@Rickyyy, goed bezig kerel

, een gearbox laten smelten is mij nooit gelukt op 6S, maar dat was ook zonder Cdiff.
@Nard
Een MERV mag natuurlijk never nooit het predikaat "ultiem" dragen zo lang er nog die stock regelaar in hangt.....

Op z'n minst een MMax, Sidewinder of Pro voor de liefhebber.
VEEEEEEEL lagere temps en dus gearing mogelijkheden en wel echt remmen ipv het laffe "inhouden" wat remmen zou moeten voorstellen bij de VXL-3M
Stock motor verder prima !
Daarnaast mijn mening:
Globale schets van de ''ultieme MERV'':
Armen : RPM (SUPER !!)
Push rods : stock, echter volledig uitgerust met steel hollow balls 7028x
(ALLE aftermarket Alu oplossingen hebben brekende/scheurende rod-ends!
Steering rods : idem als push rods. En de meeste speling werk je weg met de HR Knuckles.
Shocks : GPM (ERV348 ) Zonder enige discussie JA !
Shocktowers : GPM
Rockers : Stock, mooie buffer om klappen op te vangen. Voor "ultiem" wel even de plastic bushings vervangen dmv ballbearings. (5124)
Knuckles : HR (ook SUPER !, naast GPM shocks DE upgrade voor MERV)
Chassis brace : DrivenPro (DP009) Geen ervaring mee
Gear box : stock, is t/m 6S heel gebleven.
Wheelhexes : Traxxas 7154X alu wheelhexes icm 1747R alu wheelnuts
Steering assembly : STOCK !! (al het andere vreet servo gears ivm slecht werkende servo-saver functie !
Ook hier plastic bushing vervangen dmv ballbearing (5114)
CVD's : TRX Zeker !
Middenassen : Integy? (Neeeeeeee, tenzij je veel geluk hebt en een flesje Loctite tot je beschikking voor de crosspins en grubscrews. Zonder dit 100% gegarandeerd een vernielde bulkhead en met pech zelfs chassis! )
Body Mounts : stock
Body : Vind de
JConcepts Illuzion Lid wel sjiek Geen verstand van.
Servo: Hitec HS-85MG, HS-82MG laatste is wat langzamer maar wel echt full metal gears. De 85 heeft een plastic geartje wat na een stevige crash ook nog wel eens wil strippen.