Beste mensen,
Na veel kijken, leren en lezen ben ik gisteren begonnen met het bouwen van een HK450GT (Trex 450 SE V2 kloon). Toch liep ik tegen dingen aan waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden.
Ten eerste was de auto-rotation sleeve verkeerd geplaatst waardoor ik het boutje onderaan niet door de sleeve en de main shaft kon krijgen. Deze heb ik met moeite kunnen draaien zodat het boutje wel erin kon. Toch koste het me erg veel moeite en kracht om het boutje onderaan te monteren. Misschien is dit handige informatie voor het volgende probleem:
Als ik de main gear vasthoud, dan is de autorotation gear maar moeilijk te bewegen, terwijl deze goed kon bewegen toen de mainshaft nog niet erin zat en vastgemaakt was met het boutje. Het lijkt mij dat ie vrij(er) moet kunnen bewegen. Of maak het niet uit zolang ik niet autoroteer?
Ten tweede hoor ik een duidelijk metaal op metaal geluid als ik de swashplate op en neer beweeg. Met welk middeltje kan ik het beste smeren?
De bovenste lagers waar de main shaft in zit komt eruit wanneer ik de main shaft eruit haal. Deze zit dus niet goed vast. Moet ik dit vastlijmen? en zo ja, waarmee?
Wat ik nu net ook ontdekte is dat de socket screw (het boutje waar de mainshaft onderaan vast zit aan de gears) niet los te draaien is. Hoe lang ik ook draai niks werkt. als ik ooit de shaft verbuig kan ik het hele model dus weggooien, tenzij iemand goede tips heeft om dat stomme boutje los te krijgen!
Alvast bedankt voor antwoorden...
Groet,
Erik.
Na veel kijken, leren en lezen ben ik gisteren begonnen met het bouwen van een HK450GT (Trex 450 SE V2 kloon). Toch liep ik tegen dingen aan waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden.
Ten eerste was de auto-rotation sleeve verkeerd geplaatst waardoor ik het boutje onderaan niet door de sleeve en de main shaft kon krijgen. Deze heb ik met moeite kunnen draaien zodat het boutje wel erin kon. Toch koste het me erg veel moeite en kracht om het boutje onderaan te monteren. Misschien is dit handige informatie voor het volgende probleem:
Als ik de main gear vasthoud, dan is de autorotation gear maar moeilijk te bewegen, terwijl deze goed kon bewegen toen de mainshaft nog niet erin zat en vastgemaakt was met het boutje. Het lijkt mij dat ie vrij(er) moet kunnen bewegen. Of maak het niet uit zolang ik niet autoroteer?
Ten tweede hoor ik een duidelijk metaal op metaal geluid als ik de swashplate op en neer beweeg. Met welk middeltje kan ik het beste smeren?
De bovenste lagers waar de main shaft in zit komt eruit wanneer ik de main shaft eruit haal. Deze zit dus niet goed vast. Moet ik dit vastlijmen? en zo ja, waarmee?
Wat ik nu net ook ontdekte is dat de socket screw (het boutje waar de mainshaft onderaan vast zit aan de gears) niet los te draaien is. Hoe lang ik ook draai niks werkt. als ik ooit de shaft verbuig kan ik het hele model dus weggooien, tenzij iemand goede tips heeft om dat stomme boutje los te krijgen!
Alvast bedankt voor antwoorden...
Groet,
Erik.
Laatst bewerkt: