savage .26 picco
Forum veteraan
De lagers met een metalen schild laten vuil makkelijker door , daardoor lopen ze eerder vast.... Als tussentijdse oplossing kan het wel..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt daar kan ik wat mee.De lagers met een metalen schild laten vuil makkelijker door , daardoor lopen ze eerder vast.... Als tussentijdse oplossing kan het wel..
De stelringen op de dempers op het hoogste zetten?
De stelringen zijn bedoeld om de rijhoogte te bepalen. Dat is de hoogte die de auto "normaal" heeft. Als je vindt dat de auto onder remmen en accelereren te veer in veert, moet je naar zwaardere veren. Bega niet de fout om te proberen te voorkomen dat de bodem de grond raakt na een jump, want dan eindig je met hele zware veren, en een onhandelbare auto.
Als je serieuze rondetijden, lees goed bochtenwerk, wil bereiken zal je ook iets aan de voordempers moeten aanpassen. De voorkant veert onder accelereren te veel uit, wat de auto instabiel maakt. Ik heb dit opgelost door onder de zuiger in de demper 4mm ringetjes te doen. Hierdoor veert de auto minder uit, waardoor hij ook beter horizontaal blijft en beter instuurt.
Let er wel op dat een wheel bar en jumpen niet goed samen gaan. De wheelie bar vindt het niet fijn als de 5 kilo revo daar op stuitert.
De sway bar kit kan ook een goede oplossing zijn voor het bochtenwerk zelf zeker?
Schokdemper openen (shock cap eraf draaien), olie weggooien, andere kant met de O-ringetjes losdraaien, zuiger eruit halen, 2 st. ringetjes over de zuigerstang schuiven, zuiger+zuigerstang weer terug doen en de boel vullen en in elkaar zetten.Waar heb je die ringetjes juist gestoken?
Dus de wagen mag best de grond raken?
Wordt de rijhoogte niet bepaald aan de wielophanging?
Rij hoogte wordt inderdaad ook bepaald met de push-rod positie op de draagarmen, maar dat zijn nogal grote stappen.
@stoomstrijkijzer: meer droop? Astro?sorry newbie eh
![]()