Primeur bigscale elektro.

maak die diffusor onder de auto niet te breed , je zal op circuits met veel rubber en hoge kerbs er eerder een nadeel ( groot oppervlak dat vol met rubber gaat plakken en de auto teveel doet remmen ) dan voordeel aan hebben . in lange snelle bochten zal die zo gaan doorhangen dat de buitenste deel tegen het asfalt aanschuurt . normal rijhoogtes voor 1op 5 auto ligt tussen de 7 en 10 mm ongeveer , dan hoef je met zulke brede bodemplaat niet hard door een bocht te gaan om hem al te doen schuren . het is niet voor niets dat bijna alle fabrikanten met relatief smalle chassis rijden en er aan de onder kant voor zorgen dat zo weinig mogelijk materiaal de bodem raakt ;)
test eens een keer op oberhausen dan zul je gelijk merken wat ik bedoel !

Bedankt voor je technische reactie doordat de rivall zo ligt is heeft hij heel weinig rol daardoor komt die in de bochten niet aan de grond met 6 mm rijhoogte , en bij de nieuwe bodemplaat worden de zijkanten ligt gebogen waardoo dit probleem helemaal uit de wereld is.:p

groetjes.

ik begrijp jullie enthousiasme , maar geloof me als je wat harder gaat rijden , op het geposte filmpje rij je alleen maar heel rustig je rondjes , zal je bodemplaat de grond raken en kan je telkens al het rubber eraf gaan schrapen . Die 6mm is dan te weinig . post anders
je setup eens een keer , kunne we dan wat verder kijken . hoeveel weegt hij op dit moment
incl body ?

zou het niet zinnigger zijn om ombouw setjes voor bestaande bigscale auto's te maken? Heb zelf al een Baja staan, en zit echt te wachten op die CC brushless setjes die uit gaan komen voor bigscale auto's.
Ook verwacht ik niet dat er echt veel mensen zitten te wachten op een auto van 3000 euro. (mischien het top race segment, geen idee. maar dan zou electro wel toegestaan moeten zijn. anders is het namelijk wel een erg duur grapje voor erbij om maar zo te zeggen. )

Ziet er verder wel strak uit. daar niet om.

bwah ik vind het rivall design dichter bij de gas competitie staan dan de MCF
4wd cardan is net zoals bij de MCD , niet goed voor roll door de bochten . al zou ik op de rivall wagen veel dikkere shocks zetten , door het stijve chassis krijgen die meer te verwerken als pakweg bij een alu chassis auto .

Motoren zijn er anders genoeg. Castle, Neu, Lehner you name it. enige wat we nog nodig hebben zijn conversie setjes. kwestie van tijd denk ik.

en een hoop afspraken omtrend veiligheid , max snelheid , max motorvermogen etc..
want als een 1/5 met brushless met 120Km/u eraf gaat zijn de meeste hekjes ontoereikend
om maar 1 voorbeeld te geven .

Motoren zijn er anders genoeg. Castle, Neu, Lehner you name it. enige wat we nog nodig hebben zijn conversie setjes. kwestie van tijd denk ik.

En een flinke bak geld. ;)

Wat mij verbaast is dat er nog maar zo weinig lichte 1/5 straat auto's zijn. Allemaal nog steeds gemaakt om 't gewicht van een benzine motor te houden. de helft van eht gewicht zou zat moeten kunnen lijkt me. en dan heb je ook niet zo'n imbiciel brushless setje nodig om eht in beweging te houden.

Ach.. misschien later een keer. :lol:

En een flinke bak geld. ;)

Wat mij verbaast is dat er nog maar zo weinig lichte 1/5 straat auto's zijn. Allemaal nog steeds gemaakt om 't gewicht van een benzine motor te houden. de helft van eht gewicht zou zat moeten kunnen lijkt me. en dan heb je ook niet zo'n imbiciel brushless setje nodig om eht in beweging te houden.

Ach.. misschien later een keer. :lol:

Als je een 1/5 onroad hebt zit je met een aantal zaken.
Als je wedstrijden ermee gaat rijden heb je te maken met een minimum gewicht en een maximum. De meeste auto`s wegen ongeveer tussen de 10 en 11 kilo.Ze mogen 10-12 kilo wegen de auto met de nomac regels.
Dat is als je nk`s gaat rijden.
Een 23 cc blok met venturie en luchtfilter is ook al behoorlijk zwaar..
Gr Carlo Huisman

Ik weet. maar als je toch electro gaat bouwen, kun je de auto ook veel lichter maken. en als je de auto lichter maakt, kun je ook de motor lichter nemen, en kleinere accu's. wat ook nog weer eens gewicht scheelt.

thomas heeft als een van de eerste een serieuze poging ondernomen om een elektro onroad neer te zetten die richting de half uur gaat maar je hebt zoveel accus aan boord nodig om dat te redden dat de auto echt niet lichter er op gaat worden plus een serieuze lehner weegt ook het nodige
het gewicht van de auto zit hem voornamelijk in het degelijk maken en star
80 /90 km per uur een curv bedwingen met een auto van een meter geeft de nodige krachten met zich mee dus een lichte en dus kwetsbare auto zal het niet volhouden
rs5 is voornamelijk van carbon maar ook deze weegt het nodige net zoals een genius of een harm 9 kilo is haalbaar maar dan moet je toch wel de nodige titanium delen opschroefen dat dit ook weer de nodige centen met zich meebrengt
parkeer plaats of recrative baan racer zal dit natuurlijk een biet wezen maar om de tien minuten laden terwijl je maatjes gewoon 35 min vrolijk met elkaar kunnen racen is natuurlijk ook niet een voordeel
zolang er geen bruikbare optie is om een halfuur te rijden (finale tijd) zal het bij dit soort exoten blijven (wel erg vet)

laatste keer waren de jongens van rivall bij ons op de baan ik zelf was er niet maar mijn baan spionnen hebben me uitvoerig gebrieft (lol) erg mooie auto met veel liefde gemaakt maar het moet wel hard gaan ik wil ze volgend jaar wel eens een dag op de baan uitnodigen en uitdagen voor een rondje 17,5 misschien kunnen we wat leren van elkaar

groetjes marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn 1:5 ooit gebouwd met 14 Nimh cellen en rijd dan amper 10 minuten. Ik vind electro waanzinnig echter als je dan een 1:5 ziet rijden is het toch niet zo spectaculair als een 1:10 e.d. omdat die veel harder optrekken door het kleine gewicht. Ik heb ooit een nieuwe FG sportsline gekocht samen met een nieuwe Carson Schattenjeager en heb daar een electro van gebouwd, op zich leuk maar hij staat nu al zo n 3 jaar te verstoffen op zolder...........na in totaal 15 minuten te hebben gereden.
Om dit echt interresant te maken moeten ze een behoorlijk accu maken met weinig gewicht.

Back