Aanmelden: Electro sleepmeeting Aeroclub Kennemerland 31 Juli

Nog een aanmelding!

Jan Reus (Mac) met zwever SURPROIS, spanwijdte 2 meter, richting- en hoogteroer.
K74

Johannes
 
Laatst bewerkt:
Johannes,

Toppertjer, leuk dat Jan ook komt. Heb hem in de lijst gezet, op het vrijgekomen plekje 4.
Was Jan geinspireerd door onze sleepjes op de vliegshow ;) ?

Mocht er iemand een startkarretje hebben en mee willen nemen, zou dat wel eens handig kunnen zijn.

Groet,
Gerben

Heeft er iemand toevallig een stukje flexibele kunststofbuis, mm of 8 a 10uitwendig en metertje lang? Heb een ideetje gezien voor een sleeplijn, zal zaterdag alvast een eerste versie proberen mee te nemen.
 
Johannes,


Heeft er iemand toevallig een stukje flexibele kunststofbuis, mm of 8 a 10uitwendig en metertje lang? Heb een ideetje gezien voor een sleeplijn, zal zaterdag alvast een eerste versie proberen mee te nemen.

Het eenigste wat ik heb is een kunststofbuis 5 mm uitwendig.
Heb je daar wat aan?
 
Johannes,

Als hij 4mm inwendig is, zou dat mooi zijn. Neem hem anders even mee, dan kunnen we het bekijken. De sleeplijn moet erdoorheen kunnen.

Groet,
Gerben
 
Iedereen die vragen heeft, twijfelt aan het weer, of morgenochtend niet lopen kan met zijn spulletjes en de bus nodig heeft, kan bellen naar de electrosleep hotline op:
06-19305477

Knife-Edge(Dirk) en Sam hebben helaas af moeten zeggen met goede redenen, Dirk, volgende keer beter, eens gaat het lukken!
Overigens zijn last-minute aanmeldingen of spontaan langskomen natuurlijk altijd leuk!

GJ, top, als je stukje mee wilt nemen, thanks!

En dan de laatste update van onze club-weerexpert Erik:
Het ziet er steeds beter uit, kans op een (bijna) droge meeting wordt steeds groter.

Tot morgen,
Gerben
 
Het kan aan mij liggen maar pas als ik quote kan ik het telefoonnummer zien.....
Iedereen die vragen heeft, twijfelt aan het weer, of morgenochtend niet lopen kan met zijn spulletjes en de bus nodig heeft, kan bellen naar de electrosleep hotline op:
06-19305477
 
Alles ligt in de auto, de eerste paar lipo's alvast geladen, ik ga richting veld!

Hopen dat het weer een beetje meewerkt en dan komt het wel goed.

Tot straks!

Gerben
 
veel plezier mannen! Ik heb inmiddels ook een paar sleepjes met Arjan zijn Cardinaal en mijn sunny erachter mogen doen. Dat was een geweldige ervaring. Van't winter komt er ZEKER een sleepkoppeling in mijn easycub zodat ik volgend jaar ook mee kan!
 
Een gezellige dag jongens.
Hou het heel.
Hopelijk is er nog wat thermiek voor langer vluchten.
Enne ik wil vannavond wel wat foto's kunnen zien aub. ;)
 
Het was weer een heerlijke dag , jammer dat er vaak lichte motregen viel maar evengoed werd er enthousiast en veel gesleept en vaak tot in de wolkenbasis.
Het was voor mij de eerste keer dat ik gesleept werd en het is mij bijzonder goed bevallen.

Tot de volgende keer ,

John.
 
Ook ik heb een zeer leuke dag gehad.

Voor het eerst met de Surprois de lucht in.
Gisteren nog druk aan het bouwen tot laat, 1:30 en vanmorgen er weer op tijd uit om hem af te maken.
Surprois is een ontwerp gemaakt door Hannes en is bedoelt voor de beginnende zweef vlieger.
Na er wat lood bij gedaan te hebben en een paar handstartjes gemaakt te hebben voor het eggie de lucht in, Hannes aan de knuppels hoor want achter een vliegtuig om hoog had ik nog nooit gedaan.
Op het moment dat de zwever los was van de sleepkist gaf Hannes de zender over.
Waaide best wel je moest ook een beetje drukken om vooruit te vliegen.
Nou ik kan zeggen na een aantal vluchten en ook ik achter de knuppels met de sleep, het vliegt als een Charter :thumbsup:

Is was een leuk en gezellig dagje, keetering verzorgt door Siem was top.
De volgende keer ben ik er zeker weer bij,en ja het weer.. op ze Hollands.

Aeroclub kennemerland dank voor de gast vrijheid.

Groet Jan..:bye:
 
Vanmorgen zag ik het toch wat somber in met al die regen. Het was wel gezellig in die kleine keet, maar daar kom je toch niet voor. In de middag hebben we toch nog aardig wat sleepjes gemaakt, waarvan vele in lichte motregen. Later in de middag werd het zelfs nog een tijd helemaal droog.
Na enkele te langzame sleeps met PH_AJH had ik de truc van het slepen aardig in de gaten. Ik heb heel wat mooie sleeps gemaakt, oefening baart duidelijk kunst. Jammer van de 2 schadegevallen, maar dat hoort er helaas bij.
Gelukkig hadden beide vliegers meer vliegtuigen bij zich.
Jan, ik vond het slepen met jou erg netjes gaan. Vaak gaan 2K kisten erg slingeren, zeker met vliegers die nog niet veel gesleept hebben, maar we hebben toch enkele hele nette sleeps gemaakt met de Mentor. Filmpje is goed gelukt, komt spoedig jouw kant uit.
Allen dank voor de gezelligheid.
 
Daar moet ik me bij aansluiten, het was beregezellig en de gastvrijheid van de ACS is top.
Eén schadegevalletje was denk ik dat van mij.

Op een gegeven moment was het behoorlijk druk in het circuit en stond ik als eerste met mijn Salto op het veld. Kort na mij kwam een grote schaalzwever die keurig op de andere helft de grond raakte maar door de wind een zwieper richting Salto maakte....en er dwars overheen reed :-) Eén stabilohelft gebroken, is wel weer te maken hoor.
Johannes heeft meer werk :puppydogeyes:

Ook nog aardig wat met de Hai gevlogen en gesleept met mijn Taxi Cup. Ik heb heel wat filmpjes, zal vanavond een compilatie maken.

Iedereen bedankt voor de prima dag en tot een volgende keer.
 
Voor mij was het een leerzame dag. Heerlijk kunnen vliegen met mijn net gerestaureerde DG-100.
Ze vloog weer als vanouds. De aanhoudende motregen veroorzaakte problemen bij mijn remkleppen. Deze zijn van balsahout waardoor ze klem kwamen te zitten. Dus moest ik zonder remkleppen landen wat prima lukte. Later in de dag wou ik toch weer in de sleep een laag circuit vliegen. Nu weet ik dat het dom is zonder werkende remkleppen zo een manoeuvre uit te voeren. Misschien was ik niet geconcentreerd genoeg tijdens het vliegen van een van de bochten. De sleep was vrij ver weg en ik zag de sleeplijn niet meer :rolleyes:. Precies op dit onbewaakte moment haalde ik de sleeplijn in waardoor ze zich stiekem achter mijn rechter vleugel kon verstoppen. Je raad het al, de spanning kwam weer op de sleeplijn en deze zette zich schrap in de gleuf van het rolroer. Vleugel werd uit de ophanging gerukt. Als een gek tolde de DG-100 aan de lijn. Zelfs de IBIS had nu moeite om mijn toestel vooruit te slepen. Beleeft vroeg Gerben mij om de lijn los te laten. Even twijfelde ik. Hoe ik erbij kom weet ik niet maar mijn gedachte was om zo laag mogelijk te ontkoppelen en op die manier de schade aan de DG-100 te beperken. Maar mijn gezonde verstand overheerste en ik heb de IBIS verlost van de bijna ondraaglijke last. Dus vandaag werd ik ongenadig afgestraft voor mijn nonchalant gedrag :(. Dit was een leermoment. Maar we hadden nog een uurtje te gaan en heb toch nog met mijn Flamingo kunnen vliegen. Deze dag moest niet zomaar voorbijgaan en ik heb nog gauw samen met Ruud achter Gerben zijn IBIS en dubbelsleep gemaakt.
Mijn dank aan alle sleeppiloten die deze dag mogelijk hebben gemaakt. En natuurlijk mijn dank aan iedereen die erbij was voor deze gezellige dag :D

Johannes
 
Ik las in de vorige post dat er aanhoudend motregen was.

Gaf dat géén probleem voor diegenen die op 2,4 Ghz. vlogen ?

groeten,

Dirk
 
Ik heb Tootall horen zeggen dat zijn kist af en toe in de hold ging toen hij rond de wolkenbasis vloog en de kist soms wat wazig werd. Zelf heb ik de hele dag geen nadelige effecten gemerkt.
 
Ik wil allereerst iedereen bedanken voor de hele gezellige dag.
Na een paracetamolletje van Arjan voelde ik me beter maar heb toch maar niet gevlogen.

Iedereen heeft heel veel vluchten kunnen maken en inderdaad, ook in de (mot) regen.
In de ochtend verdween Siem zijn nieuwe DG600 in de wolken, in de middag trok het wel wat open en werd het warmer.
Het slechtere weer houdt de fanatieke vlieger niet tegen, dat bleek wel weer.

Ik had ook mijn twijfels over 2.4 ghz in de regen.
Wonderbaarlijk bleef het allemaal werken. (edit) ik lees nu dat John wel wat problemen had..
Iemand was wel zijn binding kwijt maar waar dat aan lag weet ik niet.

Dus 2,4 in motregen.. (edit) zou wel eens kunnen werken.

GJ
 
Laatst bewerkt:
8O
Ik heb Tootall horen zeggen dat zijn kist af en toe in de hold ging toen hij rond de wolkenbasis vloog en de kist soms wat wazig werd. Zelf heb ik de hele dag geen nadelige effecten gemerkt.

2,4 Ghz. en vochtige weersituaties gaan niet goed samen heb ik mij laten vertellen.
Dit is de reden waarom de 2,4 Ghz. band niet gebruikt kan worden bij duikboten. Eenmaal de duikboot onder gaat, is het gedaan met de ontvangst8O
 
Back
Top