E-REVO topic

De lagers van Traxxas zijn erg goed , ik raad het dan ook aan die zo snel mogelijk weer terug te plaatsen of iig lagers met een rubber/teflon seal.

De metalen schildjes hebben een duidelijk zichtbare kier tussen de binnenste ring en het schildje waardoor vuil makkelijk in het lager komt , bij rubber/teflon heb je dat niet of nauwelijks en komt er dus ook veel minder vuil in.

Als het lager dan vastloopt en je merkt het niet help je ook meteen je fusee omzeep die dan waarschijnlijk smelt door de hitte die ontstaat ;)

Daarom dus ook het advies om de lagers met metalen schildjes als tussentijdse oplossing te nemen...
 
Zonet de revo voorzien van de wheeliebar, om de vleugel wat te ontzien ... Echter bij te bruusk gassen vliegt hij er nog over haha :D

Nu een andere vraag, heeft elke revo het symptoom dat hij nogal fel inzakt door zijn achtervering? Wat kan hier bij helpen? De stelringen op de dempers op het hoogste zetten? Of zijn er andere veren nodig?
 
De stelringen zijn bedoeld om de rijhoogte te bepalen. Dat is de hoogte die de auto "normaal" heeft. Als je vindt dat de auto onder remmen en accelereren te veer in veert, moet je naar zwaardere veren. Bega niet de fout om te proberen te voorkomen dat de bodem de grond raakt na een jump, want dan eindig je met hele zware veren, en een onhandelbare auto.
Als je serieuze rondetijden, lees goed bochtenwerk, wil bereiken zal je ook iets aan de voordempers moeten aanpassen. De voorkant veert onder accelereren te veel uit, wat de auto instabiel maakt. Ik heb dit opgelost door onder de zuiger in de demper 4mm ringetjes te doen. Hierdoor veert de auto minder uit, waardoor hij ook beter horizontaal blijft en beter instuurt.

Let er wel op dat een wheel bar en jumpen niet goed samen gaan. De wheelie bar vindt het niet fijn als de 5 kilo revo daar op stuitert.
 
Inderdaad bij het optrekken zie je de voorkant uitveren en de achterkant helemaal ongeduwt worden!

Waar heb je die ringetjes juist gestoken?
Dus de wagen mag best de grond raken? :)
Wordt de rijhoogte niet bepaald aan de wielophanging?

Haha inderdaad :) bij het bashen gaat de wheeliebar eraf :D
 
Laatst bewerkt:
De stelringen zijn bedoeld om de rijhoogte te bepalen. Dat is de hoogte die de auto "normaal" heeft. Als je vindt dat de auto onder remmen en accelereren te veer in veert, moet je naar zwaardere veren. Bega niet de fout om te proberen te voorkomen dat de bodem de grond raakt na een jump, want dan eindig je met hele zware veren, en een onhandelbare auto.
Als je serieuze rondetijden, lees goed bochtenwerk, wil bereiken zal je ook iets aan de voordempers moeten aanpassen. De voorkant veert onder accelereren te veel uit, wat de auto instabiel maakt. Ik heb dit opgelost door onder de zuiger in de demper 4mm ringetjes te doen. Hierdoor veert de auto minder uit, waardoor hij ook beter horizontaal blijft en beter instuurt.

Let er wel op dat een wheel bar en jumpen niet goed samen gaan. De wheelie bar vindt het niet fijn als de 5 kilo revo daar op stuitert.

Als je meer droop hebt, kan je wel sneller uitacceleren en meer power on stuur. Maar idd, als je er teveel last van hebt beetje inkorten.

De sway bar kit kan ook een goede oplossing zijn voor het bochtenwerk zelf zeker?

Als je op astro gaat rijden wil je er wel dikke swaybars op :p
 
Waar heb je die ringetjes juist gestoken?
Dus de wagen mag best de grond raken? :)
Wordt de rijhoogte niet bepaald aan de wielophanging?
Schokdemper openen (shock cap eraf draaien), olie weggooien, andere kant met de O-ringetjes losdraaien, zuiger eruit halen, 2 st. ringetjes over de zuigerstang schuiven, zuiger+zuigerstang weer terug doen en de boel vullen en in elkaar zetten.

Rij hoogte wordt inderdaad ook bepaald met de push-rod positie op de draagarmen, maar dat zijn nogal grote stappen.
 
Rij hoogte wordt inderdaad ook bepaald met de push-rod positie op de draagarmen, maar dat zijn nogal grote stappen.

dat, en met de 'preload' ringen die om de schokbrekers zitten. :)

Ik heb zelf voorkomen dat de voorkant zo ver uitveert door de pushrods in de buitenste positie te monteren. verder kun je de pushrods nog iets inkorten (De spacers verwijderen.) en dan met de preload ringen de rijhoogte weer goed zetten.

de Swaybar kit doet erg veel voor de revo. gaat een stuk beter de bochten om. :)

als je een vrij gladde grasmat baan ter beschikking hebt, kun je nog overwegen om de progressive 3 rockers er op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ah dus toch de pushrods in de buitenste positie en dan via de stelringen terug een goede rijhoogte?
Welke spacers bedoel je? :$

Is het plaatsen van de swaybar kit een moeilijke aangelegenheid?
 
voorkant is super simpel. voor de achterkant moet je 2 gaatjes in je rockers boren. (zit een malletje bij. dus ook simpel. :) )

Bij mijn Revo zaten blauwe alu ringetjes bij de pushrods. (bij de eindjes) die kunnen er nog tussenuit om ze korter te maken.
 
Moet ik straks de revo eens bezien als hij die blauwe ringetjes heeft :)

@ stoomstrijkijzer jawel de vorza heeft die wel, echter als ik op het net zoek is het niet zo simpel om deze op de Revo te zetten als 4 schroefjes los en vast haha :D Zal er eens op zoek na gaan...
 
De Hudy bijbel idd .....

Alles wat je moet en wilt weten over het afstellen van je auto met mooie heldere uitleg over wat de aanpassingen doen...
 
Tegen de avond wat zitten spelen met de Revo op het pleintje bij ons... Broertje aan het stuur... Broertje aan het vloeken :D

2 stuks 2S ACE RC lipo's erin en gearing 18-54

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top