E-REVO topic

Kon helaas niet, zat in engeland voor m'n werk. :( (tja, en ik ga geen ontslag nemen om aan een wedstrijdje mee te doen. )

snap sowiezo niet waarom de Revo niet met de 1/8's mee mag doen. als de revo toch o-zoveel slechter is, waar zijn ze bang voor?
 
ik weet 't. Dat heeft met het ambitie nivo te maken. We willen op hetzelfde nivo komen als bijvoorbeeld de truggy cup. En ik roep dan wel als hardste dat we met een goed getrimde revo en getrainde rijder goed meekomen met de gemiddelde truggy, maar als je Arno Haemers met zijn Mugen over de baan ziet knallen, krijg je een beetje beeld van het nivo waar de No-Nitro cup op mikt. En wat in de discussie binnen onze organisatie ook niet in ons voordeel werkte was de lage opkomst van serieuze rijders. Alleen op de traxxas dag waren voldoende revo's beschikbaar, maar dat eindigde op het laats (helaas) in een clowneske vertoning met pogingen om met een backflip gevolgd door een rietberger over de schutting te landen, tijdens een finale heat.
 
Heb het al vaker gezegd, en misschien is het geen excuus, maar door mijn onregelmatige werktijden kan ik zo weinig...
Daarbij is het voor wedstrijden ook wel handig als je een beetje bekend bent met de baan waar je op rijdt. En ook daar heb ik door gebrek aan tijd weinig ervaring.

Toch zou ik graag eens een keer een wedstrijdje rijden met wat andere revo rijders (of truggy rijders).
 
@Pir3lly, ik weet het, en ik neem het ook helemaal niemand kwalijk. Maar ik schets alleen de situatie zoals die nu feitelijk is. Ik weet dat als ik een stuk of 5/6 revo's op de no-nitro inschrijflijst heb staan, er gewoon een wedstrijd is. Zou begin september maar vast proberen vrij te houden. Het is nog absoluut niet zeker, maar dat zou heel goed de nieuwe datum voor helmond kunnen worden.
Wat betreft die bekendheid, ik denk dat er weinig revo rijders bekend zijn met Mol, Helmond of Appingedam. Dus allemaal hebben ze hetzelfde nadeel.
 
Ik zou de ERBE's ook met de truggy's mee laten doen. The more the marrier. Wanneer er dan voldoende animo is kan nog altijd beslist worden om een E-Revo klasse te houden.

@ bricks, inderdaad. Er waren verschillende rijders die gewoon echte skillz hadden. Die houden wij zelfs met een goed afgestelde truggy niet bij ;)
 
Haaaaa... inderdaad, dat is altijd leuk om te zien. Heb je volgens mij minder schade dan dat eenzelfde buggy tegen je aan klapt.

Maar begin september ben ik vrij (vakantie). Eens zien of daar wat lukt...
 
@Pirelli & Bricks, Hebben jullie mischien de eerste week van Augustus tijd?

Mischien dat we een soor Revo meet of zo kunnen houden. :) (kan in Mol, of een andere baan met veeeeel leuke jumps etc er in. )




Begin september heb ik ook m'n vakantie. dus hopelijk kan ik dan mee doen.
 
@Pirelli & Bricks, Hebben jullie mischien de eerste week van Augustus tijd?

Mischien dat we een soor Revo meet of zo kunnen houden. :) (kan in Mol, of een andere baan met veeeeel leuke jumps etc er in. )




Begin september heb ik ook m'n vakantie. dus hopelijk kan ik dan mee doen.
Begin augustus ziet het er bij mij niet zo top uit. Heb alleen doordeweeks een paar daagjes vrij.
 
ik heb een vraagje over de revo..

op de brushless e-revo zie ik dat er een hard stalen pinion op zit? kan dat dan met een plastieke spur?

ik was eens aan het zoeken naar een 24t pinion voor de e-revo maar overal staat er dat ze van hard staal zijn.
 
geen probleem. rijdt zelf nog steeds met het originele pinion en spur rond. :) (motor lagers versleten.. tandwielen nog niet :roll: iets doe ik verkeerd, haha.)
 
Jup.
Maar daar ga je wel hard mee als je die met de 54t spur wilt gebruiken.
Ik ging op 6S met een 22t pinion een dikke 90km/u.

Ga er zeker niet mee bashen of racen op een zand baan. Daar wordt je motor niet blij van.
Of je moet hem samen met de 68t spur gebruiken, dan gaat het wel weer.

Zou hem alleen hier halen:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=238165_431&products_id=58755
Is ie iets goedkoper en het scheelt je dik 2,5 dollar verzendkosten
 
Laatst bewerkt:
Back
Top