funtana

Hallo

hier dus de foto,s in nette kwaliteit.



hier de plek waar het landinggestel heeft gezeten:

de puntjes in het schot zijn lichte aantikkingen van de frees, het zijn hele klijnne putjes.
het is de onderkant van een lange tunnel die door het toestel heen loopt.
waar het voor dient? , het lijkt wel een soort wegwerking in de romp voor een reso.

alle dwarsliggers zijn op gelijke hoogte dus het is een vakkje waar een plaatje in past.
mijn plan was om hier dan een plaatje in te lijmen en dat dan mischien ook nog verstevigen van binnen uit.
(gat moet nog wat netter afgewerkt worden)

DSC09085.jpg


Van binnen uit (slecht zicht).


DSC09087-1.jpg


deze is helaas bewogen, maar dat kwam ook omdat ik slecht met de camera op de plek zelf kon komen.

DSC09086.jpg



Grt wilbert
 
Laatst bewerkt:
vandaag een plaatjes gezaagd wat er netjes inpast.
morgen even 3 hoek latjes op de dwarslatten lijmen, en dan kan ik het plaatje plaatsen.
vervolgens kan het landingsgestel dan geplaatst worden.

het is trouwens bekend waarom de motor zon slecht vermogen heeft.
het komt daardat er een verkeerde reso onderhangt, deze reso is bedoeld voor motoren tot 30cc eigenlijk is dat al net te veel.
er komt dus waarscheinlijk een nieuwe onder.

Grt wilbert
 
waarom een reso pijp op een benzine motor ? een benzine motor levert zijn vermogen in het middengebied en niet zoals methanol motoren in het eind gebied (muv 4takters)

maar is je eigen keuze . zat er waarschijnlijk al bij ,dan zou ik het ook zo laten als ik in jouw schoenen stond .
 
mwah zo laten dat nooit, de motor word nu gewoon tegengehouden.
maar mischien is een goed passende demper ook een optie is maar net wat jan heeft liggen.
het is zaak dat dit ding er af gaat en er iets goed voor in de plaats komt zodat de motor lekker vermogen heeft.

maar waarom geen resopijp terwijl deze worden aangeboden voor meet vermogen voor benzinemotoren?

grt wilbert
 
waarom een reso pijp op een benzine motor ? .

Zenoahs gaan om circa 40% omhoog met het vermogen als er een passende reso op komt van Zimmermann .

Maar het lijkt mij sterk dat het vermogen word tegen gehouden bij deze funtana.
Alleen een meting bij ingestelde motor bij juiste prop kan hierover wat zeggen.

En dan is nog de vraag of je het meer aan vermogen kan gebruiken , of vliegt dan de kist bij volgas uit elkaar .

Een 3Dkist zoals de Extrafun of EMHW funtana kunnen niet met volgas op snelheid gebracht worden en zeker niet met een zwaarder motor .

Die hebben de power nodig voor de langsame opwaardse figuren.

Mvg Johan
 
precies zoals ik het al zei een benzine motor levert het meeste in het midden gebied .
en als je dan meer vermogen wilt is de formule heel simpel , Als je een koe een grotere kont geeft wil dat niet zeggen dat er vanzelf meer stront uitkomt
Zal toch echt meer water en gras in moeten.met een uitlaat enkelt verleg je het vermogensgebied . en helaas mag ik uit ervaring spreken wat motor opvoeren betreft .
maar als je dan pertinent meer vermogen wilt op betrouwbare basis en levensduur gaat er niks boven cylinderinhoud en dan kun je een benzine motor voor je leven mee laten gaan .zoek dan op jouw motor de juiste uitlaat en propellor op de site van toniclark staan voor de zg motoren al de juiste uitlaten , scheelt een hoop meet en reken werk .
 
de toeren waren volgens jan veelste laag.
we hadden gemeten met 19x8 had hij rond de 7300 toeren.
jan zijn oude funtana jankte toen rond de 8000 met dezelvde pijp die ik nu onder de funtana heb, de motor was een 26cc.
dit moest gewoon meer kunnen zijn zij jan, dit viel gewoon tegen.

Grt wilbert
 
sorry, er zit een 19x8 op is dit te klijn of te groot?
maar goed, ik denk dat er een normaal passende demper of mischien reso onder komt en geen reso die voor een 26cc motor bedoeld is.
de reso is klijner als de bocht dus...
 
uitlaat knijpen na je bocht werkt idd niet , dat mag pas aan het eind daar waar de gassen afgekoeld en gekrompen zijn
 
Back
Top