T-Rex 550E, 6S-4200mAh/5000mAh?

Hoi,

Ik heb sinds gister een T-Rex 550E binnen. Ik zit nu te twijfelen over de capaciteit van de LiPo's. Wat kan ik beter nemen, 6S 4200mAh or 6S 5000mAh?. Ik heb alleen die twee keuzes omdat ik Hyperion packs ga bestellen.

Wat is wijsheid?

Gr. Boudewijn
 
Hallo Boudewijn,

Ik las gisteren in een online magazine een test van de 550. Men was het meest enthousiast over de wat lichtere packs (3800).

Ik heb de test gemaild naar de HCW, die komt wel bij jou terecht denk ik?

Groeten,
Jan
 
hoi
een kenis van mij heeft er een t-rex 550e fbl
heeft mijn turnigys 4000 30c geprobeert
balance niet zo goed,moet de pack helemaal na onder schuiven tot onder in de kap
maar de helft op de lipo trede
met krape 4min 3d, vergruik 3300mah
ik zou gaan voor zwaardere pack 5000

gr hub
 
Ik ben ook in bezit van t rex 550. Ik vlieg deze op li-polar 6s 5000 mA van freakware. Zelfs deze mochten nog iets zwaarder zijn om het zwaartepunt goed te krijgen. Vlieg 9 min, heb dan 4000 mA verbruikt. Ga jij trouwens met de standaart regelaar vliegen, deze is namelijk krapjes bemeten kwa vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook een post op Helifreak geplaatst en het valt me op dat de meningen verdeeld zijn. Het liefst zou ik voor een 4200mAh 45C gaan. Maar ik denk dat dat net iets te weinig voor genoef flighttime en qua gewicht. Dus waarschijnlijk wordt het een 5000mAh 35/45C.

Ga jij trouwens met de standaart regelaar vliegen, deze is namelijk krapjes bemeten kwa vermogen.

Nee, ik ga met een Kontronik JIVE 100+ LV & PYRO 600-12 vliegen.
 
Ik zit met mn 12s setup met van de Nanotech 2650 6S pakketten, balance is spot on.

Alles van 800-900 gram werkt prima.
 
Ik vlieg met de hyperion 35C 4200 mah in een flybar trex 550
Het ligt aan je vliegstijl, maar ik vlieg ongeveer 6,5 min en doe er dan ong 2700 terug in. Mijn vliegstijl is nog geen hardcore 3d, maar wel inverted, tail stops, funnels, beetje tictocs e.d. vaak met 85% rpm en soms even 100% als het nodig is, de 16 pinion en 525 bladen.

De accu moet iets naar voren zodat de achterste band nog over de accu kan. De accu zit goed vast. De CG is heel iets naar de staart, maar ja, dat merk je alleen met hoveren.

Ik vlieg overigens met de standaard ESC. Die voldoet nog prima voor mij en de max amp is voldoende. Als je extreem vlieg kan ik me indenken dat je meer ampere trekt, maar een zwaardere ESC is met de standaard motor wat mij betreft niet nodig. Als je grotere bladen neemt en zeker als je 'm verlengt naar een 600 zal een andere ESC van toegevoegde waarde zijn.
De piek van de ESC is 110 amp de amp van m'n lipo is 147 amp. een 45C lipo is dus ook een overkill. Ik heb ook een goedkope lipo van 4000 amp en 25 C. Die worden warmer, maar voldoen nog.

De governor van de standaard ESC is niks, dus die gebruik ik niet. Ik ga 'm binnenkort voorzien van een total-g en gebruik daar dan de governor van. Tegen een sensor om het toerental te meten kan geen enkele ESC tegenop wat mij betreft. ESC wordt dan aangestuurt door de total-g. Daarnaast is de BEC in de align ESC goed.

even mijn gedachten

grt
Dennis
 
Ik vlieg met de hyperion 35C 4200 mah in een flybar trex 550
Het ligt aan je vliegstijl, maar ik vlieg ongeveer 6,5 min en doe er dan ong 2700 terug in. Mijn vliegstijl is nog geen hardcore 3d, maar wel inverted, tail stops, funnels, beetje tictocs e.d. vaak met 85% rpm en soms even 100% als het nodig is, de 16 pinion en 525 bladen.

De accu moet iets naar voren zodat de achterste band nog over de accu kan. De accu zit goed vast. De CG is heel iets naar de staart, maar ja, dat merk je alleen met hoveren.

Ik vlieg overigens met de standaard ESC. Die voldoet nog prima voor mij en de max amp is voldoende. Als je extreem vlieg kan ik me indenken dat je meer ampere trekt, maar een zwaardere ESC is met de standaard motor wat mij betreft niet nodig. Als je grotere bladen neemt en zeker als je 'm verlengt naar een 600 zal een andere ESC van toegevoegde waarde zijn.
De piek van de ESC is 110 amp de amp van m'n lipo is 147 amp. een 45C lipo is dus ook een overkill. Ik heb ook een goedkope lipo van 4000 amp en 25 C. Die worden warmer, maar voldoen nog.

De governor van de standaard ESC is niks, dus die gebruik ik niet. Ik ga 'm binnenkort voorzien van een total-g en gebruik daar dan de governor van. Tegen een sensor om het toerental te meten kan geen enkele ESC tegenop wat mij betreft. ESC wordt dan aangestuurt door de total-g. Daarnaast is de BEC in de align ESC goed.

even mijn gedachten

grt
Dennis

Zo... 6,5 minuut is wel erg lang moet ik zeggen. Ik kan het me haast niet voorstellen na wat ik tot nu toe heb gelezen. Maar het zal wel kloppen dan. Ik vlieg zelf 4,5 minuut met 6S 5000mAh 30C op mijn T-Rex 600 ESP. Ik vind het prijsverschil tussen een 35C en 45C niet zo heel veel, daarnaast is de 45C net wat zwaarder, goed voor de CG.

Ik ben zelf ook geen harcore 3D vlieger. Ik vlieg volop rond, af en toe inverted, backwards loopings, veel rainbows en af en toe en tic toc.

Ik gebruik geen Align elektronica. Ik maak gebruik van een Kontronik JIVE 100+ LV met een PYRO 600-12. En ik ben van plan om er een (Mini) V-Bar op te zetten.
 
moet wel even corrigeren dat ik er na 6,5 min 3100 terug in stop. Haalde er even twee door elkaar.

oke, met jou vliegstijl moet je dan ook makkelijk 6,5 min halen. Zo lang je maar goed met de collective om gaat. Een trex 600 trekt veel meer dan een 550. Is veel lichter en kleinere bladen, dus dat verschil is te verklaren.

Wat de vliegtijd is met die kontronic motor durf ik echt niet te zeggen. Dat wordt testen. Als je zeker wilt zijn moet je gewoon voor een 5000 gaan, maar ik vindt het lagere gewicht wel lekker.

je komt er trouwens vanzelf achter als je de lipo van de 600 probeert.

Ben ook erg benieuwt hoe de vliegtijd is als ik de total-g erin heb. Wil de kop van de 600 erop doen.
 
5000 30C erin, en gaan met die banaan, brengt voor velen de beste oplossing kwa CG/vliegtijd.

Vliegtijd met de Kontronik set is langer als met de align set(welke overigens loeiheet wordt, zelfs met lichte 3d..)
 
Ik ben echt een noob op het gebied van regelaars ampere's enz enz. Zou iemand mij kort en simpel uit kunnen leggen hoe dat zit bij de 550 ik hoorde dat dit standaard krap aan is?

Ik heb de 550 fb besteld met een Castle 100 amp 6s en 600mx motor. Bij de tech. van de mx motor staat Max continuous current: 90A/150A(5sec) ??

groeten

Peter
Wat denken jullie hiervan?
 
Met 3200 kun je 7 min vliegen op 550, scheelt pak geld en laadtijd natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7 minuten met een 3200 6s pack op een heli van tussen de 3.2 a 3.6 kg? Nou echt niet. Graag zie ik hier een video van met een contineu shot na het landen en het uitlezen van de lipo. Die is echt 1% dan.:yes:
 
Back
Top