Tail hunting

Ikzelf heb ook wel mijn bedenkingen bij die super combo's, ik heb plannen om de super combo van de 700E F3C aan te schaffen maar met name de problemen van de gyro houden mij tegen.

Dan koop je een combo om vervolgens de gyro met bij behorende servo te vervangen door ander spul omdat het standaard niet naar behoren werkt!!

Ik lees mij suf , maar overal verhalen met dezelfde uitkomsten, ik weet het nog niet :-(
 
Ikzelf heb ook wel mijn bedenkingen bij die super combo's, ik heb plannen om de super combo van de 700E F3C aan te schaffen maar met name de problemen van de gyro houden mij tegen.

Dan koop je een combo om vervolgens de gyro met bij behorende servo te vervangen door ander spul omdat het standaard niet naar behoren werkt!!

Ik lees mij suf , maar overal verhalen met dezelfde uitkomsten, ik weet het nog niet :-(

Ja , dat denk ik , ik zou ook twijfelen , heb dat ook gedaan , en ik heb nu een RAVE 700 gekocht , is gebouwd en wacht enkel nog op de regelaar , prima heli , prachtige bouwdoos , en je koopt ook enkel de bouwdoos , de rest stel je naar eigen keuze samen ..
Prima toch zo , maar die T REX 700 komt of kan toch ook in KIT vorm gekocht worden , of is deze nog niet leverbaar ?

Grtz
Ron
 
Je moet ook wel kijken wat de supercombo kost, en wat het kost als je zelf de componenten bij elkaar gaat zoeken.
Een heli is nu eenmaal een heel technisch ding, en een enkel onderdeel bepaald vaak de algehele prestatie.
Align heeft tegenwoordig elektronika van hele behoorlijke kwaliteit, was in het verleden wel anders. ..
Maar sommige zaken hebben misschien iets meer aandacht nodig op het gebied van afstellen.
Slecht zijn de Align gyros zeker niet.
Er zijn wel betere naar mijn mening (Spartan bijv.), maar die zijn ook een stukkie duurder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Eric, oke maar als ik een combo koop dan mag ik toch "aannemen" dat de gebruikte componenten dusdanig gekozen zijn dat men er een goed vliegende heli mee kan bouwen. Het kan toch niet zo zijn dat, zodra je de heli gebouwd heb dat het een loterij is of je hem goed vliegend krijg? Ik lees echt de meest uiteenlopende verhalen, met name over de gyro. Vandaar mijn eerdere vraag of er een duidelijk aanwijsbare reden is.

Ik weet dat een heli in zijn geheel gezien een behoorlijk technisch ding is en dat je wel iets aan huiswerk moet verrichten maar er lopen mijn inziens teveel mensen tegen hetzelfde probleem aan.

Als er als oplossing gegeven wordt, haal die GP750/GP780 van de heli en vervang hem door bijv. een gy520 en alle problemen zijn opgelost, dan lijkt het er toch wel op de de gyro een probleem is.
 
Je moet ook wel kijken wat de supercombo kost, en wat het kost als je zelf de componenten bij elkaar gaat zoeken.
Een heli is nu eenmaal een heel technisch ding, en een enkel onderdeel bepaald vaak de algehele prestatie.
Align heeft tegenwoordig elektronika van hele behoorlijke kwaliteit, was in het verleden wel anders. ..
Maar sommige zaken hebben misschien iets meer aandacht nodig op het gebied van afstellen.
Slecht zijn de Align gyros zeker niet.
Er zijn wel betere naar mijn mening (Spartan bijv.), maar die zijn ook een stukkie duurder.


Eric , je hebt gelijk , slecht zijn ze niet , maar goed ook niet , er iets tussen in , maar dat is geen optie , er tussen in , mits de nodige aanpassingen krijgen we of de meeste onder ons wel goed aan het vliegen , maar dat kan een werkje zijn van lange adem ..
Ik vind , op gebied van veiligheid dan , dat deze combo's het perfect moeten doen , elke heli vanaf 450 class kan ernstige letsels veroorzaken vanaf het moment dat deze de lucht in gaan , of een crash veroorzaken , indien je GYRO niet goed is heb je al een GROOT probleem dit is namenlijk 50 % van de totale werking van de heli , GYRO niet goed , kl...
Al de rest is meestal goed , daar hoor je ook niets van , ik heb nog nooit iemand bij mij gehad die zei dat zijn frame krom is , of een tuimelschijf die niet goed is , ik bedoel hiermee dat je enkel problemen hoort ivm de gyro's .. en dat vindt ik persoonlijk heel vreemd ..
Nu dit is en blijft een grote discussie , maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over een SPARTAN , GY611 , GY520 , GY401 , deze gyros werken prima , waarom doet ALIGN geen deal met FUTABA of SPARTAN , hun stickertje erop en klaar , dit hebben ze toch ook gedaan met OS , hun ALIGN motoren komen vandaar , hun LOGO erop en klaar , is toch geen schande vind ik ..
En dan zijn zij ook ineens van hun problemen af , wie dan zijn heli niet voor 100 % bouwt kan toch nog veilig vliegen in het begin , de slijtage van het slecht gebouwde oderdeel komt nadien wel uit de bus ..
Maar de COMBOS geven nu problemen en daar kunnen wij niets aan doen ..
Ik kan U zo al 10 gevallen van GYRO problemen geven die een COMBO gekocht hebben , de laatste was een T REX 550E , GYRO GP780 , man man , dat had je moeten zien , trok op niets , met 10 ervaren helipiloten hiermee 2 weken bezig geweest en nog steeds noppes , SPARTAN erop gezet en vanaf de eerste seconde ... UITSTEKEND .... :-)
Dus de eindconclusie was hier ook weer de GP780 ... die problemen gaf ..
 
Ben het ook wel met jullie eens dat het vervelend is als iets niet helemaal lekker werkt, of helemaal niet. ..
Maar ik hak nu zelf bijna 4 jaar met hetzelfde bijltje, en moet zeggen dat je altijd wel tegen dit soort dingen aan blijft lopen.
Zelfs met heel hoog aangeschreven merken en dure onderdelen.
Zeker als je in verband met trainen voor wedstrijden etc. op zoek bent naar een goede stabiele setup
Als je deze gevonden hebt moet je hem koesteren en onderhouden.
If it ain't broken, don't fix it!
Kortom, een setup die je persoonlijk echt lekker ligt is een zoektocht die iedereen moet doen en meestal geld kost.... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over de super combos;

Die worden wereldwijd zo ontzettend veel verkocht en je hoort meestal alleen de negatieve ervaringen. Ik ben van menig als je het procentueel gaat bekijken dat de verhoudingen bij andere merken net zo liggen.

Punt is in mijn ogen zijn de GP 750/780 gewoon goed. En zoals gezegd je hoort meestal alleen de negatieve ervaringen.

Er zijn er genoeg die met deze combos totaal geen problemen hebben.
 
Ik heb een super combo van een 250 met de GP750 gyro. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Wel moet je de heli secuur in elkaar steken... Willem.
 
Nogmaals, de 401 wordt hier nu als een geweldig apparaat neergezet waar niemand problemen mee heeft gehad...

Hier zijn hopen problemen mee geweest toen hij nog als 1 van de betere gezien werd (nu wordt hij als verouderd gezien)
Alleen de 401 heeft gewoon het voordeel dat er meer over uitgelegd is

En hoe verklaar je het volgende:
De 750 in mijn 250 deed het geweldig, in 1 keer goed.
Ik heb er een fbl 3g spul in gezet, en ben nog steeds aan het prutsen om de staart goed te krijgen.
Dat is raar, omdat in de 3g unit een gp750 verwerkt is voor de staart...

Je hoort veel slechte verhalen, maar je hoort nooit de mensen waarbij het wel goed gaat

En de reden waarom het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet?
Geen idee.
Misschien kwaliteitscontroleprobleempje bij align (afregeling wat anders)?
Toch wat trillingen die verkeerd doorkomen? (mijn 600 nitro begon zelfs op de staart gek te doen met 1 schuimpje, is nu opgelost)
Mechanisch een dingetje niet 100%?

Dat het bij jou en een paar anderen niet werkt, zegt niet dat het meteen een slecht product is (zie de smart bijv.)
En gyro's zijn soms wel eens een beetje diva's qua inbouwen
 
Back
Top