Bedankt weer voor de reacties.
Status op dit moment:
Staartbuis nagenoeg recht , voor zover dat mogelijk is, in ieder geval goed om te vliegen.
Onderdelen die op voorraad zijn worden vanavond ingebouwd.
De rest wordt besteld inclusief een nieuwe staartbuis.
Andere zender blijft voorlopig op t verlanglijstje staan..... ;-)
Vraagje wat zo spontaan bij me opkomt: Hoe weet je dat de riem in de staartbuis strak genoeg staat??
Ik kan me voorstellen dat een te slappe riem slipt en een te strakke riem vermogensverlies oplevert.
Dus wat is de ideale spanning en hoe bepaal je die????
Verder ben ik het wel met eens met de stelling dat je niet alles moet rechtbuigen.
Normaal vervang ik alles wat schade heeft opgelopen, maar in dit geval en gekeken naar de staartbuis en vooral de zin om morgen weer te vliegen heb ik besloten om hem recht te buigen.
groet Andreas
Status op dit moment:
Staartbuis nagenoeg recht , voor zover dat mogelijk is, in ieder geval goed om te vliegen.
Onderdelen die op voorraad zijn worden vanavond ingebouwd.
De rest wordt besteld inclusief een nieuwe staartbuis.
Andere zender blijft voorlopig op t verlanglijstje staan..... ;-)
Vraagje wat zo spontaan bij me opkomt: Hoe weet je dat de riem in de staartbuis strak genoeg staat??
Ik kan me voorstellen dat een te slappe riem slipt en een te strakke riem vermogensverlies oplevert.
Dus wat is de ideale spanning en hoe bepaal je die????
Verder ben ik het wel met eens met de stelling dat je niet alles moet rechtbuigen.
Normaal vervang ik alles wat schade heeft opgelopen, maar in dit geval en gekeken naar de staartbuis en vooral de zin om morgen weer te vliegen heb ik besloten om hem recht te buigen.
groet Andreas