E-REVO topic

Voor ik weer van alles ga kopen en naderhand er achter komen dat het niet goed is heb ik een aantal vragen:

Ik heb een e-revo gekocht brushless uitvoering zonder accupacks en zonder zender.
Ik ga mijn dx3s hierop aansluiten.

1) Welke lipos kan ik het beste kopen? (2s,3s en welk merk?) gewoon op de standaard motor.

2) kan ik serieel rijden in 4s of 6s met de standaard auto?

3) op basis van vraag 1, welk merk/type raden jullie aan (aub een link naar hobbyking oid?)

4) ik wil vooral hard gaan offroad lekker bashen en beetje springen/parcours rijden.

Alvast super bedankt voor de antwoorden!

1) De meesten rijden met 2x 2S, minimaal 30C bij 4000mAh, hoger is altijd beter. Kijk eens bij Hobbycity, daar krijg je veel leuke packs voor weinig. Mag het geld kosten zijn de SMC 2S 9000mAh ! de overtreffende trap, 40 tot 45 min rijden.

2) Revo is altijd serieel, dus 2x3S=6S of 2x2S=4S

3) Bij Hobbycity gewoon zoeken op 2 (of 3S als je dat zou willen) maat goed in de gaten houden, met name de breedte is vaak een probleem. Vooorraad is ook vaak een probleem. Tip is de Turnigy 30C 5200mAh hardcase, die is net weer binnen in Duitsland. (Heb er net zelf 8 ! besteld)

4) Da's geen vraag :-)

Ja, op zich natuurlijk geen probleem softpacks in de Revo (SMC's zijn ook softpack).
Maar veel packs zijn 49 tot 52mm dik (bv de 40C Turnigy's 2S 5000mAh) en dan de kabels op de punt, die gaan er dus heel slecht in !

Die jij aangeeft zijn wel 3S :-)

Er zit 18/65 en 18/54 bij dacht ik uit mijn hoofd ..

Boh, een beetje de manual of dit topic wat verder lezen mag ookwel..

Rijtijd ligt aan je vinger en de capaciteit van de gekozen packs.
Als je een groot grasveld hebt, met hoog gras, flink hoog vertand, vol gas rondjes maken, dan krijg je een set 4000mAh 2S 50c packs wel leeg in 5 min.
Rij je op een moeilijk circuit en kun je niet voluit op het gas, met de SMC's 2S 9000mAh 28C ben je met een uur nog aan het rijden.

Ok, maar graag nog iemand antwoord geven op mijn vraag.

ik haal mijn e-revo zo op en koop er 2 4100 mah lipos 2s bij (7.4v).
die moet ik dus koppelen met zon seriele kabel?? dat hij 14.8v op 4s krijgt of zie ik het nou verkeerd.

Met de standaard brushless motor he.

zou heel graag antwoord krijgen zodat ik geen miskopen doe.

Ps ik ben ook een keer in Almelo geweest, mijn buurjongen (robin) die zit bij die club.

als je de brushless edition hebt gekocht, zitten aan de regelaar al 2 traxxas connectoren in serie.
dus ja, je gebruikt de accu's in serie in een E-Revo.

Ok, tnx en 3000mah 2s lipos is dat goed of te weinig? (sorry voor het vele vragen maar kan echt bar weinig vinden via die search).

De motor heeft zo'n 120A nodig, dus 3000mAh 40C voldoet net, maar wel relatief korte rijtijd. Ik zou kijken naar 5000+mAh en dan mag je best zakken naar 30C.

nouja.. je moet toch echt minimaal 100A continue kunnen leveren. dus tenzij het 35C packs zijn zal het vrees ik neit goed gaan.
(Nu ben ik zelf vrij voorzichtig wat lipo's betreft. ik ga liever safe zitten, want ik wil absoluut geen ontploffende lipo in m'n auto omdat ik hem overbelast.)
dus mischien dat je met een kleinere accu wel goed zal gaan, maar ik zou het zelf niet riskeren.

Laatst bewerkt:
Serieele kabel heb je niet nodig, de bedrading van de Revo is al serieel, daar hoef je niks voor extra te kopen of te doen.

Zo ik ben nu ook een trotse bezitter van een e-revo.
Wat een gaaf apparaat, ik heb vanavond mijn dx3s gekoppeld.

Daarna de lipo's opgeladen en gereden!
Wat een geweld, echt super gaaf.

De verkoper heeft mij 2 lipos verkocht robitronic 4100mah 2S 25c.
Die kon ik na inruil van de originele accupacks vrij goedkoop meenemen en hij zij dat deze prima konden, klopt dit?

Nu wil ik bij hobbyking een aantal batterijen kopen, welke raden jullie mij aan (off road bashen) en welke passen ook? 3S kan die aan dus kan ik het beste die kopen?

En is de esc in te stellen via USB, kan het USB poortje niet echt vinden...

Voor de esc. heb je de castle link nodig. Het stekkertje uit de ontvanger halen, en de andere kant in de USB poort steken. Zul je los moeten kopen. kan ook met de field card, kun je zonder de pc instellingen veranderen. Als je het vaak wil doen, adviseer ik een kort verlengkabeltje tussen ontvanger en esc te doen, met de stekkerverbinding buiten de radiobox. Hoef je niet steeds de radiobox open te maken

Zo ik ben nu ook een trotse bezitter van een e-revo.
Wat een gaaf apparaat, ik heb vanavond mijn dx3s gekoppeld.

Daarna de lipo's opgeladen en gereden!
Wat een geweld, echt super gaaf.

De verkoper heeft mij 2 lipos verkocht robitronic 4100mah 2S 25c.
Die kon ik na inruil van de originele accupacks vrij goedkoop meenemen en hij zij dat deze prima konden, klopt dit?

Nu wil ik bij hobbyking een aantal batterijen kopen, welke raden jullie mij aan (off road bashen) en welke passen ook? 3S kan die aan dus kan ik het beste die kopen?

En is de esc in te stellen via USB, kan het USB poortje niet echt vinden...

instellen doe je via de kabel die in je ontvanger gaat met de castle link.,is geen usb.en 25c accu's is aan de lage kant hoor advies is min 30c 4000mah volgens mij.

Back