Aanmelden: Electro sleepmeeting Aeroclub Kennemerland 31 Juli

Iedereen bedankt voor een mooie dag!

Zeker in de ochtend erg druilerig, in de loop van de middag droogde het gelukkig wat op.
Er zijn ondanks de omstandigheden (of juist dankzij, nu was er geen thermiek) zijn er veel sleepstarts gemaakt. Een aantal mensen kregen hun "sleepdoop", ook zijn er nieuwe zwevers ingevlogen. Soms wat voorzichtig, je zat zo in de wolken! Erg jammer van de DG100, maar Johannes kennende komt dat wel weer goed als de schrik voorbij is. De dubbelsleepjes op het einde van de dag waren erg luek, gezellig zo met z'n drieen omhoog!
Het was weer een gezellige dag vond ik, soms moesten we even pauze houden vanwege het vocht uit de hemel, maar een babbeltje met deze en gene later konden we dan alweer. Was leuk om de bekende gezichten weer te zien, en nieuwe te verwelkomen.
Op naar een volgende electro-sleep meeting zou ik zo zeggen.
Wie biedt zich aan voor de organisatie en een veld?

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Het motregende dan wel wat, maar je blijft je kist wel goed zien. Ik denk dat de hoeveelheid water tussen zender en ontvanger te weinig is om lang signaalverlies te veroorzaken. Tootall vloog half in de wolken, dan wordt signaalverlies natuurlijk wel waarschijnlijker. Het zicht op de kist wordt dan ook daadwerkelijk verminderd door de grote hoeveelheid vocht. Anderen op 2,4 (incl mijzelf) heb ik niet gehoord over problemen.

Jeetje, wat is dit draadje ineens druk....

Eenmaal de duikboot onder gaat, is het gedaan met de ontvangst8O

Eenmaal je vliegtuig onder gaat is ontvangst niet echt meer van belang :-)

Over een treffen in Deventer....baantje is te klein voor fatsoenlijk slepen. Het veld is groot genoeg maar de banen zijn een krappe 35 meter lang. Als je binnen 3 meter los bent gaat het goed, anders niet. Volgend jaar komt daar hopelijk verandering in, dan zal ik zeker een balletje opgooien.

nieuw treffen...

Ik zal eens een balletje opgooien bij ons bestuur om dit in Boxmeer bij MVC Columbia te organiseren...:rolleyes:

Arjan, mooi filmpje!
Heb je weer snel gefixt, complimenten.

Loekie, goed plan!

Dirk, het was niet een gewone duosleep, maar zelfs een klitteband duosleep ;):)

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Arjan, je hebt weer een mooi filmpje gemaakt.
Gave actie scenes zitten er in zoals de sleep die voorbij komt.

Johannes

Heren,

Ik heb toestemming van het voltallige bestuur om een nieuw electro-sleeptreffen in Boxmeer te organiseren.

Het veld alsook de Koffie en thee wordt belangeloos ter beschikking gesteld door MVC Columbia.

Even een datum prikken voordat ik een nieuw draadje start...

Wat dachten jullie van zaterdag 4 september?

grt, Louis

Zijn er niet al plannen voor een Vintage Glider Treffen op 5 september? Wordt een druk weekend dan....

Nog een optie zou zaterdag 25 september zijn....

Daar tussenin ben ik helaas verhinderd...

Geef maar een voorkeur op!

25 September is voor mij niet mogelijk, laatste wedstrijd in de Nederlandse F5B competitie.
Maar op de Vintage glider zitten meer zweefpiloten, ik vermoedt dat de 25e voor de meerderheid beter uitkomt?

Groet,
Gerben

Ik heb Tootall horen zeggen dat zijn kist af en toe in de hold ging toen hij in de wolkenbasis vloog ......
Inderdaad , een enkel keer stond de ontvanger in hold ,maar nog niet in de fail-save. Oorzaak moet waarschijnlijk de positionering van de twee antennes zijn ,beide vlak en op de natte romp en aan één zijde. In de bewuste bocht had de zender geen direct zicht meer op de antennes door afscherming van de composiet-romp en inwendige electronica.Verder hebben de 2 antennes ongetwijfeld een gering electrisch kontakt met elkaar gehad door het vocht op de romp waar zij beide op zaten geplakt.Dit is natuurlijk ook van invloed geweest op de reikwijdte. Ik zal de antennes vrij van de romp positioneren en op een andere plaats , ik verwacht dan ook geen problemen meer. En jongens , wat een heerlijke ervaring is dat slepen geweest !!

@ John Tootall,
Welk systeem vlieg jij : Spectrum, Fasst, Jeti of iets anders ?
mvg
Dirk
Dirk ,

Het maakt toch niet uit met welk merk ik vlieg ,als ik zelf aangeef de oorzaak achterhaald te hebben dan is het noemen van een merk alleen maar overbodige informatie.

Tevens Dirk; sommige vragen kan je beter via een pb-tje doen ipv een draadje te vullen met allerhande off-topic onderwerpen.

Inderdaad Fotor, M-link .

Back