E-REVO topic

dan hebben ze mijn verkeerd ingelicht, volgens een verkoper(zal geen naam noemen) besteld in NL, hoe harder de band, hoe meer slijtage,

wat is er nu juist?

Dat is wel héél onlogisch... natuurlijk slijt een zachtere band sneller dan een hardere band.

Heb je de banden bij een winkel gekocht?

Dient om de koppeling in de aandrijfas vrij te houden van stof en zand.

Kan je dit apart kopen of...?
Het gaat toch om dit wat je bedoelt eh: (zie rode pijl)

erevo005.jpg

Daar zitten twee verschillende stofhoezen. Zijn beide los te koop. Even in de handleiding kijken voor het bestel nummer.

p.s., ik ben gestopt met de dustboots te vervangen die bij de pivot balls zitten. Daar is geen eer aan te behalen.

als het de rubbers zijn die om de stock assen zitten.. maakt niet zoveel uit als die weg zijn. (gaan vrij snel kapot. en de assen bewegen toch erg veel, waardoor vuil er tussen toch nooit lang blijft zitten normaal gesproken.)

en als het die zijn van de pivot balls.. die heb ik er ook al lang niet meer allemaal op zitten.. die rubbers harden na een tijdje uit, en scheuren. Heb tot nu toe nog geen verschil gemerkt zonder die rubbers.

Laatst bewerkt:
Ja het zijn ook die rond de plastic aandrijfassen, had het mssn op de foto fout aangeduid...

Ok dan rijden we maar verder zonder :D

Als je zorgt dat je pivot balls netjes strak in de hubs zitten is het ook niet nodig , vuil kan er dan toch niet tussen komen....

De manchetten op de foto zitten idd om de assen en zijn niet super belangrijk , upgraden naar de stalen cvd's is een veel beter idee ;)

Er geraakt altijd wel een beetje vuil in. Maar niet dat ze gaan blokkeren ofzo. En als je meer slijten kan je ze altijd wel wat bij aanspannen denk ik. Of de plastic binnenin vervangen.

Bij je pivot balls zelf bijna niet hoor ;)

Kijk maar eens goed bij de Mugen , de balls sluiten zo goed als perfect aan op je hubs waardoor zand en dergelijke er bijna niet tussen kunnen....

Nee tuurlijk niet, hoe zachter de band, hoe meer slijtage..

En nu willen we natuurlijk weten wie die verkoper was :-)

geen probleem, het was rc central is trouwens ook lid,

hij zei me , dat iedereen op de e-revo de soft legt, en dat deze ook het meeste terrein aankunnen,

zoals gras , zand en ook asvalt, en dat dit ook beter was om klappen op te vangen , bij het bashen

idd ik heb al gemerkt dat asvalt niet klopt,

1x heen en terug en ik zag het al aan de banden,

dus weer direct veranderd,

ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben he integendeel ben blij dat ik dit nu ook weet

maar deze banden slijten niet en geven enorm goede grip op elke off-road grond

in weze klopt t redelijk, alleen op asfalt slijten ze sneller, maar hebben wel goede grip.

Bv op asfalt vind ik persoonlijk de hpi phaltlines erg hard en duurt lang voor je goede grip hebt ( opwarmen van de banden ) Heb ze weggedaan en heb er roadrages voor gekocht. Moet zeggen dat ik ze nog niet heb kunnen testen, maar ze voelen wel iets zachter aan.

Helaas hoort slijtage nu eenmaal bij de hobby.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Road Rages en je vergelijking tussen beide. Ik moet ook eens onroads gaan aanschaffen.

Zodra ik mn onderdeeltjes binnen heb kan ik weer gaan rijden.
Van het weekend was er een slipperpad afgebroken bij mvb dus rijdt wat lastig nu.

Wil ze zelf ook eens testen, ze schijnen wel wat zachter te zijn als de hpi's door de hogere zijwangen.

Ja inderdaad slijtage hoort bij de hobby...
Met de Vorza reed ik overal: gras, zand, verharde ondergrond en op de straat... Resultaat na een 5x rijden => originele bandjes versleten :D

Het inrijden van de Ishima heb ik op een verlaten parking gedaan, dit om het inrijden zo goed mogelijk te doen... Resultaat: op de ultra zachte banden zie je zo waar hij op gereden heeft :D

De Bigscale echter, heb ik op straat , parking en onverhard gereden en die banden zijn nog als nieuw :D

Ja inderdaad slijtage hoort bij de hobby...
Met de Vorza reed ik overal: gras, zand, verharde ondergrond en op de straat... Resultaat na een 5x rijden => originele bandjes versleten :D

Het inrijden van de Ishima heb ik op een verlaten parking gedaan, dit om het inrijden zo goed mogelijk te doen... Resultaat: op de ultra zachte banden zie je zo waar hij op gereden heeft :D

De Bigscale echter, heb ik op straat , parking en onverhard gereden en die banden zijn nog als nieuw :D

klopt die bigscale banden zijn niet kapot te krijgen, ik vroeger met de marder op betonklinkers, pure tap banden nul schade, ook met de monsterbeetle pro, wel crauwers , nooit had ik schade aan de banden , zelfs geen velletje los, dit waren ook soft met harde tappen, volgens mij geven die soft meer mee met de ondergrond, zodat je tappen wat indrukken bij het optrekken,

Ik heb een lager nodig (de eerste na het wiel) nu heeft mijn dealer ze niet echter hij heeft wel passende maar van een ander merk. Deze hebben niet de blue seal maar een metalen seal iemand ervaring of weet of het wat uitmaakt?

Mvg Axl:p

Back