Hong-Nor SCRT10 TOPIC

haha, ja kan...
In feite ishet een kruising tussen een RC8e en een SC8e.
Misschien moet ie dan maar BB8e heten :rolleyes: en de grap is dat ie er bijna hetzelfde uitziet als een SCRT 10 (onder de kap dan alleen he)

Maareh om even on topic te blijven: Wat zijn dat voor shocks? Ze zien er precies zo uit als de bigbores van Associated volgens mij? Misschien kan ik deze ook wel gebruiken.

Ik kan ook nergens vinden wat een SCRT 10 weegt, iemand?
 
Laatst bewerkt:
@haastnooit, op pag 2 staat alles beschreven en betere foto's

@dj, de mijne weegt op de kop af 3001gr:D dus zeg maar 3 kilo.

alleen moet de body nog bestikkeren voordat daar een foto van komt.
en aan de binnenkant ook nog tape erop doen dus er komen nog wel wat grammetjes erbij.

en de body staat wel iets hoger als voorheen maar daardoor raken je wielen nu ook echt de body niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt. Ik had een discussie met de jongens van Tekin over waarom een 550 size motor niet in een 1/8 buggy zou gaan maar wel in een SC auto. Volgens hun kan de motor het niet aan in een buggy. Maar de SC4X is speciaal voor de 4x4 SC auto's ontwikkeld. De grap is alleen dat de RC8 3.3 kilo weegt en de SCRT dus 3 kilo zoals je zegt. Aan het verschil in gewicht kan dat dan niet liggen. De SCRT heeft toch ook een alu bodemplaat?
 
full
full
hier wat foto's met de
full
nieuwe body.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit serieus te overwegen mijn Slash 4x4 te verkopen en deze er voor terug te nemen met een goede Brushless setup.
 
Omdat ik hem onlangs heb gereden met een Brushless setop van Novak en hij beter aanvoelt dan de Slash doet. Met name bij de jumps en de strakkere bochten.

Niet dat de Slash 4x4 niet goed mee kan komen, maar ik denk dat er net iets meer potentieel in de SCR10 zit.
 
Hihi hij heeft thuis ook kunstgras (LOL).
Ik heb helaas niks meer gehoort over je paarse map, verschillende mensen gevraagd.
Inmiddels heb ik ook al calibers aangeschaft, ik was jalours op jouw grip, ga ze zondag inrijden met mn hyper (wedstrijd in Dortmund).
 
ja helaas gies ik kijk nog wel hoe ik ze weer download en dan effe kopieer.
maar toch bedankt voor het vragen.

en jammer dat je zondag er niet bij ben want zondag ga ik waarschijnlijk weer even naar helmond,maar in ieder geval veel succes in dortmunt.
 
ik net nieuwe shocktowers besteld. Hoop ze volgende week binnen te krijgen. Ben erg benieuwd hoe ze zijn:

STJ40948GM_resize.jpg

STJ40870RGM_resize.jpg
 
Omdat ik hem onlangs heb gereden met een Brushless setop van Novak en hij beter aanvoelt dan de Slash doet. Met name bij de jumps en de strakkere bochten.

Niet dat de Slash 4x4 niet goed mee kan komen, maar ik denk dat er net iets meer potentieel in de SCR10 zit.
Ja dat kan ook niet missen. De Slash is een SC auto en de SCRT 10 is een buggy met een SC kap erop. En dan nog een veel dikkere motor erin en allemaal zaken die bij de Slash hopups zijn, zoals dogbones, centerdiff etc. Als je bij de Slash 4x4 al die dingen moteert gaat ie ook een stuk beter rijden. Dan hou je alleen nog dat de Slash een hoger cog heeft en daar doe je niks aan. Het blijft toch een auto die gewoon meer is bedoeld om te bashen denk ik. En wedstrijd tegen een 1/8 buggy (wat de SCRT 10 in feite is) wint een Slash nooit.
 
Tja, dat bedenk ik niet. Van mij hoeft dat niet met die regeltjes hoor. Maar als je het aan mij vraagt vind ik het een grote grap. Je mag alleen een 2S lipo rijden maar het maakt niet uit of je een borstel motortje of een raketmoter hebt. Of je een plastic high cog chassis hebt of een buikschuiver. Niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt maar als men ervoor kiest om dat in 1 klasse onder te brengen... moet je zelf weten. Ik doe daar toch niet aan mee. Ik zoek alleen een auto die gaaf rijdt. of het nou een buggy, SC of kruising tussen van alles is zal mij aan m'n derriere oxideren zeg maar. Ik ga niet voor niets een buggy tot SC ombouwen. En de grap is dat je er een voor- en achterbumper opzet en een andere kap en het is een andere klasse. Niet natuurlijk.... maar hij rijdt wel een stuk beter. Daar wordt op andere fora ook over gelachen, alsof dat niet eerlijk zou zijn. Wat maakt dat nou uit denk ik dan. Een auto uitbrengen waarbij door de fabriek precies hetzelfde is gedaan mag dan ineens wel? Het zal wel hoor....
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan ook niet missen. De Slash is een SC auto en de SCRT 10 is een buggy met een SC kap erop. En dan nog een veel dikkere motor erin en allemaal zaken die bij de Slash hopups zijn, zoals dogbones, centerdiff etc. Als je bij de Slash 4x4 al die dingen moteert gaat ie ook een stuk beter rijden. Dan hou je alleen nog dat de Slash een hoger cog heeft en daar doe je niks aan. Het blijft toch een auto die gewoon meer is bedoeld om te bashen denk ik. En wedstrijd tegen een 1/8 buggy (wat de SCRT 10 in feite is) wint een Slash nooit.

Mag je mij toch is uitleggen waarom de scrt10 een buggy zou moeten zijn? Ziet er toch behoorlijk als een SC uit. Dat hij sneller is dan de traxxas, tja beter ontworpen zeg ik dan. Komt nu een beetje over alsof je nogal zuur bent over je simpele "slash", en daarom de rest maar als buggy's begint te betitelen. Trouwens als je alle door jouw genoemde delen op de slash monteert is het dan ook plotseling een buggy of? Vooruitgang is not a crime!
 
Tja, dat bedenk ik niet. Van mijn hoeft dat niet met die regeltjes hoor. Maar als je het aan mij vraagt vind ik het een grote grap. Je mag alleen een 2S lipo rijden maar het maakt niet uit of je een borstel motortje of een raketmoter hebt. Of je een plastic high cog chassi hebt of een buikschuiver. niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt maar als men ervoor kiest om dat in 1 klasse onder te brengen... moet je zelf weten. Ik doe daar toch niet aan mee. Ik zoek alleen een auto die gaaf rijdt. of het nou een buggy, SC of kruising tussen van alles is zal mij aan m'n derriere oxideren zeg maar. Ik ga niet voor niets een buggy tot SC ombouwen. En de grap is dat je er een voor en achterbumper opzet en een andere kap en het is een andere klasse. Niet natuurlijk.... maar hij rijdt wel een stuk beter. Daar wordt op andere fora ook over gelachen, alsof dat nier eerlijk zou zijn. Wat maakt dat nou uit denk ik dan. Een auto uitbrengen waarbij door de fabriek precies hetzelfdeis gedaan mag dan ineens wel? Zal wel hoor....

Ik snap het niet ?
 
Mag je mij toch is uitleggen waarom de scrt10 een buggy zou moeten zijn? Ziet er toch behoorlijk als een SC uit. Dat hij sneller is dan de traxxas, tja beter ontworpen zeg ik dan. Komt nu een beetje over alsof je nogal zuur bent over je simpele "slash", en daarom de rest maar als buggy's begint te betitelen. Trouwens als je alle door jouw genoemde delen op de slash monteert is het dan ook plotseling een buggy of? Vooruitgang is not a crime!
Moet ik dat uitleggen? Dat kan je toch zelf ook zien? Kijk naar een buggy zonder kap en dan naar een SCRT zonder kap. Denk de bumpers even weg en wat zie je dan? Heeft niks me zurigheid te maken hoor. Ik vind het design van de aandrijflijn van de Slash niet zo best. Dat van een Buggy is veel beter. Alleen is het een andee auto. Ik vind het juist briljant om een buggy omte bouwen to SC. Zo briljant zelfs dat ik het zelf ook ga doen! Maar ik vind het wel een beetje hypocriet om dan net te doen of we het over 2 identieke ontwerpen hebben en dan te zeggen dat de ene beter is. Nee, het is appels en peren. En dat is nou juist ook het leuke. Ik doe mijn Slash ook helemaal niet weg omdat het een auto is die weer hele andere leuke dingen heeft die een SCRT 10 weer niet heeft. Het is juist leuk om allebei te hebben.
 
het rare is dat de layout van de scrt idd gelijk is aan een buggy, maar daar houdt de vergelijking imo toch een beetje op. Ik heb met zowel buggies, truggies, monsters en sc's gereden en een buggy rijdt toch net iets strakker als mijn scrt10.
Misschien heeft het te maken met de draagrmen en banden of een andere geometrie, maar om nu simpelweg naar het chassis te kijken en te zeggen: buggy, dus rijdt ook zo is een beetje kort door de bocht.
Hij rijdt strak, maar ik heb ook met 4x4 slashes gereden die net zo strak reden.
 
Back
Top