Inkoopactie F5B model?

GJ, ik dacht van Ulf Herder te horen dat niet de 18.200 gestopt is maar de 32.120 en dat deze wordt vervangen door een 24.200 het komende jaar. Dus 6S 200A heeft de toekomst bij de Duitsers. Ach ja, beetje off topic.

Urs komt trouwens ook met zijn eigen F5B model. Ook oud nieuws.

En dan nog die nieuwe F5B van Nan ?! Is daar niet wat nieuws over te vertellen? Hoe lang moet het wel niet duren voor dat ding eindelijk uit komt?!
 
Laatst bewerkt:
Jos, ik heb eergisteren de allerlaatste 18.200 besteld en de nieuwe 32.120 komt ik het voorjaar.
Dat heb ik van Matthias Schulze.
Of 6S 200A de voorkeur heeft durf ik nog te betwijfelen.
Je bent dus nog niet helemaal op de hoogte..

Foto's van Urs zijn nieuwe model heb ik weken geleden al laten zien.
En een nieuw model van Nan?
Ze hebben het veel te druk met onze Enigma's.. die vroeger niet in hun assortiment zat..

GJ
 
Dit was de laatste communicatie van Ulf. Niet echt specifiek en behoorlijk off topic.

Hello Josef,

as the future-32.120F is sold out, we will make a new 6s F5B controller.
But, we have it not yet. We will publish it when we have some technical data.


Best regards
Ulf Herder

Ja ik geloof dat ik Nan en Mibo door elkaar haal. Oops.
 
en dit is van gisteren:

Hallo,

die letzten Regler sind verkauft und im Frühjahr gibt es die Nachfolger aus der future-m Serie, die 32.120 mit Daten-Aufzeichnung.

Viele Grüße
Matthias Schulze


en Mibo zou nu met de Flash 4 moeten komen.
 
Ze hebben het veel te druk met onze Enigma's.. die vroeger niet in hun assortiment zat..

GJ

Zullen die vleugels nu echt vol carbon zijn? dus zonder het minste glasweefsel?
Want wij hebben een alex van ace en daar word hij al lang als fullcarbon wing aangeprezen, en toch zit er niet meer of minder carbon onder als van mijn 2 enigma's.

Val
 
Er zit altijd glasweefsel in een vleugel.
De eerste laag is bij 99% van de modellen 25 grams of 49 grams glas.
En daaronder zit dan het carbon.

GJ
 
dat weet ik dit is oa om het uitbreken van de carbon tegen te gaan, en ook voor een gladder oppervlak natuurlijk. Toch zit er bij de 'full carbon wing' van ace enkel boven en onder een versmallende breede lap van +-10cm boven de ligger. Word dit dan verstaan als full carbon? Niet dat de vleugels die ik heb niet sterk genoeg zouden zijn, maar ze buigen toch ferm in snelle korte bochtjes dus sterker mag altijd he :)

Val
 
strookjes carbon is geen vol carbon.
Wat jij omschrijft zou een D-box kunnen zijn.
Maar je moet even bedenken, dat een vleugel buigt is niet erg, dat moet kunnen, doet een avionik ook.
Wat niet mag is torderen.
Stratair maakt leuk reclame met, de rw4 vleugel buigt zoveel procent minder dan de vorige...
Maar de vraag is, hoeveel tordeert ie, en dat wordt niet gezegd.

GJ
 
als een vliegtuig minder buigt zal i ook minder stress ondervinden, want buigen is beweging in het materiaal wat leid tot slijtage.
 
De buiging van een vleugel wordt grotendeels bepaald door de ligger.
De tordering wordt bepaald door de schaal en de ligging van de weefsels in die schaal.
Er is mij ooit eens gezegd, een goed F5B model is maar 1 seizoen goed, daarna gaat ie buigen en torderen.
Je kan niet van een 350 euro model verwachten dat ie net zo opgebouwd is als een Avionik of iets dergelijks.

GJ
 
Daarom is een Enigma even sterk, de vleugel is iets dikker en er zit meer maar goedkoper product in. Hoe dunner en nog licht je hem wil houden hoe duurder materiaal en geavanceerder technieken nodig zijn.

Val
 
Er is mij ooit eens gezegd, een goed F5B model is maar 1 seizoen goed, daarna gaat ie buigen en torderen.

GJ
York 2004 vertelde Sergey dat een Avionic eigenlijk maar voor een 100 tal vluchten in competitie zou mogen gebruikt worden...
 
Maar dat was in het NiMh tijdperk met accu's van max 1200gram en modellen van over de 2kg.

Met de lichtere vlieggewichten van tegenwoordig zal het materiaal ook minder belast worden, dat het in de loop der jaren minder wordt, dat staat natuurlijk wel vast. Als Wolf F en Remo F met Avionik B06'en (uit..2006) gewoon rustig wedstrijden winnen, zal het allemaal wel een beetje meevallen met die "slijtage". Zeker gezien hun trainingsintensiteit en vele vluchten die daarmee gepaard gaan.

Groet,
Gerben
 
Johan heeft een moeder... die maakt 'de moeder aller vleugelhoezen'...
Normaal vind je deze vorm van ultime luxe in klassieke Maserati interieurs... :rolleyes:
 
Dan een paar zekerheden:
Schulze is gestopt met de produktie van de 18.200 regelaar, hij wordt vervangen door een 32.120 FAI regelaar, die is pas over een paar maanden leverbaar.

Betekend dit dat ze voor F5B alleen nog 5S / 6S gaan ondersteunen?
Ik neem niet aan dat ze een 32.120 ook garanderen voor 350 A+

Jw
 
Back
Top