Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ga jij trouwens met de standaart regelaar vliegen, deze is namelijk krapjes bemeten kwa vermogen.
Ik vlieg met de hyperion 35C 4200 mah in een flybar trex 550
Het ligt aan je vliegstijl, maar ik vlieg ongeveer 6,5 min en doe er dan ong 2700 terug in. Mijn vliegstijl is nog geen hardcore 3d, maar wel inverted, tail stops, funnels, beetje tictocs e.d. vaak met 85% rpm en soms even 100% als het nodig is, de 16 pinion en 525 bladen.
De accu moet iets naar voren zodat de achterste band nog over de accu kan. De accu zit goed vast. De CG is heel iets naar de staart, maar ja, dat merk je alleen met hoveren.
Ik vlieg overigens met de standaard ESC. Die voldoet nog prima voor mij en de max amp is voldoende. Als je extreem vlieg kan ik me indenken dat je meer ampere trekt, maar een zwaardere ESC is met de standaard motor wat mij betreft niet nodig. Als je grotere bladen neemt en zeker als je 'm verlengt naar een 600 zal een andere ESC van toegevoegde waarde zijn.
De piek van de ESC is 110 amp de amp van m'n lipo is 147 amp. een 45C lipo is dus ook een overkill. Ik heb ook een goedkope lipo van 4000 amp en 25 C. Die worden warmer, maar voldoen nog.
De governor van de standaard ESC is niks, dus die gebruik ik niet. Ik ga 'm binnenkort voorzien van een total-g en gebruik daar dan de governor van. Tegen een sensor om het toerental te meten kan geen enkele ESC tegenop wat mij betreft. ESC wordt dan aangestuurt door de total-g. Daarnaast is de BEC in de align ESC goed.
even mijn gedachten
grt
Dennis
Ik vlieg op mijn 550 met 3200 6s, gemakkelijk 6min