E-REVO topic

Ah, maar dan is het verstandig even te quoten...
Zo dus ;)

Sinds ik mijn ERBE heb, heb ik eigenlijk nog nooit andere tandwielen gebruikt. Rij met de standaard 18/65 tandwielen. Ben tevreden met acceleratie en eindsnelheid (met 2 x 2S). Ik rij af en toe op het strand en dan is iets meer eindsnelheid toch wel leuk. Wat adviseren jullie?

Jeroen,
Bij de set zit standaard ook een 54 spur. Deze is het beste te gebruiken met de 18t pinion (wordt ook aangeraden door traxxas) als je lipo's rijd.
Daarmee rijd ik al sinds ik hem gekocht heb en dat gaat echt super. Motor blijft ook nog koel genoeg.

bij mij stond hij standaard op auto-lipo
Ik rij voornamelijk op 4s, dan geeft hij 4 beeps.
Vroeger reed ik ook wel eens op 6s, dan geeft hij 6 beeps.
(veeeeel te veeeeel brokken op 6s).

Auto lipo kan kloppen, maar het gaat om het afslag voltage. Als dat te laag staat, kan het slecht zijn voor je lipo's. Daarom altijd even controleren met castle (field) link. En als je dat niet hebt of wilt kopen, dan zelf instellen met de zender volgens de handleiding (field link is overigens maar zo'n 20 euro bij liquidrc of ebay).

Gepost door Patrick del Castillo: President, Principle Engineer van Castle Creations op het forum van RC-Monster

Well, we will be adding an adjust to a future version of the software, so that the cutoff threshold can be changed.

As it is, the cutoff is closer to 3.1V than 3.0V right now, and Lipo chemistry doesn't actually start any damage until a cell hits about 2.4V -- so there isn't any problem with using 3.0V as a cutoff.

And yes, the auto-lipo mode assumes that the batteries are at full charge. HOWEVER, the Monster controller ALSO beeps back the number of cells to the user -- so the user can verify that the number of detected cells is correct. (you will hear the normal power-up beep, followed by beeps for the number of detected cells, and then followed by the arming tones.)

Dit sluit ook aan bij mijn ervaring. Ik rij nu ongeveer 1 jaar met mijn ERBE op de standaard auto-lipo, en ik heb nooit problemen gehad.

De postelastieken wikkel ik in de breedte om de lipo's heen (ik gebruik hardcases die anders heen en weer lagen te rammelen en ontzettend snel de behuizing versleten).

Met de elastieken eromheen heb je een mooi rubber "stootrandje" wat snel te vervangen is mochten ze ooit kapot gaan.
Dit zorgt voor een strakke fit in de accu bays.

Al weer een tijdje geleden, maar hierbij wat ik bedoelde met de elastieken:

IMG_7543.jpg

IMG_7544.jpg

Op de onderste foto ook te zien dat ik de accu kabels door de "vent" naar buiten laat komen.
Bij de 5200mAh accus die ik er later bij besteld had waren de kabels te dik voor de uitgang aan de zijkant.
Een dremel had ik niet bij de hand, een tang wel :)

Laatst bewerkt:
Ah, maar dan is het verstandig even te quoten...
Zo dus ;)

Jeroen,
Bij de set zit standaard ook een 54 spur. Deze is het beste te gebruiken met de 18t pinion (wordt ook aangeraden door traxxas) als je lipo's rijd.
Daarmee rijd ik al sinds ik hem gekocht heb en dat gaat echt super. Motor blijft ook nog koel genoeg.

Erg bedankt, dat ga ik proberen voordat ik een nieuwe voorraad pinions en spurs ga aanschaffen die ik vervolgens niet gebruik. Stop ik dat geld in nieuwe bulkheads en toe links die ik zondag kapot heb gereden :)

Hallo, kan iemand mij vertellen of de lipo cut off standaard ingesteld staat ?
Ik heb mn lipo batterijen binnen en wilde graag gaan rijden maar ik weet dus niet
of die lipo cut off aan staat of niet.
Heb een erbe ...alvast bedankt !
Gr stafford

ik had dat ook gevraagd in de winkel om te checken. Omdat ik direct op lipo reed, die staat normaal van fabriek uit op auto.

ik had dat ook gevraagd in de winkel om te checken. Omdat ik direct op lipo reed, die staat normaal van fabriek uit op auto.

Ik heb net de modelbouw winkel maar even gebeld en die zeggen
dat er een aparte buzzer op elke lipo bat. moet.
Dit omdat de regelaar het juiste aantal van de cellen niet zou zien ?
Vond het maar een beetje een verkoop praatje...kwam op 10 euro per buzzer
dus zou weer 20 euro kosten...yeah right.
Ik gaat lekker knallen met die bak en kijk wel wat ie doet.
Laat wel weten of het goed gegaan is of niet :D
Gr Stafford

Maar dat zijn al hardcase's.

Weet ik, maar ze lagen zo te rammelen en heen en weer te schuiven.
Dit is uiteraard ook wel toe te passen op lipo's zonder hardcase...

Erg bedankt, dat ga ik proberen voordat ik een nieuwe voorraad pinions en spurs ga aanschaffen die ik vervolgens niet gebruik. Stop ik dat geld in nieuwe bulkheads en toe links die ik zondag kapot heb gereden :)

Vergeet de drive shaft assembly niet (aandrijfas) als je die nog niet hebt.
Ik heb d'r in de eerste maand twee gesloopt

die buzzers gebruik je normaal als je esc geen cut off heeft.niet nodig bij een erbe.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij klopt dit niet. Als je een 'buzzer' (LVC= low voltage cut off) hebt, wordt de spanning per cel gemeten. Dat doet de regelaar van de erbe niet, die meet het totaal van alle cellen per accu. De spanning van één cel in een accu zou te laag kunnen worden terwijl de totaalspanning van alle cellen nog voldoende is.

Het is dus geen verkooppraatje. Maar m.i. is een LVC wel een beetje overbodig als je de gouden regel in acht neemt; als de auto merkbaar minder power krijgt METEEN stoppen (dus niet nog even de pit in, of naar je toe rijden, maar meteen stoppen). Ik heb met een e-maxx met LVC gereden en vond het een enorm gedoe met extra kabels en stekkers. Rij al een hele tijd met de maxx en de erbe zonder en heb nog nooit een accu stuk gehad.

bonzer cross tiger of de hsp hammer

ik wil een goede rc kopen maar de maximun budget is 120 euro. Ik twijfel tussen de bonzer cross tiger of de hsp hammer.Dus weten jullie welke beter is?:D

Het is dus geen verkooppraatje. Maar m.i. is een LVC wel een beetje overbodig als je de gouden regel in acht neemt; als de auto merkbaar minder power krijgt METEEN stoppen (dus niet nog even de pit in, of naar je toe rijden, maar meteen stoppen). Ik heb met een e-maxx met LVC gereden en vond het een enorm gedoe met extra kabels en stekkers. Rij al een hele tijd met de maxx en de erbe zonder en heb nog nooit een accu stuk gehad.[/QUOTE]

Het kwam wel een beetje over als verkoop praatje ...de prijzen werden ook gelijk genoemd ;) maar kan het natuurlijk verkeerd hebben.
Maar oke dus zodra er minder power is gelijk stoppen.
En mocht het zo zijn dat ik is een accu stuk rijdt nah ja pech hebben dan maar :p zo lang het de motor of regelaar maar niet is dan .
Gr stafford

Yes, Revo doet volgend jaar mee met de No-Nitro 1:8!

Yes!
Ik wist het natuurlijk al even, maar ik kan het nu uitschreeuwen:
Volgend seizoen kan de E-revo/ERBE uitkomen in de 1:8 klasse van de No-nitro cup. Er staan dus weer mooie races in het vooruitzicht met de revo.

Doe 'm dus nog niet weg, maar ga vast shoppen voor de spare's!

(Zondag de 17e kan je natuurlijk nog meedoen in de unlimited klasse)

Andre

Back