E-REVO topic

Ja... het is wat lastig uitleggen.
Ik heb gewoon gemerkt dat op hobbelige offroad banen de 1/2 offsets het erg goed doen, vooral in het bochtenwerk. Maar dat moet je gewoon een keer gedaan hebben (even op een offroad circuit rijden met standaard offset en dan 1/2 offset).
Voor een beetje rijden op asfalt heb je het niet echt nodig. Ik neem tenminste niet aan dat je op een compleet uitgezet circuit op straat rijdt...

Wat ik bedoel: hoe meer grip je hebt, hoe sneller je op je kant kunt gaan en dus meer profijt hebt mij een stabielere wegligging (lees: de 1/2 offset). Ik ging er vanuit dat je onroad meer grip hebt dan offroad, dus de 1/2 offset met de onroad banden. Maar aangezien ik onroad veel minder scherpe bochten maak zou dat dit verhaaltje weer tegenspreken en zou ik meer profijt hebben met de 1/2 offset met offroad banden.

Maar ik begrijp nu ook uit mijn eigen verhaal dat het een kwestie van voorkeur en proberen is en aangezien ik de onroads al op de zero offset heb liggen, laat ik het even zo en komen de offroads op de 1/2 offset en ga ik dat eerst eens proberen. Bevalt het niet kan ik ze dan wel een keertje wisselen.

Ik heb een setje maximizer velgen zero offset en een setje 1/2 offset.
Nu heb ik een setje onroad banden (roadrage) en een setje offroad banden (dirt claws). Wat raden jullie aan? De onroad of de offroad op de 1/2 offset of zero offset? En wat zijn de voor- of nadelen hierbij?
Een voordeel wat ik me wel kan bedenken is de betere stabiliteit met 1/2 offset, maar wil ik die juist hebben in combinatie met de onroad of offroad?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1/2 offset met onroad en de zero offset met offroad.

Ik rijd al een hele tijd met maximizers met 1/2 offset en dirtclaws. Bevalt erg goed. off road zeer stabiel en uitstekend grip (maar ook weer niet teveel) Zelfs in los zand (strand) heb je geen paddles nodig. Gaat prima met deze combi.

hebben 17mm hex ja,en hij heeft ze dacht ik van ebay .

Mashers slijten ook vrij rap op asfalt, ten minste bij mij op 1 set accu's hingen er al vellen aan.
Probeer anders eens de roadrage op asfalt, ik heb een set waar ik eigenlijk weinig mee rijd dus kan je ook niet hele goede feedback geven.
Maar vond dat ik wel meer grip had als met de hpi's
Ze hebben ook dikkere wangen zoals je hier kan zien:

Gevonden bij prolineracing ... heeft iemand ervaring met die firma ???
Opsturen van goederen, service enz ...

Gevonden bij prolineracing ... heeft iemand ervaring met die firma ???
Opsturen van goederen, service enz ...

Ik heb mijn roadrage van towerhobbies, meerdere keren bestellingen gedaan en nooit geen problemen. En ze zijn ook nog eens 3 dollar per set goedkoper... :lol:
Verzendkosten vind ik ook meevallen, ik heb nu een bestelling van 4 velgen en wat klein spul voor totaal 106 dollar en centen. Verzendkosten zijn 14.70 dollar voor een levertijd van 7 - 14 dagen. Een spoedbestelling was 53.00 dollar ongeveer, maar dan heb je ze ook met een dag of 4 a 5 in huis dacht ik.
Towerhobbies heeft ook regelmatig aanbiedingen in de vorm van coupons die je per mail krijgt (kortingcodes) die je kunt meegeven aan je bestelling. zo heb ik op mijn bestelling van 106 dollar een korting gekregen van 20 dollar. Nadeel is wel dat je een keer een bestelling moet doen voordat je in hun mailinglijst bent opgenomen.

Maurice,

--tip/modus on--
Kijk eens op Liquid RC, No bull world-wide shipping verzendkosten altijd 0,99 dollarcent en normaal heb je met 4 tot 5 werkdagen je bestelling binnen...
--tip/modus off--
;)

Yep, ken ik, tnx! ...is idd al heel vaak hier voorbij gekomen, alleen hadden die niet de spulletjes op voorraad die ik moest hebben... en dan vind ik tower een hele goeie tweede. En in feite heb ik met mijn 20.00 dollar korting in dit geval eigenlijk hetzelfde.

Dan kan de slipper iig nooit goed gezeten hebben, dan zat hij volledig aan.

Heb het iig nog nooit gezien, gelukkig is de reparatie niet zo duur.

Sinds ik mijn ERBE heb, heb ik eigenlijk nog nooit andere tandwielen gebruikt. Rij met de standaard 18/65 tandwielen. Ben tevreden met acceleratie en eindsnelheid (met 2 x 2S). Ik rij af en toe op het strand en dan is iets meer eindsnelheid toch wel leuk. Wat adviseren jullie?

Hallo, kan iemand mij vertellen of de lipo cut off standaard ingesteld staat ?
Ik heb mn lipo batterijen binnen en wilde graag gaan rijden maar ik weet dus niet
of die lipo cut off aan staat of niet.
Heb een erbe ...alvast bedankt !
Gr stafford

RTFM%20book.jpg

ps. koop een fieldcard, altijd handig om settings te controleren en te veranderen tijdens het rijden.

Laatst bewerkt:
ja idd. ik zet de slipper altijd volledig vast omdat ik toch niet veel spring.
vind het wel vreemd hoe zoiets kan afbreken :s
Je slipper heel vast zetten werkt niet.
Daar is ie niet voor gemaakt. Je trekt daarmee de alu houdertjes krom waardoor na verloop van tijd de slipper helemaal niet meer werkt.

Zo ziet het er dan uit. Je ziet dat de binnenkant van de 2 ringen tegen elkaar zijn gedrukt door de moer. Hierdoor slijt het uit en hebben de schoentjes uiteindelijk geen grip meer:
slipper1.jpg

slipper2.jpg

Dus nooit je moer heel vast draaien. Gewoon rustig aandraaien totdat de veer samengedrukt is en dan iets los draaien. Er moet nog een dun papiertje tussen de veertjes kunnen passen.

Overigens hoeft dat moertje niet los om je spur te vervangen!
Gewoon de 3 schroefjes losdraaien en eraf schuiven. De motor moet je wel iets aan de kant draaien.

Hallo, kan iemand mij vertellen of de lipo cut off standaard ingesteld staat ?
Ik heb mn lipo batterijen binnen en wilde graag gaan rijden maar ik weet dus niet
of die lipo cut off aan staat of niet.
Heb een erbe ...alvast bedankt !
Gr stafford
Geen idee of die standaard aan staat. Ook al staat ie aan, dan zou ik toch met castle (field) link even de settings controleren. Mogelijk staat ie op een te lage stand. Als ik ergens ga rijden heb ik hem altijd bij me en er zijn meerdere mensen die het kunnen controleren voor je.

Laatst bewerkt:
Wellicht heb je hier wat aan.

Dat boekje heb ik dus al 5 x door gelezen en idd aan het eind staat er
wel het 1 en ander over geschreven maar er wordt nu niet duidelijk vermeld
of dat de werkelijke standaard instelling is ?
Bedoel meer of dat ie ook daadwerkelijk ook op die cut off staat ?
Is dit te controleren toevallig ?
Iig bedankt voor je antwoord.
Gr stafford

Ik bedoelde meer dat je je ESC kunt instellen aan de hand van dat boekje. Bij stap 7. Cutoff Voltage moet je voltage kutoff instellen. Maar die handleiding is niet zuiver aangezien de MMM die op de E-Revo BL zit tot 6S kan.

Daar staat dat auto LiPo je LiPo leeg trekt tot 3.0v per cell, dat is veel te laag. Ik zou een Castle Dieldcard kopen, dan kun je je settings met het kaartje veranderen en via de PC.

Of je het standaard kunt controleren weet ik niet, wellicht aan de LEDs maar zou niet weten hoe. Ik zal even met je mee Googlen.

Nuttig, maar niet voor jou : LED meaning

Laatst bewerkt:
Back