Ik heb al even gekeken Raymon maar ze hebben het steeds over "reeds" nu is mijn Engels/Amerikaans ook niet zo goed dat ik begrijp wat ze bedoeling maar ze hebben het wel steeds over bepaalde lagers welke bij DLE snel kapot gaan en over dat de carberateur het hierdoor ook niet geweldig meer doet etc.
Tevens zijn er een aantal die weer hele goede ervaringen hebben dus is beetje lastig.
De foto op dat Amerikaanse forum laat wel een of ander membraam in de carberateur zien welke door hun is vervangen... weet niet zeker of het membraam is of een of andere pakking bij de carberateur.
De reed valves (zoals op de foto van Plotterwelt hierboven te zien is) zijn 1-richtings kleppen tussen de carburateur en de motor. Het lucht-brandstof mengsel wordt langs de reed valves de motor ingezogen en kan daarna niet meer terug de carburateur in, omdat de reeds dan dicht zitten. Je kunt de werking prima zien in de foto van plotterwelt. Die blauwe pijlen stellen het lucht-brandstof mengsel voor dat stroomt van de carburateur naar de motor. Stel je voor dat je de pijlen omdraait, dan zie je dat ze gestopt worden door de reeds die terugveren en de doorgang afsluiten.
Reedvalves slijten normaal gesproken heel langzaam en daardoor laten ze een deel van het mengels terug de carburateur in lopen. Dan wordt het steeds lastiger de motor te starten. Als er een reedvalve losschiet (boutjes die de reedvalves vasthouden zaten niet goed vast en trillen los) dan kan het opeens mis gaan.
Daarnaast heb je het nog over een membraam in de carburateur. In een normale walbro zitten er twee. Een pomp-membraan en een regel-membraam. Als die oud worden (en stijver) gaan ze ook minder werken en start je motor ook steeds slechter. Maar niet van het een op het andere moment niet meer starten.
Raymon: Als je hem aanslaat en hij 'kucht' en je slaat daarna door alsof je hem normaal zou starten, verzuip je hem dan ook echt? Als je een bougie eruit draait, is die bougie dan nat van de benzine? Dat zou wijzen op een defecte onsteking, want hij krijgt dan wel brandstof.
Als de bougies droog blijven en je moet echt 50x slaan tussen de 'kuchjes' door... dan verdenk ik toch de carburateur en/of brandstoftoevoer.
edit: ik lees de start-post nog een keer door. Hij 'kucht' na 3x slaan en dan elke keer weer na ongeveer 3x slaan? dan krijgt ie wel voldoende brandstof. Ken je iemand anders met een DL 2-cylinder motor? Dan zou je misschien even een ontsteking kunnen lenen.. Anders zou ik gewoon een nieuwe ontsteking laten komen. Grote kans dat die defect is. Vonken beide bougies wel goed (bougies eruit draaien, in de bougiedoppen stoppen en de prop handmatig ronddraaien.)