Primeur bigscale elektro.

Gezien de tendens van een hoop gemeenten en provinciën die steeds meer richtlijnen omtrent emissie en geluids eisen stellen, lijkt me dit een uiterst zinvol project. Ben erg benieuwd hoe de wagens zich op een normaal circuit gedragen...

Groet,
 
je zal maar pas kunne zien wat het chassis waard is als je het naast een benzine versie op de baan in ruchpen neerzet . motorisch zal dat geen probleem zijn , maar als je een hele accu het gas erop zet komen er wel andere problemen naar boven , ik zag op de testfilmpjes van ruchpen dat de auto erg nerveus was .
over het gewicht kan ik kort zijn , die 10 kilo heb je nodig voor de tractie anders ben je met dat vermogen niets ;)
 
Bericht gehaald van largescaleonroadforum.nl:

Nieuws gehaald van de site van Rivall.
Nu te koop,

Prototype 3 RC-auto Rivall Bigscale LMP1 Brushless

Na 2 seizoenen intensief testwerk met ervaren rijders ( o.a Hessel Roskam) komt nu uiteindelijk de Rivall op de markt.


Prototype 1 is ontworpen om te kijken of het mogelijk is een Bigscale RC-auto met electro-aandrijving uit te rusten.

Prototype 2 werd ontworpen om meer inzicht te krijgen in het weggedrag. De wagen was meteen een stuk professioneler met extreem veel vermogen. Hierdoor werden de remmen een belangrijk onderdeel van de auto. De wagen,getest met zowel mechanische als Hydro-remmen, heeft uitgewezen dat de Hydro-remmen absoluut de voorkeur hebben.

Na heel veel pionierwerk inzake motor/regelaar is er gekozen voor de Castle Creations Mamba XL, met een vermogen van bijna 10pk.


Een exclusieve RC Le Mans-auto, enigste in zijn soort, gebaseerd op het 1 op 1 concept, met veel carbondelen en hightech aluminium.

De auto gaat begin 2012 in produktie, indien er genoeg inschrijvingen zijn.

De produktie van de auto wordt geheel in Nederland uitbesteed, en we kunnen garanderen dat we een hoogwaardig kwaliteitsprodukt leveren.



Specificaties:


– Carbon monocoque chassis.

– Vlakke bodemplaat , venturi tunnels , diffuser.

– Banden GRP A Compound.

– Body Le Mans prototype polycarbonaat 1,5mm.

– High tech aluminium wielophanging volledig instelbaar

– Nieuw ontwikkeld camber slee systeem.

– Wielmoeren met imbus borging

– Carbon heckspoiler

– Remmen, Megatech hydrobrakes experd.

– Afmetingen , L = 81,3 B = 39,5 H = 19,3.



Verkoopprijs excl electronica (servo's en motor/regelaar) incl btw voor € 3.766,45



Extra toebehoren:

Castle Creations Mamba XL € 744,50.

Servo's rem 2x Savöx SV1256EV € 62,50 ps.

Servo stuur Savöx FA1283SG € 99,95.



Packet Deal, Chassis , Motor/regelaar , servo's € 4.549,00

Auto is nu ook te bestellen via Maksor-Tuning.
 
Vier-en-een-halve-rug voor een elektrische model auto??? Wow!!
Dat is bijna net zo veel als de goedkoopste full-size auto....

Deze Carson/HARM kost(te) nog geen 1000 euro, dat is de onroad uitvoering van de 'Schatzenjäger" :

irzBpdnVxAg[/media] 4570 film - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar ik nog steeds op zit te wachtten is een elektro auto met voor ieder wiel een eigen motor zonder vertraging. Bij zo'n 1:5 is daar plaats genoeg voor. Je kan de wagen dan ook nog dmv de aandrijfkracht mee de bocht om helpen. Porsche doet dat bijvoorbeeld bij z'n hybride 911 racer. Daar zitten 2 elektro motoren voorin met vector sturing.
Ik las dat voor deze wagen maar 6 cellen in serie worden toegepast. Dan krijg je dus met serieus hoge stromen te maken die vooral veel verlies opleveren en de componenten duurder maken. Bij elektro heli's zie je de trend naar 12 cellen op een 600 formaat heli gaan omdat dit gewoon veel efficienter is.
 
Die prijs, volledig absurd.

Bestellen bij Maksor-Tuning. Draai Maksor om en je hebt Roskam, die zal wel een behoorlijk centje willen verdienen in deze crisistijd met die electro-prijs. Ik ben bang dat hier weinig tot geen animo voor zal zijn.
 
Vier-en-een-halve-rug voor een elektrische model auto??? Wow!!
Dat is bijna net zo veel als de goedkoopste full-size auto....

Deze Carson/HARM kost(te) nog geen 1000 euro, dat is de onroad uitvoering van de 'Schatzenjäger" :

[URL="
4570 film - YouTube[/URL]

Ik heb ook een omgebouwde RTR FG staan met Schattenjeager electronica, en die kost beduidend minder, en niet minder plezier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij's wel supermooi om te zien.....maar dat is dan het enige ook; ding is gewoon veel en veel te duur! Ben benieuwd hoeveel inschrijvingen dat ze krijgen.....misschien adverteren in Dubai en omstreken ;)
 
Dat het een hoop geld is, staat buiten kijf. Echter vind ik het wel lovenswaardig om met een dergelijk projecct, in deze tijd de starten.
Je ziet meer nieuwe merken in bigscale land opduiken, zoals FSone. Onroad van Duitse makelij, echter deze prijzen liggen dichtbij die van de gevestigde orde.
Dit is inderdaad een hoop geld, ook al vind ik het een prachtige wagen om te zien.
Verder kun je er lekker alleen ermee racen want de kans dat je er vier tegelijk op je thuis baan zult aantreffen zal vooralsnog een zeldzaamheid zijn. Met de reguliere 23cc onroads, zul je je niet kunnen meten volgens de reglementen.
Maar nogmaals, pracht van een wagen en gedurft project!
 
Is absoluut een stevige prijs.
Maar wel heel erg mooi.
Maar neem een FG evo, een contrast, een RS5.....ook nu niet echt goedkoop...
maar welke hobby is dat wel, en vergeet niet niet dit zijn geen autoos om mee te bashe. Is mijn inziens meer het echte race werk.
Ben wel zeer benieuwd wat de resultaten tov een brandstof wagen zijn.
 
Zo is het ook, je moet het in perspectief zien.
Tel daar bij op dat het unieke auto's zijn en niet in grote aantallen geproduceert worden, dus dat de prijs dan ook navernant is.
Hoop ze komend jaar op het circuit tegen te komen.

Trouwens op bigscaler.de hebben ze de wagen ook ontdenkt. En daar zijn de meningen, net als hier, uiteenlopend. Wel is het zo dat men bekend hoeveel werk het is de wagen te maken en dat het dan toch een redelijke prijs is.
Time will tell...

Groet,
 
@ Alfred166.

Moet jij je Lauterbacher niet uitlaten op het circuit ipv druk maken over een electro :D......;). En nog de beste wensen kerel.
 
ze hebben eindelijk ens geluisterd en een deftige racepiloot onder de arm genomen
die gas durft geven . al zag je wel dat de auto heel makkelijk uitbrak achteraan , mede door
de lage grip op de baan , en ook het te lage gewicht (veel wielspin), ik ben benieuwd wat de auto doet , kanje ook de nu gangbare diffs in de auto bouwen of ben je daar beperkt in tot het gene jullie aanbieden ?
als ie in de zomer bvb tijdens een clubrace getest wordt en er veel meer grip op de baan zal
liggen ,
bij de prijs komen ook nog een aantal accu's en laders . nu reed hessel rustig rond , maar als ie gaat poken is de vraag hoelang 1 set accu's zal meegaan .
 
op het filmpje was er inderdaad te horen weinig grip maar te zien was ook weinig toespoor aan de achterkant en a tjes op de achterkant de banden konden het koppel van de motor niet aan welk dif zit er achter
ze zijn vorig jaar al eens op de baanbrekers geweest tijdens een klubwedstrijd laat ze nog maar eens komen lijkt me leuk wil ze wel eens in actie zien blijkbaar zit er vordering in
prijs is toch echt te gortig om een competitie mee te starten (waar koop je deze anders voor)

groetjes marcel
 
Back
Top