reely ranger brushless is dit een goede ???

Je kan zeggen dat veel van reely niks is, maar er is een auto die echt super is en beter dan een tamiya tt-01 of tb-03 en is het arr touring onderstel voor 60 euro ( 49,99 + 9,99 voor de lagertjes ). Het kan zelfs een mamba met 3s lipo aan. ( mamba komt uit de e-revo die ik tijdelijk van mijn neef mag gebruiken ivm studie) . Maar iedereen denkt als het van een groot merk komt dat het dan ook meteen goede kwaliteit is. Maar bij traxxas en hpi gaan er ook dingen kapot of verslijten ze. En ik zeg niet dat alles van reely goed is, maar deze is wel serieus goed. Maar als er iets bij iemands reely kapot gaat dan is het meteen "ja slechte kwaliteit en weet ik veel voor onzin " Mijn tamiya tgs is f***ing uitgefikt. Dat gebeurd ook bij auto's van grotere merken. Die e-revo die ik te leen heb, ga naar een bmx baan, rij over een heuvel en komt netjes op de grond, vering op sprongen en 1 draagarm kapot. Als die bij jullie gebeurd is het geen probleem en blijft het een goed merk. Maar ik weet zeker als jullie 2 auto's krijgen zonder dat er een merk op staat en je gaat hem testen ( een groot merk en een reely ) weet ik zeker dat er veel voor de reely kiezen. Die traxxas e-revo is bijna alleemaal plasitc, dat reely arr touring onderstel zit al redelijk veel alu op. En die e-revo is minimaal 10 keer zo duur. Dus bij traxxas betaal je meer voor het merk dan de kwaliteit. Mij reely betaal je de auto en niet voor het merk.


Ik geloof er niks van. Net als al je andere posts die ik vandaag voorbij heb zien komen :mrgreen:
 
@ Anssman racing,

Ik moet meestal lachen als ik jou reacties lees man , maarja sorry. Zal ook komen omdat ik een gelukkig persoon ben:rolleyes:

:ontopic:: Waar ging het over ? Of de reely ranger goed is ?


Neen , begin gewoon aan iets deftig wat ondertussen al 100 keer gezegd is.

En alu tja , beginners vinden het altijd VET , het blinkt en valt op. maar beter is het meestal niet hoor. Geef mij maar plastic en carbon
 
ik heb toch niet zo goede ervaringen met de reely ranger, na een paar ritjes was de hoofdtandwiel al kapot, het voor diff is ook stuk. nu heb ik een ansmann madrat, toch wat beter denk ik.
ik heb de ranger nog wel, deze heb ik omgebouwd naar 2wd en doet het nu wel.
 
Ja , het wordt hier zoveel gezegt en toch blijven eigenwijze mensen ons niet geloven:rolleyes:

Madrat is een uistekende wagen, kun je zowat vergelijken met de asso. B4
 
@Annsman racing: Wat doe jij met je auto's? Rijden op het voetbal veld ofzo? Ik heb toch al harde klappen meegemaakt met m'n buggy's... Ik ben benieuwd als je Reely dat overleeft. Als je er zeker van bent mag je jouw zender eens overhandigen aan mij. Dan rij ik er wel even mee.
 
Ik zou zeggen lees dit topic helemaal door en lees b.v. het E-revo topic helemaal door en trek hieruit je conclusie.
Als je nu nog overtuigd bent dat Reely kwaliteitsautos zijn dan spoor je niet helemaal.

Je kan zeggen dat veel van reely niks is, maar er is een auto die echt super is en beter dan een tamiya tt-01 of tb-03 en is het arr touring onderstel voor 60 euro ( 49,99 + 9,99 voor de lagertjes ). Het kan zelfs een mamba met 3s lipo aan. ( mamba komt uit de e-revo die ik tijdelijk van mijn neef mag gebruiken ivm studie) . Maar iedereen denkt als het van een groot merk komt dat het dan ook meteen goede kwaliteit is. Maar bij traxxas en hpi gaan er ook dingen kapot of verslijten ze. En ik zeg niet dat alles van reely goed is, maar deze is wel serieus goed. Maar als er iets bij iemands reely kapot gaat dan is het meteen "ja slechte kwaliteit en weet ik veel voor onzin " Mijn tamiya tgs is f***ing uitgefikt. Dat gebeurd ook bij auto's van grotere merken. Die e-revo die ik te leen heb, ga naar een bmx baan, rij over een heuvel en komt netjes op de grond, vering op sprongen en 1 draagarm kapot. Als die bij jullie gebeurd is het geen probleem en blijft het een goed merk. Maar ik weet zeker als jullie 2 auto's krijgen zonder dat er een merk op staat en je gaat hem testen ( een groot merk en een reely ) weet ik zeker dat er veel voor de reely kiezen. Die traxxas e-revo is bijna alleemaal plasitc, dat reely arr touring onderstel zit al redelijk veel alu op. En die e-revo is minimaal 10 keer zo duur. Dus bij traxxas betaal je meer voor het merk dan de kwaliteit. Mij reely betaal je de auto en niet voor het merk.
 
Ik zou zeggen lees dit topic helemaal door en lees b.v. het E-revo topic helemaal door en trek hieruit je conclusie.
Als je nu nog overtuigd bent dat Reely kwaliteitsautos zijn dan spoor je niet helemaal.

Ik zeg niet dat alles van reely kwaliteit is, alleen dat touring onderstel vind ik wel goed.
 
Tja.. Fanboys...

Je hebt kunststof, en je hebt kunststof.
Je hebt kunststof dat breekt als je het buigt, en je hebt kunststof dat verwerkt is met andere materialen, zoals fiber reinforced kunststof, wat in zijn geheel niet te vergelijken is met het eerder genoemde kunststof.

Aluminium? Geef mij maar kunststof. Aluminium is duur en buigt. Het buigt ook zonder dat je het kan zien. Tevens is het vaak zwaarder dan kunststof. Overigens is aluminium op sommige plekken wel positief.

Ah fijn, hier kunnen we lang over doorgaan want hier zijn al honderden topics over langs geweest, maar kwaliteit moet je toch ervaren. Veel mensen die 'aanhangers' van merken zoals Reely zijn, hebben alleen maar auto's van Reely gehad, en nog nooit 'geproefd' van echte merken. Er zit wel degelijk verschil in. Waar verklaar je anders het prijsverschil in? Dat je betaalt voor het merk; oké daar kan ik mee in komen. Maar dat gaat echt niet over honderden euro's. Kwaliteit materiaal kost geld, en daar betaal je ook voor.
De fabrikant maakt op een auto van 500 euro echt geen 400 euro winst omdat volgens jou de auto in feite maar 100 euro kost.
Ikzelf heb een Traxxas Bandit gehad waar ik 1 maal schade aan heb gehad. Ik ben zelfts met ruim 80 tegen een stoeprand aan geketst, en had voor ongeveer 3 euro schade. De andere onderdelen was niets aan te zien.

Natuurlijk, alles kan kapot! Maar ik neem aan dat je (naar aanleiding van veel slechte ervaringen van mensen) toch wel kunt concluderen dat Reely toch echt een minder merk is dan A merken.


Jouw voorbeeld van je Arr onderstel of zo iets met een mamba set. Het zal het vast wel aan kunnen. Dat kan een simpele TT-01 ook, maar het ding slijt als een gek zonder dat je het in de gaten hebt. De onderdelen en transmissie zijn daar gewoon niet op berekend. Een keer gaat het mis.

Niets persoonlijks hoor, ik kon het gewoon even niet laten om zo een bondig antwoord te geven. Dit soort discussies komen door en door langs, en er zijn altijd mensen die zweren bij merken als Reely.

Auto van 100 euro? Kan je rekenen?

Lijstje:
hpi blended 33 euro voor 2 banden = 66 euro
velgen 13 euro voor 2 velgen= 26 euro
lrp regelaar= 90 euro
andere veren= 15 euro
corally motor 55 euro
zender= 50 euro
onderstel= 50 euro
kogellagertjes= 10 euro
team orion racing pack= 55 euro ( noem ik maar even een accu pack )
mercedes clk dtm= 45 euro ( noem ik maar even een body )
verf= 8 euro
servo= 40 euro
totaal: 510 euro, als jij dit intotaal voor 100 kan kopen ben ik heilig;)

(Nou de tandwielen spur en motor tandwiel zijn nog super en het diff ook, die aandrijving en transmissie zijn namelijk van metaal).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga een reely ranger kopen en ik zal wel vertellen wat ik er van vind. ik ben er van overtuigd dat het goede auto's zijn voor de beginnende/ al wat ervaren rijders met en niet al te groot budget. Natuurlijk is traxxas beter maar dat is ook zeker duurder en het probleem bij traxxas is dat je ook echt voor het merk betaalt, ook voor het kwaliteit natuurlijk maar toch is traxxas behoorlijk duur.
 
veel succes. je zal rap van gedacht veranderen. ik denk dat je het forum nog niet goed heb bekenen. TRAXXAS duur. laat mij niet lachten.
het is het goedkoopste spul dat je vind van iets of wat van kwaliteit.

TIP: beter een goede traxxas okkazie dan een nieuwe reely


Ik ga een reely ranger kopen en ik zal wel vertellen wat ik er van vind. ik ben er van overtuigd dat het goede auto's zijn voor de beginnende/ al wat ervaren rijders met en niet al te groot budget. Natuurlijk is traxxas beter maar dat is ook zeker duurder en het probleem bij traxxas is dat je ook echt voor het merk betaalt, ook voor het kwaliteit natuurlijk maar toch is traxxas behoorlijk duur.
 
En ik volg Dafke ! Traxxas is nog goedkoop..

Waarschijnlijk kom je over 2 weken terug in dit topic om te melden dat we toch gelijk hadden en dat de reely crap is.

Dit soort mensen heb ik hier al een aantal keer gezien hoor!
 
Ja, ik wouw eerst dus een reely ranger kopen, heb toch maar een traxxas rustler gekocht!
Wel een stuk duurder!! maar zeker beter! Mooie accu erbij gekregen, de lader doet er wel LANG over! Over de afstandsbediening valt ook zeker niet te klagen, de auto is zeker top! ik ga er wel een snellader bij kopen denk ik want ik heb de auto gister gekocht en de accu gelijk aan de oplader gelegd on half 5, was vannacht pas klaar rond 2 uur. Maar ik moet wel zeggen, traxxas is toch niet zo duur want je krijgt je auto R2R , bij de zaak waar ik hem kocht kreeg ik ook nog 8 AA batterijtjes voor de afstandsbediening en het kwaliteit van het plastic is super!

Dank jullie allemaal voor de tips!
 
Hallo allemaal!

Even een heeeel korte intro;
In het verleden al enkele keren met RC bezig geweest. In mijn jonge jaren auto's (mijn eerste auto was een Tamiya "The Frog"...) en boten. Later vliegtuigen. Bij gebrek aan tijd en zin heb ik enkele jaren geleden het laatste spul weggedaan.

Indertijd had je niet zo veel keus; beide electro auto's die ik had waren dan ook van Tamiya. Ik heb er van alles aan gesleuteld (Tamiya "Gold" motor, alles gelagerd etc).

Enkele feiten zijn me bijgebleven; (1)alles gaat kapot. Ik heb werkelijk vrijwel alles wel een keer vervangen, tot aan een volledig frame toe. Als je maar lang genoeg rijdt en/of gekke dingen doet gebeurd dat bij iedereen en elk merk. (2) elk merk/type RC auto heeft wel een zwakke plek wat vaker kapot gaat (bij The Frog waren dat bijvoorbeeld de aandrijfassen en de zwakke verbinding van het frame naar de voortrein)

Fast forward na nu;
De geboorte van mijn zoon was een goed excuus om het geheel nieuw leven in te blazen. (Nee het is écht voor mijn zoontje, ik moet gewoon begeleiden omdat hij nog zo jong is...). Uhm....hij is nu 3+ .....en kan het al best redelijk!!!

Sinds enkele weken zijn wij dus in het bezit van een Reely Cross Tiger II. We hebben er, schat ik, zo'n twintig keer mee gereden en het karretje houdt het tot nu toe aanzienlijk beter dan het spul wat ik vroeger had.
Ik heb bij de aankoop bewust het goedkope segment opgezocht; mijn zoontje rijdt 90% van de tijd en de kans op brokken is dus groter. Goedkope onderdelen/vervanging is dan zeer welkom. Ook heb ik, vanwege zijn leeftijd, de snelheid beperkt tot ~50%.

Echter, het valt me op dat de bouwkwaliteit van deze wagen beter is dan de modellen die ik vroeger had; standaard kogellagers, juiste platics gebruikt (Cross Tiger II gebruikt de 'taaie' lexaan delen voor de arm links) etc.

Ja, de zender is werkelijk bagger, de servo zal niet het eeuwige leven hebben en de motor wordt aardig heet als er 3000mAh packs in gaan. En achteraf gezien had ik misschien beter een type kunnen kiezen waarbij motor en accu beschermd zijn door een onderplaat. Ach....

Het grappige is dat Tamiya nu "The Frog" weer te koop heeft.....voor $253!!! Dat is dus zonder zender etc.
Zelfs uit nostalgische overwegingen; nog in geen 253 jaar!!!. De Cross Tiger II is een veel beter product. Punt.
(Want eigenlijk is het gewoon de Tamiya Baja King - TL01B onderstel met grote wielen en dikke veren...maar dan zonder Tamiya prijsje)

Door de ervaringen uit het verleden weet ik ook zeker zeker dat andere delen van de nieuwe auto kapot zullen gaan, is het niet van een botsinkje, dan is het wel van slijtage (of een personenauto die erover heen rijdt....). Daarom heb ik alvast maar twee volledige reserve autos gekocht (Cross Tiger I bouwpakket). 49 euro per stuk... :)

Dus voor 210 euro één rijdende auto en twee autos aan reserve onderdelen...daar koop je "The Frog" bouwpakket nog niet eens voor!!!
Voorlopig lach ik me slap met Reely....
 
Back
Top