Je moet ook wel kijken wat de supercombo kost, en wat het kost als je zelf de componenten bij elkaar gaat zoeken.
Een heli is nu eenmaal een heel technisch ding, en een enkel onderdeel bepaald vaak de algehele prestatie.
Align heeft tegenwoordig elektronika van hele behoorlijke kwaliteit, was in het verleden wel anders. ..
Maar sommige zaken hebben misschien iets meer aandacht nodig op het gebied van afstellen.
Slecht zijn de Align gyros zeker niet.
Er zijn wel betere naar mijn mening (Spartan bijv.), maar die zijn ook een stukkie duurder.
Eric , je hebt gelijk , slecht zijn ze niet , maar goed ook niet , er iets tussen in , maar dat is geen optie , er tussen in , mits de nodige aanpassingen krijgen we of de meeste onder ons wel goed aan het vliegen , maar dat kan een werkje zijn van lange adem ..
Ik vind , op gebied van veiligheid dan , dat deze combo's het perfect moeten doen , elke heli vanaf 450 class kan ernstige letsels veroorzaken vanaf het moment dat deze de lucht in gaan , of een crash veroorzaken , indien je GYRO niet goed is heb je al een GROOT probleem dit is namenlijk 50 % van de totale werking van de heli , GYRO niet goed , kl...
Al de rest is meestal goed , daar hoor je ook niets van , ik heb nog nooit iemand bij mij gehad die zei dat zijn frame krom is , of een tuimelschijf die niet goed is , ik bedoel hiermee dat je enkel problemen hoort ivm de gyro's .. en dat vindt ik persoonlijk heel vreemd ..
Nu dit is en blijft een grote discussie , maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over een SPARTAN , GY611 , GY520 , GY401 , deze gyros werken prima , waarom doet ALIGN geen deal met FUTABA of SPARTAN , hun stickertje erop en klaar , dit hebben ze toch ook gedaan met OS , hun ALIGN motoren komen vandaar , hun LOGO erop en klaar , is toch geen schande vind ik ..
En dan zijn zij ook ineens van hun problemen af , wie dan zijn heli niet voor 100 % bouwt kan toch nog veilig vliegen in het begin , de slijtage van het slecht gebouwde oderdeel komt nadien wel uit de bus ..
Maar de COMBOS geven nu problemen en daar kunnen wij niets aan doen ..
Ik kan U zo al 10 gevallen van GYRO problemen geven die een COMBO gekocht hebben , de laatste was een T REX 550E , GYRO GP780 , man man , dat had je moeten zien , trok op niets , met 10 ervaren helipiloten hiermee 2 weken bezig geweest en nog steeds noppes , SPARTAN erop gezet en vanaf de eerste seconde ... UITSTEKEND ....

Dus de eindconclusie was hier ook weer de GP780 ... die problemen gaf ..