Primeur bigscale elektro.

Wij zijn Tom en Willion en wij hebben een bigscale brushless on road gebouwd, Jongens laten we eerlijk zijn elektro is de toekomst.

phoca_thumb_l_hpim1168.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie bak zeker, maar wat moet dat gaan kosten dadelijk rond de 3500 zeker of nog meer?
ik ga vast sparen;)
 
Mind you, een 1:5 benzine kost onder de 1000 euro :mrgreen:
Zou het knap vinden als jullie het voor 800-1000 euro aan kunnen bieden maar dat geloof ik niet ;)

Wel mooie auto en mooie kap ook!
Je hebt inderdaad 1:5 auto's onderde 1000 euro die zijn dan bijna helemaal van kuntof.
De aluminium uitvoering '' evo 9 '' kost ongeveer 2700 euro, De rivall bestaat uit 80 % carbon dus het zou inderdaad heel knap zijn om deze onder de 1000 euro te verkopen :P
 
nou ik ben benieuwd of je hem aan bied voor de prijs van 1:5 benzine.
maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit:x-mas::x-mas:
stuur ff een pm als je tegen die tijd zover ben dat je het gaat verkopen;).
 
Laatst bewerkt:
Wow. Dat ziet er schitterend uit. Ben zelf een 1:10 electro rijder en kom eigelijk nooit op deze sectie van het forum. Maar de 1:5 electro trok mijn aandacht.
Een mooi stukje engineering!:cool:
Ben benieuwd of de vlakke bodem met die diffuser veel voordelen gaan bieden. Het groundeffect zal zeker merkbaar moeten zijn op deze schaalgrootte. Maar het kan ook een nadeel opleveren met het aanremmen voor een bocht. Je heb normaal al een verplaatsing van het gewicht naar de voorwielen, bij het afremmen , maar door het afnemende ground-effect wordt dit versterkt. De achterkant kan dan wat ''los" worden.

Nogmaals, ik ben zeer onder de indruk van dit stukje vakmanschap!
 
Wow. Dat ziet er schitterend uit. Ben zelf een 1:10 electro rijder en kom eigelijk nooit op deze sectie van het forum. Maar de 1:5 electro trok mijn aandacht.
Een mooi stukje engineering!:cool:
Ben benieuwd of de vlakke bodem met die diffuser veel voordelen gaan bieden. Het groundeffect zal zeker merkbaar moeten zijn op deze schaalgrootte. Maar het kan ook een nadeel opleveren met het aanremmen voor een bocht. Je heb normaal al een verplaatsing van het gewicht naar de voorwielen, bij het afremmen , maar door het afnemende ground-effect wordt dit versterkt. De achterkant kan dan wat ''los" worden.

Nogmaals, ik ben zeer onder de indruk van dit stukje vakmanschap!
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie we werken op dit moment aan een beter bodemplaat met een andere diffuser waarmee we ook beter over de curves kunnen. Groetjes Tom en Will :)
 
Pracht wagen, hoog RS5 gehalte maar das natuurlijk niet zo verwonderlijk.
Succes heren!!!
Misschien nog een idee om op jullie site de mogelijkheid te bieden om je in te schrijven voor een nieuwsbrief of als er nieuws is.

Groeten,
 
Yo mannen,
Ziet er steeds beter uit, moet niet gekker worden met al die stroom in die auto.

Veel succes ermee.

gr
Jan
 
Hele mooie auto zeg, ziet er erg goed uit.
Ik heb alleen een vraagje, wat voor rijtijd kunnen jullie uit de accu halen?
Ik ben wel eens bij bigscale wedstrijden wezen kijken en daar duurde de finale 3 kwartier.
 
Hele mooie auto zeg, ziet er erg goed uit.
Ik heb alleen een vraagje, wat voor rijtijd kunnen jullie uit de accu halen?
Ik ben wel eens bij bigscale wedstrijden wezen kijken en daar duurde de finale 3 kwartier.
We willen komende zomer met 2 keer 6 cellen lipo gaan rijden da hopen we op een rijtijd van ongeveer 20 minuten.

Groetjes.:)
 
Ik vind het een geweldig mooie wagen. De bigscale electro projecten die ik tot nu toe heb gezien (meestal offroad welliswaar) vond ik een beetje log overkomen. Dat is vind ik met deze niet echt. Het ziet er goed uitgebalanceert uit. Het rijden op het youtube filmpje ziet er behoorlijk realistisch uit. Dat zeggende is de snelheid misschien nog wat aan de behoudende kant maar dat kan ook aan de krappe baan liggen wellicht?
Ik weet niet hoe universeel de montagepunten zijn van de kappen? Het zou leuk zijn als er ook andere kappen op zouden passen. Is dat nog iets voor de toekomst?
 
maak die diffusor onder de auto niet te breed , je zal op circuits met veel rubber en hoge kerbs er eerder een nadeel ( groot oppervlak dat vol met rubber gaat plakken en de auto teveel doet remmen ) dan voordeel aan hebben . in lange snelle bochten zal die zo gaan doorhangen dat de buitenste deel tegen het asfalt aanschuurt . normal rijhoogtes voor 1op 5 auto ligt tussen de 7 en 10 mm ongeveer , dan hoef je met zulke brede bodemplaat niet hard door een bocht te gaan om hem al te doen schuren . het is niet voor niets dat bijna alle fabrikanten met relatief smalle chassis rijden en er aan de onder kant voor zorgen dat zo weinig mogelijk materiaal de bodem raakt ;)
test eens een keer op oberhausen dan zul je gelijk merken wat ik bedoel !
 
Laatst bewerkt:
Was nog even benieuwd wat voor motor/ESC combo er nu in zit en wat de tandwielverhoudingen zijn... kon het niet terugvinden op je site.
 
Back
Top