkoop.

Jammer...

Ik heb ze uit de 2e batch goed passen met o-ring maar ze trillen toch los na een tijdje vooral na een halfuur flink onroad rijden...
 
Ik formuleer een beetje kort door de bocht er had moeten staan:

@ DH, vaag van je diff. Zit er nog wel fluid in het diff zelf, anders lekt dat wellicht, maar er zou hoe dan ook geen zooi in je bulkheads mogen komen ....

Aangezien hij aangeeft dat alles is ''aangekoekt'' dacht ik dacht er wellicht fluid uit het diff was gekomen, lekkende seal ofzo ;)

Ik heb het gister nog vluchtig nagekeken maar helaas nog geen tijd gehad om de diff ff los te maken (ja, zo weinig tijd had ik ;)) maar door het een paar keer rond te draaien had ik nog wel het gevoel dat ie goed vol zat...
Vandaag of morgen haal ik de bende los!
Er zaten echt flinke brokstukken tussen de tanden maar het zal net dat kleine beetje van die vieze plakkerige zooi zijn waardoor het erger lijkt dan dat het is!

Al met al, moet ik toch met grote spijt en ergernis zeggen dat mn MERV mij nog steeds niet tevreden heeft gesteld...
Eerst gezeik met de OEM ESC die op een 1 of andere manier niet van de 50% instelling af wilde.
De problemen met de knuckels vind ik echt dramatisch! (ook al hoort het niet bij de MERV zelf)
De ratel in de gearbox dat al vanaf het begin er al in zit.
En nu het gejank met de diffs....

Dan is natuurlijk de opmerking: sleutelen hoort bij de hobby maar als het langer uit elkaar ligt dan dat je ermee rijd is het jammer! De Rustler daarintegen is gewoon een badass machine!

Maar we gaan gewoon door met geld erin pompen om het kleine beestje te laten rijden naar mijn wens! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: eens volledig strippen, lagers nakijken, diffs nakijken, alle tandwielen nakijken ... gewoon ALLES checken :)
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zeggen: eens volledig strippen, lagers nakijken, diffs nakijken, alle tandwielen nakijken ... gewoon ALLES checken :)

De gearbox heb ik voor de volle 100% nagekeken en tot de conclusie gekomen dat er speling op het asje van de spur en de laatste voor de aandrijving zit... Iemand enige info of dezelfde ervaring hierover?

De rest strippen, schoonmaken etc komt zo rap mogelijk en zal het ook zo rap mogelijk laten weten natuurlijk ;)
 
@DH troost je, ik heb een MERV al weken lang in onderdelen in een doosje zitten..
Maar zoals je al zei, dat hoort er ook wel een klein beetje bij. Daarom heb ik ook meer dan 1 auto, anders werd ik gillend gek van frustratie. Af en toe een andere MERV pakken en losgaan helpt gelukkig ;)

Je hebt helemaal gelijk! Het is ook een zeer spijtige zaak dat 1 van je MERVjes nog steeds in losse onderdelen ligt maar van mijn splinternieuwe MERV had ik net iets anders verwacht!
 
Ik snap hier niks van...
Mijn enigste probleem met de MERV zijn de voor draag armen...
Voor de rest bijna niks.
Alleen een rocker en een schroefje...
Dus ik heb bijna geen problemen met de MERV.
 
Tuurlijk hoort sleutelen en pielen bij deze hobby, maar de verhouding met het rijden moet wel leuk blijven.

Ik heb ook minimale speling op het asje van de gearbox waar de spur aan zit, maar dit geeft geen klachten.
Bijna alles aan mijn MERV is wel een keer of twee/drie vervangen door alle idioterie op 6 cellen, maar de gearbox is nog steeds helemaal origineel en heeft alle crazy rpm's gewoon doorstaan !!

(lichte) Ratels komen eigenlijk altijd door aanlopende diffs en niet van de gearbox.

Om ratelen en aanlopen te voorkomen moet je de diffs netjes vullen en dicht schroeven. Het is hierbij echt van het grootste belang dat je de drie kleine schroefjes per halve slag gelijk en even vast aandraait zodat het zwarte diff dekselte niet verbuigt en mooi netjes recht om het ring-gear zit. Ook goed opletten dat de blauwe sealtjes aan beide kanten netjes blijven zitten en niet gaan vervormen of zelfs uit het diff steken, das echt nie goed!
 
Diffs hebben we op gelet en zijn netjes klokwijs aangedraait. Heb het op dezelfde manier bij mij gedaan en die klinkt en rijd heerlijk.

Ik moet nog altijd bekennen dat ik het geratel inderdaad niet echt hoorde.
 
Ik ben nu een MOL filmpje aan het uploaden, die wilde ik eerst afmaken. Zal deze week ergens wel aan ons BMX filmpjes beginnen ;)
 
Hoeveel mAh is de batterij dat je bij de E-Revo 1/16 meegeleverd krijgt?
Want staat ook niet op batterij,en moet nu automatisch laden met lader,en dat duurt wat langer.:(
 
Back
Top