E-REVO topic

tapen is hier denk ook geen oplossing voor,als je ze niet taped baloonen ze en zou je alleen op het middelste van de band rijden en zouden niet alleen de buitenkanten afslijten.ik rij ook met phaltlines en ik heb nergens last van ,vind dit er heel raar probleem.
 
Mashers slijten ook vrij rap op asfalt, ten minste bij mij op 1 set accu's hingen er al vellen aan.
Probeer anders eens de roadrage op asfalt, ik heb een set waar ik eigenlijk weinig mee rijd dus kan je ook niet hele goede feedback geven.
Maar vond dat ik wel meer grip had als met de hpi's
Ze hebben ook dikkere wangen zoals je hier kan zien:
SAM_1600.jpg
 
Nieuwe mensen hebben m nog niet gezien he? ;)

Maar zelf zou ik ook graag een voorbeeld willen zien op een auto ipv het fabrieksplaatje. Sorry dat hij mijn auto was:rolleyes::D
 
Yup, de banden die westcoast post zullen het ook een heel stuk beter vol houden dan die hpi banden.
zolang de wang van de band maar in kan veren zodat het loopvlak redelijk vlak op straat blijft zul je geen problemen hebben.

ps: Ik heb hier nog een hele lading Lauterbacher (bigscale) touringcar wielen liggen. mischien toch maar eens adapters maken zodat ik die op de Revo kan zetten. :)
 
banden

als de banden harder slijten aan de buitenkant dan aan de binnenkant dan zijn ze waarschijnlijk te zacht opgepompt.beetje meer lucht erin dus.:yes: :lol:
 
dan zou je in princiepe de proline series 40 adapters kunnen aan passen... halve milimeter van alle zijden en boom instant hex adapter voor je TC wielen...
 
als je echt fancy gaat doen even laten annodizen als je klaar bent met het aanpassen...

Hoe ga je het doen? vijl en een bankschroef of een goede draaibank (is dat de vertaling van "lathe"?)
 
Mashers slijten ook vrij rap op asfalt, ten minste bij mij op 1 set accu's hingen er al vellen aan.
Probeer anders eens de roadrage op asfalt, ik heb een set waar ik eigenlijk weinig mee rijd dus kan je ook niet hele goede feedback geven.
Maar vond dat ik wel meer grip had als met de hpi's
Ze hebben ook dikkere wangen zoals je hier kan zien:
SAM_1600.jpg

Waar kan je die kopen (url of pm) en hebben die hex 17 ?

als de banden harder slijten aan de buitenkant dan aan de binnenkant dan zijn ze waarschijnlijk te zacht opgepompt.beetje meer lucht erin dus.:yes: :lol:
Grapjas ;)
 
velgen/banden

Ik heb een setje maximizer velgen zero offset en een setje 1/2 offset.
Nu heb ik een setje onroad banden (roadrage) en een setje offroad banden (dirt claws). Wat raden jullie aan? De onroad of de offroad op de 1/2 offset of zero offset? En wat zijn de voor- of nadelen hierbij?
Een voordeel wat ik me wel kan bedenken is de betere stabiliteit met 1/2 offset, maar wil ik die juist hebben in combinatie met de onroad of offroad?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1/2 offset met onroad en de zero offset met offroad.
 
Laatst bewerkt:
halve offset = breedere auto = meer stabiliteit

halve offset zou ik aanraden voor de banden die je het meest gebruikt of gewoon losmaken als je ze wil gaan gebruiken, maar dat hangt er een beetje van of of je zo electrische schroevendraaier hebt ten voorkoming van de RSI...
 
Ik zou de offroad op 1/2 offset zetten.
Vaak heb je in bochten een hoop grip waardoor ie op standaard offset snel om valt. Bij offroad rijden kan ie snel gaan happen. Bij onroad gebruik is het vaak glijden en is 1/2 offset niet heel erg nodig.

Toch zou ik altijd voor 1/2 offset kiezen bij de revo.
 
Bij onroad gebruik is het vaak glijden en is 1/2 offset niet heel erg nodig..

Hm, ik zou gevoelsmatig zeggen het is juist andersom. Maar ga het toch zo proberen, ook omdat ik de onroads al op de zero offset heb liggen... ;)

Toch zou ik altijd voor 1/2 offset kiezen bij de revo.

zou ook idd mijn voorkeur zijn, maar ik heb nu eenmaal van beiden een setje liggen.

... of gewoon losmaken als je ze wil gaan gebruiken, maar dat hangt er een beetje van of of je zo electrische schroevendraaier hebt ten voorkoming van de RSI...

Ik zou ze ook naar gelang uitelkaar kunnen draaien en er de andere banden op leggen. Dat was ook in eerste instantie de bedoeling van beadlocks. Maar het gaat toch minder makkelijk en snel dan ik gedacht had, vandaar dat ik er een setje bij gekocht heb.

In iedergeval bedankt voor jullie reacties! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Hm, ik zou gevoelsmatig zeggen het is juist andersom. Maar ga het toch zo proberen, ook omdat ik de onroads al op de zero offset heb liggen... ;)
Ja... het is wat lastig uitleggen.
Ik heb gewoon gemerkt dat op hobbelige offroad banen de 1/2 offsets het erg goed doen, vooral in het bochtenwerk. Maar dat moet je gewoon een keer gedaan hebben (even op een offroad circuit rijden met standaard offset en dan 1/2 offset).
Voor een beetje rijden op asfalt heb je het niet echt nodig. Ik neem tenminste niet aan dat je op een compleet uitgezet circuit op straat rijdt...
 
Back
Top