oke ik heb hem bij verspaget modelbouw eindhoven gehaald voor 269 daar reden ze hem ook in maar eerst was hij daar 239 daarna 269 en toen weer 259 (had ik net die dure) verder heb ik nog een vraag: (ben nog niet zo bekend van het forum) waar is het firestorm 10t topic heb al gezocht maar welke zoektermen moet ik gebruiken "hpi firestorm 10t Topic""?
Hallo, Ik en mijn auto hebben veel plezier Maar heb toch nog een paar vraagjes, ik ben lekker aan het rijden (en sleutelen natuurlijk) maar het afstellen wil nog niet zo heel goed lukken, ik heb een rijdend model maar heb nog niet echt het gevoel dat die goed afgesteld staat. Heb zelf problemen als die nou te arm of te rijk staat op de HSN dus heb nog niet echt aan de LSN gezeten omdat ik eerst het afstellen van de HSN onder de knie wilde krijgen. Dus zou iemand een keer zin hebben om mij te helpen? Woon zelf in Oegstgeest dus Sassenheim is maar een klein stukje En dan heb ik nog een vraag, tijdens het rijden was één van de twee boutjes van de uitlaat los getrild dus pakking kapot boutje weg, dus boutje gekocht en pakking gemaakt. Maar dan nu de vraag, toen ik via de uitlaat poort tegen de zuiger keek zat er een klein groefje rondom de zuiger pak em beet 1á2 mm van de boven kant af, waar is dat groefje voor? Voor de duidelijkheid heb ik er een foto van gemaakt Alvast bedankt, Thomas
Daarin verzamelt zich een oliefilmpje wat werkt als zuigerveer; door vloeistof traagheid en de druk van de compressie zal in die groef een smerend laagje worden gevormd welke de zuiger en cilinderwand smeert tijdens de op-en neer beweging...
Hallo Thomas, Roelof woont in Sassenheim dus wellicht dat hij je post ziet en je misschien kan en wil helpen met afstellen. En anders is het misschien een idee om de nieuwe club in Zoetermeer in de gaten te houden, of naar de eerste meeting te komen. De site: RC Club Zoetermeer | Een nieuw initiatief, centraal in Zuid-Holland , als je voor het forum aanmeldt wordt je op de hoogte gehouden van de nieuwtjes over de club.
Dat groefje heeft 2 functies: 1) om oile op te vangen en uit te smeren over de cilinderwand 2) om de resterende olie als een zuigerveer te gebruiken. Leren afstellen is geen punt, ik heb nog t/m dinsdag vakantie.
Het is zeker een leuk idee om op die meeting te komen, alleen het is een beetje ver fietsen met m'n auto op de arm:rolling:. Moet even kijken hoe ik er dan moet komen maar dat komt later. Wat voor meetings zijn het? Een beetje praten, een beetje rijden enz. of echt wedstrijden? Ik zal me aanmelden voor het forum. @Bart_banaan Bedankt voor de reactie, daar had ik nog niet aan gedacht maar wel logisch dat het daarvoor is, nu ik het weet tenminste.
De meetings die we voor ogen hebben is een baan uitzetten en gewoon lekker vrij rijden. Als er rijders in zijn voor een wedstrijdje (onofficieel, zonder tijdwaarneming e.d.) dan kunnen we dat organiseren. Verder wordt er op dit soort meeting altijd veel gepraat, informatie en kennis uitgewisseld. En als iemand een probleempje heeft staan er meestal meerdere mensen klaar om te helpen. Kortom: een gezellige bijeenkomst waar niks moet en van alles mag!
Klinkt leuk, moet even kijken als ik kan anders ben ik er. Moet je je trouwens inschrijven? of staat het op die site?
Als je registreert voor het forum, dan is je emailadres bekend en wordt je op de hoogte gehouden van nieuws, meetings en andere zaken m.b.t. de club.
dat de boutjes van de uitlaat lostrillen had ik ook al 3 keer toen had ik er meer lock tite op gedaan en toe nwas het over
Ik 1 keer, alleen die boutjes zijn zo klein dat ze niet bij de ijzerhandels te vinden zijn, ja wel m3*30 maar niet met een inbus kop, maar gelukkig had een modelbouw winkel er nog eentje liggen. Ik ging er eigenlijk van uit dat er al locktite tussen zat maar heb er geen sporen van kunnen vinden.
Gewoon er een zelfborgend moertje op draaien, dan trilt het niet meer zo snel los. Een tril ringetje is ook wel aan te bevelen.
die belgen die mijn auto hadden gemaakt zijn anders ook erg zuinig met locktite. er was namelijk helemaal niks vastgezet met locktite. dat heb ik zelf gedaan voordat ik ging rijden op advies van de winkel.
Ehm, locktite op een boutje wat erg warm wordt heeft geen zin Locktite kan ook vervelende bijverschijnselen geven zoals dolgedraaide boutjes!