CC180 wel of niet op 6S

Mark koopt alles per 2 ;-)
Als het stuk gaat heeft ie reserve, probleem is alleen dat er niets stuk gaat....

GJ
 
Ja valt wel op he ;)

Neej regelaar was eigenlijk voor een andere motor set maarja.
Heb ook al een 2de cc125 ;)

Waren de Himodels overbodig.
 
Mischien wel twee keer lachen, maar hij kan wel doorvliegen!
In plaats van moeten bestellen en weer wachten

Gr Frank
 
Mark koopt alles per 2 ;-)
Als het stuk gaat heeft ie reserve, probleem is alleen dat er niets stuk gaat....
GJ
Jammer dat ik geen 2 motor spanten heb ;)

Mischien wel twee keer lachen, maar hij kan wel doorvliegen!
In plaats van moeten bestellen en weer wachten
Gr Frank

Ach, motor spant komt binnen kort dus heb ik die ook dubbel ;)

Volgende wedstrijd neem ik de oldschool calibra ook weer mee.

Maar terug te komen op dit topic.
Zijn de fets van de CC125 ook gewijzigd?
 
Ik zal het spant en zo morgen jouw richting opsturen.
Ik zal vragen of de FETS van de CC125 ook gewijzigd zijn, lijkt me op zich wel logisch.


GJ
 
Heeeej... Mark
Volgende wedstrijd neem ik de oldschool calibra ook weer mee.

Hihéhehi... kan je weer 'dubbele'(dart)puntlandingen maken 8O

Heb ook al weer een iedeetje om het Wilco staartje te fixen.. wordt vervolgd..
 
Laatst bewerkt:
Feit blijft dat Luc gewoon zonder mods vliegt, en hij blijft heel.
En dat je garantie vervalt als je de mod doet..
Is dus altijd betalen.


GJ
 
Een Ice is zo duur...
Je kan ook de Himodel 200GX nemen...
49 euro.
Hij heeft al meerdere malen 266A op 4S overleeft.
 
Een Ice is zo duur...
Je kan ook de Himodel 200GX nemen...
49 euro.
Hij heeft al meerdere malen 266A op 4S overleeft.

Klopt, en bijde regelaars moeten zich nog bewijzen op 6S en 250A piek als je echt competief mee wilt doen.

Let op trouwens dat Steve Neu op zijn website de ICE veel goedkoper verkoopt dan CC zelf. Scheelt weer.

Jos
 
Oh en trouwens, ik zit te kijken om zelf onze eigen regelaars te bouwen die onverwoestbaar zijn en waarbij de rem ook goed werkt wegens overcapaciteit.

Gebruik een goedkope ICE 50 Lite logica bordje. De print voor het FET gedeelte van de regelaar is zo simpel gedacht dat dit best thuis te etsen is. Het mooie is namelijk dat bij de ICE serie de noodzaak om een multi lagen printplaat te hebben met dik koper eigenlijk weg valt gezien er koper stips langs de fets worden gelegd. Mijn idee is dan ook om dat concept voort te zetten en de print is eigenlijk alleen nog nodig om de fets aan te sturen.

Ik ben opzoek naar meer informatie over het "bakken'' van SMD componenten op een printplaat in de oven. Als dat een beetje te doen is dan zie ik niet in waarom het geen succes zou worden.

De regelaar zou neer komen op een ICE 400L in een kleiner formaat dan een ICE 200L voor de prijs van een ICE 100L voor vrienden.
 
Als ik kijk hoeveel moeite de rem van de GX200 heeft met 3kw en een beter ingevlogen rak, je hoort typische geluid van een rem die het net niet bijhoudt, denk ik dat de grens van deze regelaar voor F5B wel bereikt begint te raken.
Ben nog steeds onder de indruk van deze regelaar, maar ben nu wel andere opties aan het bekijken.

Groet,
Gerben
 
Als ik kijk hoeveel moeite de rem van de GX200 heeft met 3kw en een beter ingevlogen rak, je hoort typische geluid van een rem die het net niet bijhoudt, denk ik dat de grens van deze regelaar voor F5B wel bereikt begint te raken.
Ben nog steeds onder de indruk van deze regelaar, maar ben nu wel andere opties aan het bekijken.

Groet,
Gerben

Check.

Gerben, denk richting Markus zou ik zeggen. Zeker via GJ een redelijk directe levering.
 
Ik zit al te kijken.
Maar een SL250 of MX6 is volgens de ontwerper van Markus niet geschikt voor 6S.
En het ding is toch nog zo'n 200-300 euro.
Ik zit te denken aan een Schulze 32.120, die kan het allemaal aan.
En je hebt garantie en hele goede service.

De CC180 is inkoop duurder geworden zie ik en de ICE 200 Lite is ook niet echt goedkoop.

GJ
 
Ik zit al te kijken.
Maar een SL250 of MX6 is volgens de ontwerper van Markus niet geschikt voor 6S.
En het ding is toch nog zo'n 200-300 euro.
Ik zit te denken aan een Schulze 32.120, die kan het allemaal aan.
En je hebt garantie en hele goede service.

De CC180 is inkoop duurder geworden zie ik en de ICE 200 Lite is ook niet echt goedkoop.

GJ

De Markus is de enige die 6S aan kan en ook nog een goede rem functie heeft bij 6KW. Remo vliegt daar nu ook mee. Dat die niet geschikt is voor 6S is nieuws voor mij. Wellicht een communicatie probleem?

Tja geld is een probleem en garantie is wel fijn maar ik bekijk het even practisch, de Markus zoals ik die in actie heb gezien is de enige die goed werkt. Dat heet hij kan 6S en 250-300A hebben, daarbij nog een hele langzame motor aanloop (slecht voor je fets) en de rem werkt 100% goed.

Die Schulze is mooi maar met 250-300A piek stromen zit die ook aan zijn grens terwijl je hem niet optimaal gebruikt, hij is bedoeld voor nog hoger voltage. Heb hier een 32.80 liggen en ben bang hem te gebruiken boven 130A aangegeven door Schulze via e-mail.

Op dit moment heb ik al 50 vluchten op een CC P85HV met 5KW en heb net de motor van een Fun voor een Neu verwisseld. Ben benieuwd hoe de rem nu werkt en of hij nog eens 50 vluchten mee doet. Legaal is dat echter niet gezien 10S Lipo implaats van de maximale 6S. Als het echter zo goed blijft werken als voorheen dan kan je mij wellicht in Louisiana verwachten met een poging de 6S limiet verwijderd te krijgen.

Heb hier nog een Jive 120HV liggen, die deed niet meer dan 3 klims met 6S en 250A, daarna zette hij zichzelf uit. Ook deze zou prima 10S en 150A kunnen draaien. Stomme regels!

Jos
 
Nee, het is geen communicatieprobleem.
Ze hebben echt gezegd, 6S met de nieuwe lipo's gaat niet.
Net als dat ze zeggen meer dan 250A met een SL250 gaat niet.
In de praktijk gaat een SL250 tot zo'n 400A op 4S.
Maar het andere probleem is dat ze geen garantie geven, totaal niets.
Niets op papier.. en als je over de specs heengaat dan is het jammer maar helaas.
Ook geen coulance regeling.
Het is dus een wegwerp regelaar.

Volgens Schulze kan de 32.120 op 6S 220A aan.
Dan blijft ie gegarandeerd heel.
4500 Watt, of als je ietsje boven de 220A gaat zitten, 5 kilowatt moet ruim voldoende zijn om wereldkampioen te kunnen worden.

Ik denk niet dat je een regelgeving kan veranderen als eenling.
Ik ken de organisatie niet maar ik denk dat er ook wel andere mensen zijn die meer te vertellen hebben die dat niet willen.

En wordt je model niet heel zwaar en moeilijk te landen?
Er gaat dan al gauw 900 gram aan accu's in.
Totaal zo'n 1300 gram aan setup, dus vliegklaar model zal zo'n 2 kilo gaan wegen?

GJ
 
Back
Top