E-REVO topic

OOPS deels heb je gelijk evevobe. het is niet de motor dat anders reageerd.het is de flux regelaar die volledig anders geinstalleerd is.

de 2200kv flux van dirk zit momenteel al 2 weken op mijn losi wel met mamba regelaar.en inderdaad met de zelfste instellingen in de regelaar gaat hij met mambasoftware veel agressiever zijn dan met de fluxsoftware op de regelaar.uit eigen ervaring geleerd.en het verschil is mooi te zien.

het is wel zo dat we eerst dachten dat het de motor was die minder is!

bedankt dafke om te reageren, dirk had het zo bij mijn uitgelegt :) bij deze ook mijn excuus, het is dus de regelaar en niet de motor, had ik wss verkeerd begrepen

over die wielen, dit geeft dus niet dat ze groter zijn, zijn wel niet die crauwer die er bij jou oplagen, maar de nieuwe die nu op de e-maxx brushlles liggen,
zal de motor niet mee in toeren moetn gaan om dit toch wel grotere band vooruit te draaien , met mss hogere motortemp?
 
Heb net ff gekeken, maar beidde wielen zijn hetzelfde dus moet geen probleem zijn.
Ze hebben alleen een ander design, beidde dus 3.8".
 
heb nog een vraagje,

ik heb een paar (4) e maxx be wielen (standaard) op de kop kunnen tikken,
zou dat kwaad kunnen als ik deze op de e-revo leg?
de e-revo maat is denk ik 3.2" inch en deze van de maxx zijn geloof ik 3"8 inch,

zou ik met deze grotere wielen op de revo iets fout kunnen doen,

of beter kan dit op 1 of andere manier gevolgen hebben, b.v warmer worden ofzo...

ik hoor het graag!!




hij zal uiteraard wel warmer worden vooral de motor dacht ik?
als je met die wielen blijft rijden raad ik wel een kleinere pinion aan, dat zal gezonder zijn.
als je zo blijft rijden als nu zal je topsnelheid groter zijn maar zal de wagen veel "lomper gaan rijden". en trager accelereren.
ik heb dezelfde test gedaan maar dan op een rustler vxl.
met de standaard banden en 8.4batterij was de topsnelheid hier in de straat 59km/u
heb dan eens een paar banden geprobeerd die ongeveer 2cm groter waren, dus dacht toch een veel grotere topsnelheid? dat was dus niet waar. haalde slechts 55km:u meer.. en hij reed ook een stuk zwaarder.

weet nu niet of je dat kunt vergelijken met een mmm:) maar het is maar een voorbeeld van als je grotere wielen neemt op dezelfde vertanding.
 
Ik rij zelf met de savage flux banden omdat de originele erg snel stuk waren ( en geen grip ) De savage fluxbanden zijn imo wel een verbetering, kan alleen nergens vinden wat de maat van die banden/velgen zijn.
Heb geen vergelijk meer dus kan niet zien of ze groter of kleiner zijn.
 
Hoe groter de wielen des te leuker de jumps. Je kunt de auto dan nog veel beter sturen in de lucht. Het vraagt echter wel wat meer van de aandrijflijn. Het bochten gedrag zal ruk worden, maar dat maakt voor een beetje basher toch niets uit.
 
Zonet even mijn verschillende lipo's getest en ik krijg er maar 1 setje van de Vorza in...
Wreed spijtig dus...
Hmmm nog ergens een goed setje bijzoeken dus...

Is het makkelijk het standaard spur te veranderen door het 54t tandwiel?
 
Hoe groter de wielen des te leuker de jumps. Je kunt de auto dan nog veel beter sturen in de lucht. Het vraagt echter wel wat meer van de aandrijflijn. Het bochten gedrag zal ruk worden, maar dat maakt voor een beetje basher toch niets uit.

Ligt er aan.. als je te ver gaat word de auto moeilijker te besturen in de lucht omdat ie te fel reageerd. (m'n vaders E-Maxx met 40 serie big-joe wielen bijv.)
 
qua cooling wel, maar vindt het persoonlijk geen gezicht.
Blower doet zn werk toch ook goed, blaast continu.
speedruns zal nu wel minder worden met zo'n happer aan de zijkant nog wel.
 
Hahah. Een happertje van 2cm die 1cm uitsteekt. Dat zal met de weerstand wel meevallen. Daarbij wordt de lucht naar binnen geleid, het is dus geen massief stuk weerstand.

Zo op de foto's is ie goed te zien, maar in real life valt ie bijna niet op.
Blower heb ik nog niet, vandaar eerst eens even deze oplossing. Voor speedruns zou ik toch een nieuwe kap nodig hebben, aangezien deze alweer flink beschadigd is.
 
Komt zo gauw als ik even tijd heb. Ben zelf ook erg benieuwd of het helpt. Zo ja, dan is het misschien nog wel op wat puntjes te verbeteren/mooier te maken...
 
Misschien van dat fijne gaas dat je laatst bij je had bij de baan voor de luchtingang doen ( dacht tenminste dat jij het was:p ). Of zoiets gaan maken wat je vaak ziet bij (model) straaljagers, die luchtinlaten..

( als je het niet snapt dan teken ik het wel even )

gr koen
 
Is het aan te raden om de Revo op 6S te gebruiken voor wat te bashen?
Of beter op 4S blijven en vertanden met het 54T tandwiel dat meegeleverd wordt?
 
Op lipo sowieso vertanden naar 54t spur. Zelf rijd ik overal 22-54 (ipv 18-54).
Bashen op 6S kan prima hoor. Meestal bash ik met 6S en race ik op een baantje met 4S.

@Koen,
Dat fijne gaas zou inderdaad kunnen, maar ik ga het eerst maar eens zo testen. Als het niets helpt in temperatuur, dan is ie er ook zo weer vanaf gesloopt.
 
Laatst bewerkt:
Geef je de regelaar /motor niet extra op hun dak door 6S te gebruiken?
Is er mee kans op doorfikken van de regelaar op 6S?

Is het spur makkelijk te verwisselen?
 
Back
Top